Duurde jouw tweede bevalling korter of langer dan de eerste?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mythique, 18 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik vond het heel fijn dat het ambulance personeel er was, zij hebben de navelstreng afgeklemd en Lars op mijn borst gelegd totdat de verloskundige er was.

Ik weet niet wat het protocol was. Op dat moment was ik best wel in paniek, het voelde of de baby meteen kwam er was niemand bij, ik heb toen geroepen dat ze 112 moesten bellen. Mijn vriend had het ziekenhuis aan de telefoon en de verloskundige was meteen in de auto gesprongen en onderweg. Toen ik de zwaailichten van de ambulance zag werd ik zelf weer rustiger. Ook al hadden ze nog nooit een bevalling gedaan het zijn wel verpleegkundigen.

Het mooie was toen Lars werd geboren ze vroegen naar zijn naam en toen bleek de broeder ook Lars te heten.

1981Mama, pippa26 en exciting vinden dit leuk.
  2. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Ben benieuwd dames! Eerste keer ingeleid.
    Hier de eerste ook maar 3,5 uur in totaal dmv inleiden.

Ga er zelf vanuit dat niets zegt over een tweede natuurlijke bevalling.. want een inleiding is kunstmatig.

Maargoed, ik hoop natuurlijk dat het bij mijn tweede bevalling net zo snel of sneller is. :rolleyes:

3. Bloem1989

Bloem1989 Niet meer actief

1e spontaan 5 uur waarvan 20 minuten persen
    2e ingeleid ook 5 uur maar toen maar 2 minuten persen

4. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik hield ook rekening met een langere bevalling zelfs toen ik wist dat ik weer ingeleid zou worden. Heb altijd gezegd de eerste bevalling zou ik zo weer overdoen maar dan wel met begeleiding (dit was bij eerste niet het geval waardoor ik bijna onder de douche ben bevallen (vroegen of ik wilde douchen ter ontspanning maar zijn daar niet bijgebleven) en toen was er paniek) de tweede bevalling was een deja vu (zelfde tijd vliezen gebroken, zelfde tijd infuus eraan, ook een mannelijke co-ass van begin 20 erbij :roflmao:)alleen dan met superfijne begeleiding

LiveLifeLovely vindt dit leuk.
  5. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Bij de tweede ging hier alles sneller.

De eerste begon de bevalling rond 20.00 uur en was ze er om 2.30 na ruim 1,5 uur persen. Knip gezet.
    De tweede begon de bevalling rond 04.00 uur en was hij er om 6.40 na 5 minuten persen. Geen schaafje of wat dan ook!

Hoop dat bij jou de tweede ook zo soepel mag verlopen!

6. Hannah

Hannah Fanatiek lid

19 nov 2006
    4.137
    5
    38
    Veeeel sneller

1e horrobevalling van 34 uur beiden ternauwernood overleefd, begon spontaan met breken van de vliezen

2e begon ook spontaan met breken van de vliezen(nadat inleidpoging was uitgesteld ivm niet indalen) echter klein half uur later al een klein mannetje op mijn buik. Geen pijn gehad, geen naweeen.

7. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    1e bevalling: 20 uur waarvan 20 minuten persen.
    2e bevalling: 3 uur waarvan 8 minuten persen

Benieuwd hoe het de volgende bevalling gaat!

8. vlndr

vlndr Lid

22 sep 2014
    61
    18
    8
    Zuid-Holland
    Behoorlijk sneller ja! Al ben ik van mezelf geen hele vlotte bevaller geloof ik :rolleyes:
    1e: 24 uur, waarvan 35 minuten persen
    2e: 13,5 uur, waarvan 9 minuten persen

9. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Dames, dit geeft mij over het algemeen hoop. Ik heb veel schade overgehouden van de eerste bevalling (o.a. mechanische bekkeninstabiliteit) en wilde al een ks bespreken met de gyn (was al toegezegd dat ik mocht kiezen voor de conceptie). Maar ks lijkt me ook geen pretje en het gescheiden worden van je kindje lijkt me helemaal verschrikkelijk.

Maar over het algemeen komen tweede kinderen er dus sneller uit :) misschien dan ook wel met minder schade ;)

10. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik weet niet of je ook knipschade had maar dat was bij mij nu ook veel minder. De tweede heeft een veel groter hoofd maar de knip was minimaal, alleen om te voorkomen dat ik naar beneden te ver zou scheuren (dat mogen ze thuis niet hechten dus had ik alsnog naar het ziekenhuis gemoeten). Na twee dagen voelde ik het al bijna niet meer. Het is dat ik kraamvrouwenkoorts kreeg, anders denk ik dat ik heel snel hersteld was van deze bevalling. Ik had ook amper last van naweeen ondanks de snelle bevalling maar volgens mij is dat zeldzaam...

11. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    ik ben flink ingeknipt (voor de vacuumpomp) maar ik kan gelukkig zeggen dat ik daar geen last van heb gehad. Goed gehecht en geen last van gehad :)
    Ik hoop vooral dat het persen sneller gaat (ik voelde geen persweeen en heb er 100min over gedaan)

12. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Mijn eerste bevalling duurde 23 uur (vanaf het eerste teken dat ik ging bevallen) waarvan 5 kwartier persen.
    Tweede bevalling duurde 10 uur (vanaf de eerste wee) en minder als een kwartier persen. Het is dat ie vrij groot was en vast zat met z'n schouders, maar anders had het persen nog korter geduurd.

13. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    1e 18 uur waarvan 1,5 uur persen
    2e 4,5 uur waarvan 7 min persen.

:D

14. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    De eerste 9 uur over gedaan.
    Tweede duurde 20 uur.

Twee totaal verschillende bevallingen. Eerste begon met scheurtje in de vliezen, gelijk vol de weeën in. Vliezen braken bij 4 cm. Vond die bevalling heel intens en zat compleet in mijn eigen wereld. Na de bevalling moest ik echt weer op aarde landen. Had geen persweeën en moest alles op eigen kracht doen.

Tweede kwamen de weeën af en aan, dan weer 10 minuten niks, dan weer 3 vlot achter elkaar. Ook heel wisselend in hoe sterk ze waren. Kon maar niet in die bubble komen. En ow wat begon mijn rug zeer te doen aan het einde van de dag. Dat ik me tussen de weeën door niet 100% kon ontspannen was het meest vermoeiende. Achteraf gezien had ik rugweeën die helemaal niks deden. Om middernacht heeft de vk de vliezen gebroken met 4 cm, om 1.11 uur was de kleine er. Hij bleek een sterrenkijker, mogelijk was dat de reden dat het minder hard op schoot. En blijkbaar heb ik die gebroken vliezen nodig.
    Bij de 2e wel die persdrang gehad, wat een kracht zeg. Mijn lichaam deed het zelf, hoefde het alleen maar te laten gaan.
    Kreeg nog heftige weeën vanwege de placenta, gelukkig na een half uur een spuit in mijn been, toen was het echt klaar.

Dacht van de 2e ook heel snel te gaan bevallen (mijn moeder beviel van mij ook in 9 uurtjes tijd en van mijn zus in 2 uur). Had ook zoiets verwacht. Tweede was wel heel fijn thuis.

15. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Nou, sinds vandaag kan ik meepraten :)
    Eerste bevalling vanaf gebroken vliezen 12 uur. Vanaf weeën 6 uur.
    Tweede bevalling 2,5 uur. 3x persen en de kleine man was er. Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt even overdonderd was. Kan niet zeggen dat zo een korte bevalling nou echt je van het is :oops: ben nog steeds aan het verwerken dat er überhaupt een bevalling heeft plaatsgevonden :confused:

Tuttebelleke en LiveLifeLovely vinden dit leuk.
  16. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Haha ik vond het heerlijk die 2.5 uur!

Van harte gefeliciteerd!! Ook twee mannen :D

Lisa1987 vindt dit leuk.
  17. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Gefeliciteerd !! Dat is ook schrikken idd, pats boem baby! :D

Lisa1987 vindt dit leuk.
  18. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ja inderdaad :p dacht echt; ik geloof niet dat ik nu al persweeen heb.. dacht echt dat de vk een grapje maakte.

LiveLifeLovely vindt dit leuk.
  19. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    1e 7 u na 1.5 u persen moeten worden verlost met pomp
    2e 1.5 u actieve weeën en 3 persweeen. Bij de 1e voelde ik haar dalen bij de 2e stond haar hoofdje al maar om mij geen kleerscheuren te bezorgen hebben we gewacht op een 3e perswee en toen floepte ze er uit (6 min persen)

20. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    De eerste bevalling duurde nog geen 4,5 uur inclusief een half uur persen. Maar met een grote knip en een duw. Veel stress in de verloskamer vanwege een benauwd kind en bloedverlies door verkeerd gezette knip.

De verloskundige had bij de volgende al gezegd dat ik moest bellen als ik weeën kreeg of als mijn vliezen braken want dan konden we misschien het ziekenhuis nog halen.
    Mijn vliezen braken om 3 uur 's nachts en kreeg gelijk daarna weeën om de 2-3 minuten. Gelijk verloskundige gebeld. Die was er een half uurtje later. Snel in de auto naar het ziekenhuis. Op de verloskamer aangekomen kreeg ik direct persdrang en na 3 minuten persen was onze 2e dochter geboren. Van begin tot eind 1,5 uur.

Dus ja, mijn 2e bevalling ging sneller dan de eerste en ook veel relaxter.

Deel Deze Pagina