Wanneer zwangerschap bekend maken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chari130210, 31 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chari130210

Chari130210 Actief lid

1 dec 2015
    436
    300
    63
    Vrouw
    #1 Chari130210, 31 jan 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2016
    Hallo allemaal,

Heb in november een miskraam gehad op 7 weken..
    7 januari had ik al een nieuwe positieve zwangerschapstest dus zijn nu bijna 8 weken zwanger..vrijdag hebben we onze eerste echo onze ouders en grootouders weten het al maar ik vroeg me af wanneer jullie het aan iedereen hebben verteld?
    Na de eerste echo met een kloppend hartje of pas na een aantal weken ?

Kunnen niet meer wachten om het goede nieuws te brengen 😃😃

2. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Na 12 weken hebben wij het verteld aan mensen die wat minder dichtbij ons stonden.
    Zoals kennissen, collegas, bepaalde vrienden.
    Voor die tijd wisten ouders, broers/zussen en een aantal hele goede vrienden het wel al.

3. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Ik had het al verteld aan wat vrienden en familie. Mijn vriend ook. Helaas gaat alles hier snel rond en hadden wij het idee dat geheimhouden daarom ook geen zin meer had. Wij hebben een mooi kloppend hartje gezien en spelen nu open kaart tegenover iedereen 😊. Denk waar je je zelf gewoon goed bij voelt.

4. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Wij zaten in de MMM, dus onze ouders, mijn broer, beste vriend en zwager wisten het heel snel. Ook mijn nicht weet het, aangezien zij (ex-verpleegkundige) de Pregnyl spuit had gezet bij mij.

Verder houden we het geheim tot de geboorte. Mocht ik met een dikke buik iemand tegenkomen, dan zal ik het natuurlijk niet ontkennen :p Maar aankondigen op Facebook e.d. zie ik niet zitten. Op mijn man zijn werk weet alleen zijn baas het, vanwege de vele afspraken in ziekenhuizen.

Het is een hele achtbaan tot nu toe en ik zit echt niet op meningen of nieuwsgierigheid van kennissen te wachten.

5. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Tegen de ouders met 11 weken verteld omdat het Sinterklaas was. Anders waarschijnlijk nog een week gewacht. Een paar goede vrienden wisten het al eerder. Na de ouders wat belangrijke mensen om ons heen verteld en toen mocht iedereen het weten. Dit gedaan dmv een bericht op Facebook.

6. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier met acht weken (na eerste echo) aan ouders, broers en zussen en onze beste vrienden verteld (1stel). Na termijnecho (10 weken) verteld aan leidinggevende, andere vrienden en mensen die we persoonlijk in wilden lichten. Met 13 weken aan collega's met wat lekkers erbij en op Facebook (staat heel erg afgeschermd dus dat zijn dan toch mensen die je regelmatig spreekt :)).

7. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Hier na twee miskramen gewacht tot de tweede echo ( 9 weken) met vertellen van ouders en schoonouders. Echo met 14 weken hebben we het eigenlijk openbaar gemaakt tegenover andere personen.

8. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Wij hebben ook, heel standaard, gewacht tot 12 weken.

9. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Wij hebben ook gewacht tot 12 weken. Zou ik bij een tweede ook weer doen. Vond het fijn om die grens over te zijn

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij hebben tot 12 weken gewacht.

11. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Omdat onze ouders en zussen wisten dat we in de MMM zaten hebben we het uiteindelijk ook eerder verteld, na de 2e echo met 7 weken.

Het zou anders sowieso opgevallen zijn als ik dan ineens niet meer naar het ziekenhuis zou moeten, geen hormonen zou moeten spuiten etc.
    Daarnaast hadden we zoiets van, mocht het mis gaan dan vind ik het ook wel prettig om steun te krijgen van ouders/zussen.

De rest van de familie/vrienden/werk hebben we het verteld rond de 10/11 weken.

12. Loving

Loving Bekend lid

24 apr 2008
    904
    0
    16
    Wij hebben alledrie de keren gewacht tot we rond 9/10 weken een goede echo hadden. De kans dat het daarna mis gaat is erg klein. We vertelden het dan aan onze naaste familie en vrienden.
    Na de termijn echo met 12 weken heb ik een Facebook berichtje geplaatst, omdat we veel vrienden in het buitenland hebben en we het op die manier snel verspreidden.

13. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Met 6 weken aan mijn ouders. 8 weken schoonouders en vrienden en 9 weken mijn werkgever.

14. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Bij de eerste hebben we het ouders, broers en zussen direct verteld. Ze wisten van ons mmm traject af en vonden het fijn om het snel te kunnen delen. Verder wist iedereen het met 8 weken toen ik 3 goede echo's gehad had.

Deze zs wist niemand dat we bezig waren en hebben we het verteld met kerst. Toen was ik 6+4 dagen. 4 dagen later hadden we de eerste echo.
    Nu weet verder nog niemand het dan alleen ouders en broers en zussen. Deze week willen we het wereldkundig maken, als ik de termijnecho heb gehad. Dan heb ik inmiddels ook 3 goede echo's gehad.

15. WAvE

WAvE Lid

30 jan 2016
    73
    0
    6
    NULL
    Ouders direct. Vrienden en rest van familie na eerste echo, 8 wkn.

Overigens heb ik er zelf wel spijt van gehad dat we het zo snel verteld hebben. Had achteraf echt even een aantal weken nodig om aan het idee te wennen, hoe blij ik ook was.

16. Aleeyah

Aleeyah Fanatiek lid

23 jul 2015
    1.312
    0
    36
    Ik heb voor deze zwangerschap ook een miskraam gehad. Nu had ik zoiets van ik wacht echt tot 12 weken met vertellen. Natuurlijk wisten de ouders enzo het iets eerder, maar op werk met 12 weken verteld en de rest van de familie op feestjes ofzo als ik ze zag verteld en na de 20 weken echo het op FB gegooid :p.

Deel Deze Pagina