Vanaf wanneer alcohol en rood vlees schadelijk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Pendrag, 4 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Voor we proberen zwanger te raken van nummer 2 willen we graag nog 1 keer luxe uit eten. Ik wil dan graag genieten van een lekker wijntje bij mn eten en neem graag rode biefstuk. Vanaf wanneer in de zwangerschap kan dit schade toebrengen? Er nl. een kleine kans dat ik deze maand opnieuw zwanger ben geraakt. Ik zou dan volgend weekend uit eten gaan. 11 of 12 mei. Mijn NOD is 11 mei. Kan dat nog zonder risico's?

Alvast bedankt voor jullie antwoord! Heerlijk dat jullie zoveel van je vrije tijd in het beantwoorden van onze vragen steken.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

tja, het advies van de gezondheidsraad luidt: er is geen veilige ondergens voor alcohol, vanaf het moment dat je zwanger wilt worden tot en met het einde van de borstvoeding is het advies om geen alcohol meer te drinken. Je moet het zelf weten, maar ik zou geen wijntje drinken.
    Vlees is wat makkelijker, de kans dat het besmet is is uiterst klein en de kans dat jij dat doorgeeft is nog kleiner. Speel je op safe dan moet je dat ook niet doen, maar ik vind dat dat nog wel kan voor je NOD.
    Geniet er van, en er zijn genoeg andere sapjes die ook lekker zijn!

Mirjam

3. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Dank je wel voor je duidelijke antwoord!

Deel Deze Pagina