Welke vragen stellen bij kennismakingsgesprek gastouder?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Ikke20, 24 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi Allemaal,

Volgende week hebben wij een afspraak met iemand die misschien onze gastouder wordt. Hier is ook iemand van het gastouderbureau bij. Maar wat vinden jullie nu vragen die je echt zou moeten stellen. Natuurlijk is dat ook wel een beetje persoonlijk, maar wat is voor jullie belangrijk?

Groetjes Mariska

2. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Hoe zij denkt dat zij jullie opvoeding kan aanvullen en wat zij belangrijk vindt in de opvoeding, wat haar bijdrage eraan zal zijn.
    (bijv. normen&waarden, sociaal&emotioneel.. aanleren van manieren)
    Hoe zij een veilige omgeving voor jou kind denkt te waarborgen.
    (bijv. hygiëne, regels/grenzen)
    Wat zij verwacht van jullie en wat jullie van haar mogen verwachten.
    Weet je al of ze EHBO heeft? Dat zou ik ook wel willen weten, vind ik persoonlijk ook heel belangrijk.

Verder weet ik het even zo snel niet, maar hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs Huismus

3. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Hoi,

Ik wou even reageren op je vraag.
    Ik ben namelijk zelf gastouder en er gaat ik 2010/2011 heel veel veranderen voor de gastouder en vraagouder.
    Een gastouder moet worden ingeschreven in het landelijk register voor gastouders. Dat houd in dat een gastouder in 't bezit moet zijn van een ehbo diploma en een opleiding helpende welzijn, spw, pabo of in die richting. Daarna word t huis goed gekeurd door de ggd.
    Voldoet je gastouder hier niet aan, dan mag het gob niet meer bemiddelen voor deze gastouder en kan de vraagouder fluiten naar zijn geld voor de belasting. Laat je goed informeren hier over hoe t precies allemaal zit en dat je dus een goede gastouder hebt die 'opgeleid' is of dit wil gaan doen voor januari 2011.

http://www.stichtingbkk.nl/gastouderopvang/gastouderopvang.html

Verder proberen je zelf zijn in t gesprek, vragen na de ervaringen, eetgewoontes (aantafel of voor tv), wat ze doen met de kids, (knutselen blokje om ect) en over straffen en beloning regels. Snoepjes/koekjes. Gaat het om een baby dan zou je een schriftje mee kunnen geven.

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Vragen die ik heb gesteld:
    * wanneer troosten
    * wat voor speelgoed (ik hou niet van speelgoed met geluid en lampjes)
    * wordt er tv gekeken (vind ik slecht voor baby's)
    * gaat alles op tijd (schema) of verzoek (kijken wat kind nodig heeft)
    * moet je kindje al gewassen zijn en flesje hebben gehad of doet zij dat
    * eten, snoepen
    * welke activiteiten
    * afspreken wanneer zij belt als er iets is of vragen heeft
    * normen / waarden bespreken

Hopelijk heb je er iets aan. Verder is het heeeeeel belangrijk dat er een klik is. Succes met je gesprek!

5. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik kan hier zeker wel iets mee! Ik ben wel benieuwd of er idd die klik is. Maar ik denk dat het prettig is om in ieder geval goede vragen te kunnen stellen!
    Groetjes Mariska

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Laat je nog even weten hoe het gegaan is?

7. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi!

Vanmorgen kennismakingsgesprek gehad. En dat ging heel goed. Volgens mij is er wel een "klik". Vanavond praten mijn man en ik het nog even door (hij moest weer door naar zijn werk). Maar ik zie het wel positief in. Bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Mariska

Deel Deze Pagina