Reacties op naam van je kind!

Discussion in 'Na de bevalling' started by Skye, Sep 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Skye

Skye Niet meer actief

Wat waren bij jullie de reacties toen ze hoorden hoe jullie baby ging heten?? Niemand zal zich echt slecht uiten over de naam, tenminste als je een beetje gevoel hebt.

Maar mijn broertje en mijnj schoonzusje hebben tegen mij al wel 3 keer gezegd dat Kyra een hondennaam is. Echt iets waar mijn bloed van gaat koken. Ik vind de naam van hun kind ook niet leuk en erg achterhaald, maar daar zal je mij nooit over horen. Waarom kunnen sommige mensen hun mening dan niet gewoon voor zich houden. Gewoon gevoelloos, of stel ik me aan?

2. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,271
    1
    0
    apothekersassistente
    Dat is niet echt leuk zeggen, hou dan je mening voor je!!!

Gelukkig hebben wij niet zulke reacties gehad, iedereen vond Lars een leuke naam. En als we dan zeggen dat hij is vernoemd naar de drummer van Metallica vinden ze het ook wel grappig volgens mij.

Maar als je een naam niet leuk vind zeg er dan niets over!!!

Trouwens, ik vind Kyra geen hondennaam en een erg leuke naam:D

3. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Nou, zeg, das ook stom! (heb er geen volwassener woord voor :) )

Mijn oud-collega kreeg een zoontje die dezelfde naam kreeg als 1 van mijn katten, maar dat heb ik haar echt nooit verteld! Dat vond ik zo lullig om te zeggen, dus heb ik mijn mond gehouden. Zij had er tenslotte ook niets aan als ik het zou zeggen, dus waarom onnodig iemand (misschien) kwetsen?!

Ik mag hopen dat mensen naar ons toe ook dat respect op kunnen brengen als ze de naam van ons kindje niet leuk vinden ofzo...

4. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Bij ons vragen ze altijd als ik de naam noem:'Hoe?'
    Of ze nemen aan dat ze Isa wordt genoemd.
    Maar vind ik niet erg, weet dat we een beetje een ongebruikelijke naam hebben gekozen.

Enne Kyra ken ik ook niet als hondennaam hoor! Vindt het een lieve naam!

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hier heb ik nog geen negatieve reacties gehad...wel hebben er al 632748 mensen gezegd: "Vince???" NEEEHEEEE FINN!

Ik dacht nog wel dat het zo'n makkelijke naam was...

Vind Kyra trouwens ook een leuke naam hoor!

Ja soms hebben huisdieren dezelfde namen...mn zus haar hond heet Duncan en ik weet ook een jochie die zo heet!

Het is niet zo dat je je kindje Fikkie hebt genoemd!

6. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    ik krijg inderdaad ook reacties op mijn zoontje.. heet ook finn...
    de 1 schrijft het Fyn, of Fin. of Vin (van de vis??). en 'oh, mooie finse naam!'. haha

7. prrrsam

prrrsam Bekend lid

Jan 1, 2009
    987
    1
    18
    Mwa niemand zal het snel zeggen denk ik..

ik heb haar wel een 'aparte' 2e naam gegeven; mijn oma heette geertruida, maar dat vond ik een beetje te oudbollig voor haar. Nu is dr tweede naam Truitje. Ik vind het juist wel leuk!

8. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik heb zelf nog geen kinderen, maar mensen zeggen als ze mijn naam horen ook wel eens: Oh ik ken een hond en die heet ook ......

Dat vind ik zo stom, zeg dan gewoon lekker niks. Dus ik snap dat je het echt niet leuk vindt als ze dat over de naam van je dochter zeggen. Ik vind Kyra overigens helemaal geen hondennaam hoor!

9. mama1977

mama1977 Actief lid

Jun 23, 2009
    356
    0
    0
    limburg
    bij ons vind iedereen het zo geweldig dat het een gewone goed uit te spreken echte nederlandse naam is "twan" bovendien bijzonder omdat hij is vernoemd naar z'n overgrootvader (geb.datum twan is 12-1-2008 sterfdatum overgrootvader 12-1-1998)

wel vraagt iedereen hoe je het schrijft want het kan ook toine zijn en hier in limburg (maastrichtse mensen met name) maken er automatisch Twajn van echt dialect:)

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    #10 Mikki77, Sep 17, 2009
    Last edited: Sep 17, 2009
    Ik zou juist zeggen dat de honden die Kyra heten, een mensennaam hebben gekregen. Als jij je dochter nou Bello had genoemd, zou ik gezegd hebben dat ze een hondennaam heeft, maar Kyra is gewoon een hele leuke meisjesnaam :)

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hier alleen maar goeie reacties, van de artsen, verpleegsters in het zkh tot mijn familie aan toe.

het allerleukste is dat de baas van mijn vader ook Ties heet. hij riep al weken over de gang naar mijn vader "en?? ben je al opa??" en toen ik bevallen was en hij hoorde de naam heeft ie door het hele bedrijf geroepen: "hij is opa geworden en zijn kleinzoon heeft toch een mooie naam!" :D

erg leuk verhaal vind ik dat :)

12. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Mijn kinderen hebben allebei een bijbelse naam. Niet echt heel bewust hoor, we vonden het gewoon leuke namen. Maar het zijn wel namen van mensen die het in de bijbel een beetje verprutsten hier en daar, dus daar hebben we wel wat commentaar op gehad, vooral van de overgrootouders (tja, die zijn daar goed in thuis he). Het grappige is dat mijn zusje een dochtertje heeft, ook met een bijbelse naam, en ook van iemand die het niet allemaal even netjes deed. Lekker stelletje dus, die kinderen van ons!

13. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Wij krijgen vaak de vraag: Hoe?! Veel mensen verstaan Tijmen, dus ik spel het vaak gelijk.
    Thije is een niet heel veel voorkomende naam, dus dit wisten we op zich van te voren. Vind het dan ook niet erg.

Vind het wel behoorlijk bot als mensen zeggen dat de naam van je kindje een hondennaam is. Ik vind Kyra juist wel erg mooi! Ik kan me voorstellen dat je daar een beetje verdrietig van wordt.

14. san 14

san 14 Actief lid

Dec 22, 2008
    130
    0
    0
    Brabant
    haha! mijn zoontje heet ook Finn en ik heb ook al een aantal x gehoord van wat een rare naam waarom niet gewoon vince?
    en heb ook kaartjes gehad gefeliciteerd met jullie zoon vin!
    terwijl finn toch in de top 10 staat

15. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Nee ik zou het niet snel tegen iemand zeggen (tenzij ze het vragen) en helemaal niet zo bot door te zeggen dat het een naam is voor een hond. Kyra is een mensennaam en dat er veel mensen hun hond zo noemen kun jij niks aan doen. Tis inderdaad niet zo dat je je kind Fikkie of Vlekje hebt genoemd ;)

Wij hebben trouwens 4 katten, 2 ervan waren al van mijn vriend en die heten Kyra en Laika... toen ik dat hoorde zei ik meteen huh, dat zijn toch geen dierennamen?! De andere 2 heten trouwens Teigetje en Knorretje hihi

16. Skye

Skye Niet meer actief

Bedankt voor al jullie lieve reacties hoor. Ik denk er zelf ook zo over, mensen geven hun dieren tegenwoordig gewoon mensennamen. Maarja, dat maakt het niet minder erg als ze dat herhaaldelijk tegen je zeggen. En dan ook nog gewoon mijn broertje die dat zegt. Was het nou een wildvreemde, dan was het het ene oor in, andere oor uit. Maarja, dat juist mijn broertje niet snapt dat het een rot opmerking is. Ik zal het hem ook zeker duidelijk maken, mocht hij het weer zeggen.

17. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Ik ben bevooroordeeld maar ook ik ben gezegend met zo'n uitstekende smaak voor meisjesnamen (zie banner). ;) Ja het komt voor dat Kyra als naam voor een hond gebruikt wordt, maar zoals al gezegd is het is niet alsof we onze dochters de naam Fikkie hebben gegeven. Het is nu eenmaal mode om honden een mensennaam te geven en tsja kun je het ze kwalijk nemen dat ze de mooiste meisjesnaam daarvoor kiezen. ;) En de mensen die die opmerking maken zijn gewoon niet goed wijs en hebben het inlevingsvermogen van een baksteen!

Edit: het spijt me voor je broer, maar ik vind het dus echt niet kunnen om zo'n opmerking te maken. En vooral niet tegen je eigen zus!

18. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Nou hier nog iemand die het een GEWELDIGE naam vindt! Zie mijn banner!!!!

niks aantrekken van wat andere zeggen jij heb t een naam gekozen die jij mooi vindt en daar heeft verder niemand wat mee te maken!

19. Skye

Skye Niet meer actief

Gelukkig, ik stel me dus niet aan. Dank je

20. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ach ja, je kunt ook denken dat de meeste honden gewoon een mensennaam hebben.
    En verder: over smaak valt niet te twisten. Mijn zoontje heet Kaj en ik kreeg veel leuke reactie op zijn naam. Echter, zei mijn collega dat de hond van een vriend van hem ook Kaj heet. Tjah, daar word ik echt niet warm of koud van. Een hond van een kennis van mij heet Jasper. Is dat dan ook een typische hondennaam? Ik dacht het niet.
    En verder interesseert mij niet wat anderen van de naam van mijn zoontje vinden. Wij vinden het mooi en het is geen naam waar hij later mee gepest kan kan worden (naar verwachting). Dus prima zo.

Share This Page