ik begrijp wat je bedoeld, maar ik ben bang dat als het te snel gaat dat ik niet op tijd in het ziekenhuis ben. de angst is niet heel groot hoor, maarja je begint er nu toch langzaam over na te denken. of als mijn mannetje werkt en het begint misschien is ie niet oip tijd ofzo. noujah dat soort gedachtes dus
Even kijken, Mijn moeder van mijn zus vanaf het moment dat ze de eerste weeën voelde tot bevalling 14 uur. Mijn moeder van mij vanaf het moment dat ze de eerste weeën voelde tot bevalling 3 uur. Mijn zus van haar zoon, ingeleid 6 uurtjes over gedaan. Ik van Kylian vanaf het moment dat ik de eerste weeën voelde tot bevalling 67,5 uur. Mwah lijkt me toch niet erfelijk Groetjes Anita
jawel mag wel. maar wil ik liever niet... Ik heb teveel narigheid om me heen meegemaakt en wil liever dokters enzo in de buurt hebben. snapie maarja op een of andere manier toch het gevoel dat het thuis gaat gebeuren
Haha, nou alles beter dan alleen met mijn man in de auto op de snelweg denk ik dan. Als het snel gaat krijgen ze mij met geen stok meer naar het ZH.
Mijn moeder deed er bij mij 56 uur over en vond het een traumatische ervaring. Ik hoop van harte dat het niet erfelijk is. Maar misschien is het ook hoe je je er doorheen slaat. Kom maar op zeg ik!
Begin thuis en je ziet wel waar je eindigt. Zo kun je het beste je bevalling ingaan (las ik). Probeer niet te veel te stressen op dit punt, je weet niet hoe het gaat lopen allemaal. knuffel xx
Oke, op die manier! Tja, dan ligt het er een beetje aan hoe snel alles vordert en hoe je Vk reageert...(hoe snel ze je naar het ziekenhuis laat gaan) Ik lag in het ziekenhuis op moment van bevalling, dus ik was in 3 seconden op de verloskamer... Maar mijn man was aan het werk, en op ruim 1 uur rijden afstand. Ik heb hem gebeld, en gezegd: " Doe maar rustig aan, ga eerst maar thuis douchen, een baby wordt niet in een uur geboren". Hij was er na 1,5 uur en toen had ik 6 cm ontsluiting. Ruim op tijd dus!
Mijn VK zei vanmiddag dat ik de bevallingsduur van mijn zusje met 2 moest vermenigvuldigen om een indicatie van de maximale bevallingsduur te krijgen. Mijn zusje deed het in 3 uur, dus ik zou uit kunnen gaan van een uur of 6, nou ik teken er voor. Ben dan ook heel benieuwd hoe lang het zal gaan duren.
Mijn vk zegt dat je wel zo ongeveer bevalt als je moeder. Nou doe maar, mijn moeder deed het in een ochtend. Kijk dat wil ik ook !
Hoi Angela, Bij mij geldt het in ieder geval niet. Mijn moeder kon er bijna tegen tegen rijden om in het ziekenhuis te komen. Zelf heb ik er van begin tot het eind ongeveer 30 uur over gedaan bij de eerste. Ik moet wel zeggen dat ik niet de bouw van mijn moeder heb (las ik ook iets over). Knuffels Monique
Mijn moeder deed het met mij in 9 uren valt nog te voorzien. en bij mijn broertje en zusje nog minder.
In de nieuwe Wij Jonge Ouders staat dat zwangerschapsduur, maar ook bevallingsduur en tijdstip erfelijk zijn, je bouw heeft daarbij invloed op de bevalling, heb je de bouw van je moeder dan heb je grote kans dat je bevalling gelijk zal gaan. Kwa zwangerschapsduur ben ik al aardig op weg, mijn moeder ging 4x over de 42 weken, nu maar hopen dat de lange dracht afgesloten wordt met een net zo vlotte bevalling.
hey loeki ik had dat net ook gelezen! klopt wel volgens mijn. wat een mooie kleine buik heb jij trouwens!
Dank je Mandy, oh ik hoop het zo hè. VK drukt me ook echt op het hart om gelijk te bellen als ik denk dat het begint. Bij mij deed mijn moeder er nog 1,5 uur over,bij mijn broetje nog maar 45 minuten.