"papa en mama klieren" al met 6 maand of toch nog onbewust?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 23 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.976
    3.988
    113
    Ons kleine monstertje wordt steeds meer een boefje (maar wel een lief boefje ;) )
    Zo zat ze gister bij ons aan de etenstafel wat te spelen met een doekje. Die gooide ze op de grond, dus wij pakken het doekje en geven het terug. Kijkt ze mijn vriend zo heel uitdagend aan en houdt het doekje tussen twee vingers boven de grond... en plof... doekje valt.. ik moest heel hard lachen dus toen ging zij ook lachen. Doekje weer terug en deed ze het weer. Mijn vriend hield toen het uiteinde van het doekje een beetje vast. Ging ze heel moeilijk kijken naar het doekje en toen probeerde ze zijn hand weg te duwen.

Ook gooit ze haar bijtring af en toe door de spijlen van de box. Oke, kan gebeuren, maar doet ze zo 3x achter elkaar. Vandaag kwam ie wat verder weg terecht zodat ze hem zelf kon zien liggen en toen ging ze ook echt zo over de rand kijken van he...daar ligt ie!

Gaat dit nou al bewust of is ze daar nog echt te jong voor en is het gewoon toeval?

2. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Dit is een fase. Je baby is aan het ondekken.
    Ze doet dit echt niet om te klieren ofzo.
    Het is meer testen van de zwaartekracht. :D

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Het is een fase in de ontwikkeling en dat hoort erbij. Zo leren ze actie en gevolg. Is zeker niet bedoeld om jullie te pesten!

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.976
    3.988
    113
    Daarom staat klieren ook tussen "" hoor!! Ik zie het ook echt niet als pesten, meer een soort spelletje! Gewoon steeds kijken of papa en mama weer hetzelfde doen (doekje teruggeven). En wat er elke keer gebeurt als je wat uit de box gooit.
    Maar vroeg me gewoon af of dat nu al zo bewust gaat!

5. tuc

tuc Niet meer actief

ja het gaat wel bewust in de zin van: eens kijken wat er gebeurt als ik dat er doorheen gooi, maar idd geen pesten.

6. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ze kijkt wat er gebeurt als ze iets laat vallen.
    Of datgene weer terugkomt (doordat iemand het bijv teruggeeft), kan ze volgens mij nog helemaal niet over na denken. Dat is veel te ver in de toekomst.

7. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    haha, super grappig. Is een leuk spelletje voor haar denk ik! Heerlijk die ontwikkeling he!

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bewust ja maar manipuleren nee... niets mooiers toch dan ontdekken dat als je iets doet dat er dan iets gebeurd. Dat het irritant voor papa en mama kan zijn daar is ze zich niet bewust van maar wel dat je iets kunt laten gebeuren! Mooi hè? Dat heeft ze helemaal zelf ontdekt!

Ze kan trouwens nog niet goed vooraf bedenken dat als ze haar bijtring door de spijlen gooit dat ie dan terugkomt.. maar ze kan wel genieten van het effect

9. MissSol

MissSol Bekend lid

20 dec 2011
    518
    0
    0
    paraveterinair
    Alkmaar
    Leuk he dat ontdekken! Hier ook een mannetje wat flink aan het ontdekken is. Ligt ie in de box en begint ie hard te gillen en als ik dan kom kijken begint ie keihard te lachen! De katten moeten tegenwoordig ook uitkijken want hij grijpt zo hun staart vast hihi, die stomme beesten blijven ook maar langs hem lopen de sukkels haha

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ze is idd aan het spelen, ze leert nu dat als zij iets doet daar op gereageerd wordt. Heeft verder niks met manipulatie of 'pesten' te maken, maar alles met het ontdekken dat zij een individu is en ook het ontwikkelen daarvan.

11. misa

misa Niet meer actief

Herkenbaar! Is echt een fase van ontdekken. :)

12. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.976
    3.988
    113
    Nogmaals, ik zie het ook echt niet als pesten of klieren hoor, maar het leek net alsof ze ons uit zat te dagen met zo'n onschuldig hoofdje.
    Vanavond zat ze ook zo lief met haar sokjes te spelen, en maar laten vallen en heen en weer zwiepen (ze trekt ze altijd uit nl.). Wij zaten haar leuk te bekijken, had ze niet door, maar ineens keek ze onze kant op en dan met zo'n big smile :) hihi

13. misa

misa Niet meer actief

Ja leuk is dat he. Ze ontdekken zoveel!

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier begint ze er nu ook mee! :D

15. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.976
    3.988
    113
    Ja :) en ooooooveral aan willen zitten...de bank, de rieten stoelen, de kussens, de planten... alles voelen. En dan het liefst half bij mij op schoot hangend half op haar buik en dan grijpen met die handjes:D

16. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Inderdaad, bewust een spelletje spelen! Erg grappig! Op zich ;). Hier is het voor ons druktemakertje het allerleukst om op de commode zich zo snel mogelijk om te draaien naar buik (meestal nog in de lucht zeg maar), en daarna nog eens naar 'het voeteneinde' te duiken om in rap tempo alles van de commode op de grond te mikken. En dan nog even over het randje naar het resultaat kijken natuurlijk.
    Zucht.

17. adi

adi Niet meer actief

Ze begint nu te ontdekken dat een actie van haar, een reactie kan veroorzaken. Dat is een grote stap in haar ontwikkeling, en ze geniet er enorm van.
    Dit zal nog verder gaan, binnenkort zal ze ontdekken dat ze meer kan doen met haar stem dan huilen en brabbelen, dus krijg je hele gilpartijen in het huis (van verschillende toonhoogtes) enz.

Wat je haar nu kunt geven (oorzaak-gevolg), zijn van die trekspelletjes voor in de box, die je vast kunt maken aan de boxspijlen. De baby trekt dan eraan en spelletje rekt uit, gaat trillen of geeft geluid. Allemaal reactie op haar actie. Hier vonden ze dat toen echt geweldig, en ik kreeg echt ze'n blik van 'mama, kijk wat IK kan!'.

En onthou dat zij nu echt niet vooruit kan denken, dus ze kan niet bedenken dat papa het doekje terug zal geven, en dat ze het later nog eens moet laten vallen. Ze herhaalt gewoon eindeloos dezelfde actie, want 1. dat is leuk, 2. ze heeft net iets nieuws ontdekt en 3. door herhaling leert ze het meest.

18. Aloe

Aloe Niet meer actief

Oh ja de befaamde 'ik gooi alles wat ik in mijn handen heb op de grond' fase............l:).

Erg vermoeiend hihi.

19. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.976
    3.988
    113
    Zo'n dingetje hebben we voor aan de maxi cosi. Wel grappig hoe die ontwikkeling gaat. Eerst vond ze er geen donder aan. Toen was het een tijdje leuk om gewoon naar te kijken. Tijdje geleden trok ik em naar beneden en dan hield zij em vast (tot ze per ongeluk los liet). En nu pakt ze hem en trekt ze er de hele tijd aan. En dan houdt ze gewoon vast als ie omhoog trilt dus dan kan ze nog een keer. Zit je in de auto en dan hoor je continu: kgggggt rrrrrrt kggggggt rrrrrrrrt

Deel Deze Pagina