Hier bij de eerste een bevalling van ongeveer 7 uur (waarvan 30-40 min. persen) Bij de 2e duurde de bevalling nog geen 2,5 uur (waarvan 10 min. persen). Dus bij mij geld inderdaad dat de tweede een stuk sneller ging.
Oe nu ben ik wel benieuwd naar hoe hier de 2e gaat zijn. 1e was van vliezen breken tot kindje ongeveer 10 uur incl. 1,5 uur persen. Moet nog een tijd wachten voor ik het antwoord heb
De 1e duurde 18 uur, waarvan 1.5 uur persen. Maar oudste was een sterrekijker en ze lag dus verkeerd. Hierdoor kan het allemaal langer duren. De 2e bevalling totaal van begin tot eind 3 uur waarvan 10 min persen
1) in 4 uur ontsluiting, 20 min geperst. 2) in 2 uur ontsluiting, niet geperst alleen gezucht en toen is ze nog gelanceerd... geen houden aan! Floepte er echt vanzelf uit (dat was wel veel pijnlijker dan bij eerste!). 3) in bijna 8 uur ontsluiting (viel tegen!!), 2 persweeën (1 voor hoofdje en 1 voor de rest) waarbij ik deels heb gezucht.
Bij de eerste bijna 2 uur geperst, maar hij kwam er niet uit. Dat werd een KS. Bij de tweede ingeleid (in de hoop dat deze wel zou passen). Uiteindelijk 1,5 geperst. Nu weer zwanger, maar wordt eigenlijk pas de tweede bevalling. Ik heb er nog niet veel aan gedacht, het duurt nog even, maar ik hoop dat ik wat minder lang hoef te persen deze keer, dat zou lekker zijn. En oja, nog meer meer hoop ik dat het deze keer geen sterrenkijker is (waren de anderen wel).
Vond ik ook!!' 1e dis 5 uur en 63 min persen maar tweede 3 uur en 20 minuten persen. Alleen had ik nu zwakke persweeen en moest ik zelf bij 8 cm op eigen kracht persen. En die naweeen ohhhhhp
Nou, wat een deceptie is dat zeg, geen persweeën!? De eerste keer had ik helemaal geen persweeën en de tweede keer super zwakke, maar toen was ik er op voorbereid.
Wel persweeen maar ze vielen weg en kwamen steeds maar om de 6 minuten. Had ik bij de eerste ook alleen kwam ik wel op 10 cm. Toen kreeg ik een knip dus dat "ging" nog. Nu had ik dat van de 20 minuten persen het hoofdje 18 minuten stond ((( Maar wat je zegt, vervelend he? Ik weet nu dar het bij me hoort. Overigens beide keren ook alleen rugweeen en beide keren weeen krachtig als ik zat of liep maar als ik lag viel het weg. De vk zei al normaal zou je het voorweeen noemen ware het niet dat ze wel voor snelle ontsluiting zorgden. Bij een eventuele derde weet ik dat mu haha. Had jij dat ook, überhaupt zwakke weeen?
1e 3 uur, waarvan 45 min persen. 2e 1uur en 20 minuten, waarvan 20 minuten persen. Mocht er een 3e komen, slaapt de verloskundige bij ons in huis
Het hoofdje stond 18 minuten? Arme jij. Mijn eerste kon er gewoon niet uit, omdat hij sterrenkijker was en heel groot. De ontsluiting verliep vlekkeloos beide keren, maar er kwamen geen persweeën. Als ik op commando ging persen vielen mijn weeën weg. De tweede keer werd ik ingeleid en had ik weeën opwekkers. Ook toen geen persweeën helaas, maar de weeën waren wel sterker door de opwekkers natuurlijk. Bij mij zeiden ze dat het ook kon komen doordat ze allebei sterrenkijkers waren.
Ja dat was zeker arme ik haha daarom vond ik het ook zo lastig dit keer. Ik perste hem vrij snel staand maar omdat de weeen maar om de 6 min kwamen en ik 3 weeen nodig had om hem eruit te krijgen...was die knip toch makkelijker. Maar het herstel is nu beter Ohww ook nog sterrenkijker wat pittig zeg. Bij mij wist ze niet zo goed waarom..ik ben wel een natuurtalentje zei ze haha
Bij de eerste van begin tot eind 7 uur, met 1 uur persen en een ruggenprik omdat het echt niet te doen was. Bij de tweede nog geen 3 uur vanaf de eerste wee tot het eind, met slechts 3x persen De tweede was een heerlijk rustige thuisbevalling zonder pijnstilling. Alles verliep volgens het boekje.
Bij de tweede heb ik maar 4 min geperst. Maar heb 1,5 uur op 9 cm ontsluiting gezeten, persdrang maar moest alles weg puffen. Die 10 cm kwam maar niet, en ze snapten niet waarom. wat een hel. Dat deed écht pijn Hulp troepen stonden al klaar, maar ineens zei ik "ze komt eraan"
Ik hou van dit topic. Bij mij duurde de eerste ruim 24 uur Waarvan 35 minuten persen (dat ging dan weer wel vlot gelukkig). Dus ik word er wel heel blij van dat bij bijna iedereen de tweede wat vlotter gaat