duur katje zo. (ongewenste adviezen inslapen)

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 13 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gazy

Gazy Niet meer actief

Ik denk persoonlijk ook dat de dierenarts dit ook niet zomaar op verzoek doet. In laten slapen als hij nog te helpen is..

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Maar hij wil toch echt ook ooit zijn geld? Gratis zullen ze het ook niet altijd doen.
    En tot een bepaalde hoogte zullen ze echt wel coulant zijn om een betalingsregeling te treffen. Maar dan houd het toch ook ooit eens ergens op.

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Hond 1 heeft duizende guldens gekost (opnomen geweest op IC, hartproblemen)

Hond 2: kostte bijna 100 euro per maand aan medicatie. Diverse operaties gehad. In totaal denk ik zo'n 3 a 4 duizend euro gekost.

Huidige hond: zo'n 1000 euro aan onderzoeks kosten ivm mank lopen. Bleek een te snelle groei te hebben dus (duur) speciaal voer gekregen.

Kat : Had een benauwdheids aanval, kosten : 1200. Daarvoor ook een keer ziek geweest, kosten 400 euro.

De andere kat heeft nog nooit iets gehad.

Ik koop de dieren, dus mijn verantwoordelijkheid om ze de zorg te geven die ze nodig hebben.

De huidige hond heb ik wel verzekerd ivm de pech die we met voorgaande honden hebben gehad.

4. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Heb niet alles gelezen, maar idd ik had het ook gedaan.. hoe duur het ook zou worden.
    En tegenwoordig laat een dierenarts een dier niet zonder ''echte'' reden inslapen.
    Dat doen ze pas in situaties dat het echt beter is voor het dier zelf.
    Dat er kosten aan dieren komen tja dat is nu eenmaal vaak wel het geval, hoe vervelend ook.., maar ik zou ook niet mijn dier in laten slapen als het veel gaat kosten...

Wat betreft de loslopende hond en de kosten, dat kun je idd verhalen op de eigenaar.. Daar zijn ze voor verzekerd.

5. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Ik vind dat als je een dier in huis neemt ook je verantwoording moet nemen om eventuele dierenarts kosten gewoon te betalen. IPV laten inslapen. :( Vind dat een beetje vreemd , financieel gezien.

Het verhaal wordt anders als je hond/kat of wat dan ook zo iets ernstigs heeft wat ook niet meer te behandelen is. En dus zou komen te overlijden. Dan kun je idd eerder kiezen om in te slapen slapen.

6. Skye

Skye Niet meer actief

En wat is dit trouwens voor rare opmerking!!! Mja, zal wel aan mij liggen!!

7. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hey Amfy,
    ik las je verhaal afgelopen week in een ander topic...jeetje arm poezenbeest zeg.
    Ik zou het ook hebben gedaan,of het beestje had zoveel te lijden dat het niet meer menselijk zou zijn,dan zou ik een andere keuze maken.

8. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    tja laat ze maar praten!!.

ik zou het ook gedaan hebben..
    ( tenzij er natuurlijk bijna nihiel overlevingskans was en de kat veel pijn had)

ik heb het dan niet met een kat gehad maar met een paard!. ik had al voor mega veel geld uitgegeven omdat hij ziek was ( denk in een jaar tijd iets van 4000 euro) maar helaas was het niet goed en heb ik hem in moeten laten slapen, maar als ik hem had kunnen redden met bv 5000euro dan had ik dat zeker gedaan!!..

( andere om mij heen zeiden ook dat ik gek was,maar dat intereseerde me niet! hun hadden niet de band met hem die ik wel had!)

en mijn man ( en ouders)stond vierkant achter me en dat vond ik het belangrijkste!!

dus ik vind dat je het goed gedaan hebt hoor!!..

9. Dana

Dana Niet meer actief

ik zou het er ook voor neerleggen, zonder twijfel, alleen mijn man is daar harder in, die zou ik denk ik moeten overhalen, hij heeft ook niks met dieren en daarom hebben we ze ook niet. jammer want ik ben gek op katten en onze dochter ook!

10. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden hetzelfde gedaan maar omdat we het niet misschien op zo'n moment niet hebben heb ik mijn beide katten verzekerd. Mijn moeder haar kat is een tijdje geleden aangereden hij is al 7 en ze kon het niet over haar hart verkrijgen om het beestje in te laten slapen. Hij is toen geopereerd en met alle kosten erbij zat ze op 900 euro. Mijn moeder heeft het verre weg van ruim maar de dierenarts was zo vriendelijk dat ze het in 3 delen mocht betalen. Alles voor haar katjes.

Deel Deze Pagina