wazo uitkering maar werkgever net failliet verklaard

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door hhamrit, 3 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hhamrit

hhamrit Nieuw lid

3 aug 2016
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste UWV,

Op 22 oktober 2016 ben ik uitgeteld.
    Helaas is mijn werkgever op 20 juli 2016 failliet verklaard.
    Nu betaald het UWV mijn loon en achterstallige wel uit alleen wanneer dat is weet ik niet kan een tijdje duren volgens mij.

Mijn vraag nu is hoe het zit met het aanvragen van een WAZO nu mijn werkgever failliet is verklaard.
    Op de UWV site staat dat de werkgever dat aanvraagt, maar wat nu de werkgever failliet is en het niet heeft aangevraagd?

Kan ik dat zelf doen?

graag hoor ik van jullie

Mvg

Heidi

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Heidi,

Wat jammer dat je zonder werk komt te zitten.

Wie vraagt het zwangerschaps- bevallingsverlof (WAZO) aan als de werkgever failliet is?
    Dat ligt er aan wanneer je je verlof wil laten ingaan en wat de opzegtermijn is met betrekking tot de betalingsonmacht-uitkering.

De opzegtermijn van je betalingsonmacht-uitkering is dertien weken. De datum van je opzegtermijn staat in de brief over de betalingsonmacht.
    Meer informatie: Ik word werkloos - UWV - Voor Particulieren.

Je kan zelf de WAZO aanvragen. Hoe je dit aanvraagt ligt aan de situatie.
    Als je tussen de laatste dag opzegtermijn en je eerste verlofdag een WW- uitkering hebt dan vraag je de WAZO aan via Mijn UWV.
    Meer informatie: Aanvragen zwangerschapsuitkering (WAZO) als u WW heeft - UWV - Voor Particulieren.

Sluit je eerste verlofdag aan bij je opzegtermijn of valt de je eerste verlofdag in je opzegtermijn? Dan kan je de WAZO aanvragen bij onze klantenservice.
    Contactinformatie: Contact met UWV - UWV - Voor Particulieren.

Ik wens je een fijne zwangerschap verder.

Met vriendelijke groet,

Viktoria
    UWV Webcareteam

Deel Deze Pagina