weer dubieus vruchtwater gehad veel menstruatiekrampen en beetje bloedverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door loesk, 29 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loesk

loesk Actief lid

1 mrt 2010
    286
    1
    0
    Hallo,

Vandaag ben ik weer naar het zh geweest. Vrijdag leek het er weer op of ik vruchtater verloor (dit was de vrijdag daarvoor ook) Het was heel veel, mn broek was er helemaal nat van geworden. maar omdat er daarna niks meer kwam heb ik de vk niet gebeld. Vandaag had ik controle en ze vond het toch vreemd. ook omdat ik het hele weekend last heb gehad van krampen en steken in mn (hele) buik en ik heb nu 2x een klein beetje bloed verlies gehad met kleine dinkere dtukjes er in. Ze gaf niet aan wat dit geweest kan zijn. heeft dat mss met de slijmprop te maken dat boedverlies? Het was een heel klein beetje in de wc en met afwegen zag ik dat er kleine stukjes in zaten. De krampen zijn oor mn hele buik heen en in mn onderbuik eb ik menstruatiekrampen. Best pijnlijk is eht, ook heb ik dan steken rond mn navel. Er zaten geen pauzes tussen ofzo, eigenlijk deed het constant pijn en werd de pijn soms wel erger. Ik had dan niet de hele tijd een harde buik.
    In het zh hebben ze met een eendenbek gekeken en zagen weer geen vruchtwater. Op de echo zag het er ook goed uit.
    Maar ja ik vraag me af, wat is dit allemaal?? Ik durf dalijk niet meer te bellen naar de vk als er iets is, want uiteindelijk blijkt er niks aan de hand te zijn...
    Is het gewoon aan het rommelen? Of zegt dit allemaal niks en kan het nog weken duren?

Groetjes Loes

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Loes,

vervelend hoor, als je van deze vage klachten hebt. Je bent nagekeken en je weet eigenlijk nog steeds de oorzaak niet. Soms is het zo dat opgehoopte afscheiding ineens naar buiten komt. Dit kan echt heel waterig zijn. Het is dan een hele grote natte plek, maar dan zijn de vliezen echt niet gebroken. Heel soms zijn ze wel gebroken en is het een hoge vliesscheur of een heel klein gaatje. Deze gaatjes kunnen zelfs weer dichtgroeien. En soms weet je toch uiteindelijk niet dat je vliezen stiekem toch gebroken waren. Het belangrijkste is dat de controle goed was, je je kindje goed voelt bewegen en je toch gewoon weer belt als je twijfelt. Let goed op verschijnselen als koorts. Dan moet je wel even bellen met het verhaal van het vochtverlies in het achterhoofd. Dan doe je verder voor je gevoel in ieder geval alles wat je kan. En ook met dit rommelen in je buik en het beetje bloedverlies (waarschijnlijk inderdaad een deeltje slijmprop losgelaten door het rommelen), kan de bevalling nog op zich laten wachten. Het blijft onzeker dus, maar probeer, nu het goed is bevonden allemaal, niet te gefixeerd te blijven op dit vochtverlies of de krampen. Als het gaat probeer gewoon je ding te doen.

Groetjes Brigitte

3. loesk

loesk Actief lid

1 mrt 2010
    286
    1
    0
    Oke heel erg bedankt voor de reactie!!!
    ier kan ik al weer wat meer mee :)
    I wil er idd ook vanuit gaan dat ze pas met 42 weken kome en dat alles wat eerder is, mooi mee genomen is. maar het lukt me niet. Ik blijf het gevoel houden dat de kleine niet lang meer blijft zitten en dat maakt het wachten erg lang....
    Maar ja meer dan dat kan ik toch niet haha.
    Bedankt.

Groetjes Loes

Deel Deze Pagina