Vandaag heb ik de brief van het UWV over mijn ZeZ-uitkering ontvangen. Vanaf 14 oktober krijg ik een X-(bruto)-bedrag per dag uitgekeerd. Ik vraag me momenteel af hoe het UWV het aantal dagen berekent. Wordt er uitgegaan van 'gebruikelijke' werkdagen (dus maandag t/m vrijdag), dus (minstens, afhankelijk van wanneer ik beval) 16 weken keer 5 werkdagen, of moeten we uitgaan van (minstens, afhankelijk van wanneer ik beval) 16 volledige weken en dus 7 dagen per week?
Beste Shaddixxx, Je wilt weten over hoeveel dagen per week UWV je ZEZ-uitkering betaald. Het dagloon dat je in je toekenningbrief aantreft wordt door UWV voor 5 dagen per week uitbetaald. Dit geldt voor het hele zwangerschaps- en bevallingsverlof. Dus inderdaad minstens 16 weken, eventueel verlengt met het aantal dagen dat je later bevalt dan berekend. Actuele informatie over de betaling van de ZEZ-uitkering vind je op deze pagina. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare