Baarmoederhals verweekt, hoelang nog?

Discussie in 'De bevalling' gestart door sweetchocolate, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hoi dames,

Vanmorgen bij inwendig onderzoek bleek mijn baarmoederhals (of mond, ik weet het écht niet meer:)) verweekt te zijn. Bij als baarmoederhals verweekt is, zeggen ze toch ook hoeveel cm de baarmoederhals is of heb ik het mis? Zoals jullie merken, ik ben echt een leek op dit gebied.

Gyn zei dat ze misschien wat op gang heeft gezet, maar zei ook hoeft niet perse.

Bloeddruk was voor mijn doen wel wat verhoogd (niet schrikbarend).

Wie heeft hier ervaring mee? HOelang kan het nog duren? Kan ik nog weken hiermee rondlopen? Hoop het niet, want loop morgen al 3 weken met voorweeen die nu steeds heftiger worden. Maar heb al te vaak gedacht dat het kwam; stilte voor de storm, oefenweeen die pijnlijk werden en lang gingen aanhouden, mijn darmen zijn schoongespoelt en geleegd (gister 3 keer grote boodschap, vanmorgen 1 keer), waterige afscheiding terwijl ik dacht dat het vruchtwater was.

Ik ben nu gewoon op, ik kan niet meer. Ik slaap slecht, veel last van ribben, oefenweeen die gewoon nu niet meer prettig zijn. Waarvan sommige ook tegen een minuut aanhouden en steeds regelmatiger komen. Niet altijd, maar toch. Ik word er gek van dat mijn lichaam mij telkens voor de gek houd. Want dat is nu gewoon wat er gebeurd. Zowel ik als mijn vriend (tja, ik vertel hem wat er gebeurd, omdat ik iedere keer denk dat het doorzet wanneer de weeen heftiger worden en langer duren) worden er echt knettergek van. Helaas, ze kunnen mij niet inleiden; Geen ontsluiting en ben nog geen 40 weken. Medische redenen hebben ze ook niet:( (dat gyn erbij kwam, kwam omdat ik extra controle had vanwege de stilte van afgelopen vrijdag en zaterdag. Zondag aan de bel getrokken, omdat ik het niet vertrouwde en heb toen aan de CTG gelegen. Vanmorgen moest ik terug naar ziekenhuis voor extra controle CTG)

Groetjes

2. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    je baarmoedermond moet verweken en verstrijken. Daarnaast gaat ie op een bepaald moment ook open staan. Dat is als je ontsluiting krijgt die ze in cm uitdrukken. Je kan dus wel al een verweekte baarmoedermond hebben, maar nog geen ontsluiting.
    Helaas is ook daar niks van te zeggen. Het kan het begin zijn, maar een verweekte baarmoedermond kun je ook nog weken hebben....
    Vervelend want die voorweeen kunnen erg uitputtend zijn.
    Succes!

3. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    zonder verweking meestal geen ontsluiting bij de eerste, dus volgens mij moet je dit gewoon positief zien als de eerste stapjes die je toch even door moet. Dat is dan maar vast gebeurd! Sterkte!

4. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    je kan weken lang blijven lopen met een verweekte baarmoederhals.

sommige vrouwen lopen weken lang met 2cm ontsluiting.
    laatste controle bij de gyn had ik ook volledig verweekte baarmoedermond en 2 cm ontsluiting en ik ben een paar dagen erna ingeleid (38+6 weken)

dus helaas wil het niets zeggen over wanneer de kleine zich aankondigd.
    ik hoop voor je dat hij snel besluit te komen!

Deel Deze Pagina