Hallo, Gisteravond was ik ineenkeer heel erg misselijk waarna ik merkte dat ik harde buiken kreeg. Ik ben er op gaan letten en ze kwamen echt regelmatig. Ik de verloskundige gebeld maar die deed er zoals altijd weer veels te makkelijk over. Dat als ze niet echt pijn begonnen te doen ik maar niet moest bellen.ik ben toen in bed gaan liggen en merkte dat ze alleen maar erger werden en ook een klein beetje pijnlijk. Ook als ik veranderde van houding kwamen die harde buiken. Ook nog eens heel regelmatig en net boven mn navel een drukkend gevoel. Daarnaast loop ik echt al 2 weken met bekkenpijn. Ik ben nu bijna 27 weken zwanger. Herkend iemand dit als een bevallingdie nadert? Ik heb zelf wel het gevoel dat ze eraan komt binnenkort.
Ik heb bij de 3e vanaf die termijn eigenlijk constant harde buiken gehad, waar ook geregeld momenten bij zaten waarin ze echt pijnlijk waren. Maar het kwam hier door een gevoelige baarmoeder, die gewoon op eigenlijk alles reageerde. Ik beviel met 39+5
Maar je blijft wel tobben zeg, als ik zo kijk naar al je eerdere berichten. Ben je al gezien door een gynaecoloog? En je had dus geen blaasontsteking of iets dergelijks laatst? Als je dit af en aan al zo'n tijd hebt, dan zou ik zelf niet denken dat het nu in ene doorzet. Maar dat risico zou ik verder niet willen nemen.
Oei 27 weken is veel te vroeg,bel je vk en zeg dat je je zorgen maakt en vraag even of ze je een check up geven,sterkte!
Ik zag dat je al meerdere topics hebt waarin je je zorgen maakt. Uit dit bij je verloskundige. Zij kan je helpen en je misschien wat vaker zien al is het alleen al om het in de gaten te houden en jou gerust te stellen. En bij harde buiken nam ik een douche en namen ze bij mij af. Misschien helpt jou dat ook. Zet een stoel of krukje onder de douche even ontspannen.
Ik heb vanaf week 25 continu harde buiken gehad. Ook de oefenenweeen heb ik heel lang gehad. Mijn zoontje is met 40+5 pas geboren. Rustig aan doen, lekkere warme douche, warme kruik, genoeg drinken en vezels eten zodat ook niet je darmen erbij gaan protesteren. Wellicht heb je net als ik een gevoelige baarmoeder die overal op reageert. Als je je zorgen blijft maken, gewoon weer bellen hoor! Het is tenslotte hun werk. Veel sterkte!
Ik heb het ook gehad, maar bij mij waren dit geen echte harde buiken; bij een harde buik wordt je buik echt volledig hard, bij mij was dit niet zo. Het kwam bij mij door het groeien van de baarmoeder.
Jaa klopt ik maak me echt heel erg zorgen. Ik voel me emotioneel ook echt labiel. Ik ben verhuist en mn vrind kan daar niet bij me blijven slapen. En heel erg harde buike steeds. Als ik op bed ga liggen dan voel ik mn o derbuik echt samentrekken, maar de verloskundige doet er niks aan. Ik heb zelf nu echt het gevoel dat ze vandaag of morgen komt. En hoevaak ik mijn angsten uit word er gewoon helemaal niks ondernomen echt helemaal niks. Ze denken gewoon ach.. weer zo'n gestrestte moeder in spe die nog helemaal niks van zwangerschap af weet... voor mn gevoel is dit wat ze denken. Ik voel me ook echt niet serieus genomen. Maar als ze vandaag wel komt dan is het hun schuld. Niet iedere vrouw is hetzelfse en bij mij zette de harde buiken de hele nacht door en ik heb echt al dagen super gezwollen enkels. Moe en misselijk en verschrikkelijke nesteldrang. Ik weet gewoon dat ze gaat komen, en ook nog eens deze harde buiken en pijn voxhtverlies gehad pff
Lastig hoor, ik zou toch vooral blijven bellen, en vraag bv voor eenctg omdat je er écht niet gerust op bent. Aandringen, aandringen! En anders gewoon eens de hap bellen als je het 's avonds hebt, kijken wat die voor je kunnen doen, of je belt een andere vk omdat je je bij deze niet meer prettig voelt... Maar ik zou idd wel kijken of je een ctg kan krijgen wanneer je weer last hebt, checken of het geen weeen zijn. Nogmaals; ik had ook vaak krampen in m'n onderbuik en bij mij was dit dus het groeien van de baarmoeder. Maar mijn vk nam het wel serieus en ik werd dus gerustgesteld. Ik hoop dat het bij jou ook zoiets is, maar jij hebt ook recht op geruststelling, dus onderneem actie.
Ik zou meteen je verloskundige nogmaals bellen en zeggen dat je gezien wilt worden, dat je je zorgen maakt. En anders vraag je je gegevens op en ga je naar een andere praktijk. Want zo te lezen, voel jij je helemaal niet vertrouwd en gehoord bij deze praktijk. Als je kindje nu komt, is het te vroeg. Als je op een normale termijn bij deze verloskundige bevalt, voel je je vast ook niet vertrouwd en op je gemak!
Begrijp me niet verkeerd hoor. Maar ik heb even je berichtgeschiedenis gelezen en de vorige keren is er wel onderzoek telkens geweest en gelukkig gebleken dat alles in orde was. Stress werkt ook niet goed mee en daar kun je ook flink harde buiken van krijgen. Ik snap je angst. Ik heb er zelf ook ingezeten namelijk, maar neem even een stap terug. Nesteldrang is geen symptoom dat de baby gaat komen, afscheiding kan in een zwangerschap ook waterig zijn, waardoor het vochtverlies lijkt ect. Probeer niet achter alles iets te zoeken dat ze vandaag komt, dat maakt het echt dragelijker voor je. Misschien ook een geruststelling, toen ik weeen had, trok het absoluut niet samen in mijn onderbuik, terwijl mijn harde buiken hier wel naartoe leken uit te stralen. Probeer jezelf echt niet te gek te maken en alles even van een afstand te bekijken. Je kunt altijd even bellen en rustig uit leggen dat het je toch niet lekker zit en je graag een ctg wilt. Maar blijf rustig, dit helpt ook voor je klachten. Helaas gaat een zwangerschap niet altijd van een leien dakje en komt er soms veel ongemakken en pijnen bij kijken. Ik hoop dat het snel beter met je gaat!
Als ze eerder onderzoek hebben gedaan en die harde buiken bleken geen weeen, zou ik proberen meer rust te nemen en het dus ook écht rustiger aan te doen. In dat geval vind ik de vk ook niet nalatig.
Uit de eerdere topics blijkt dat het wel degelijk is onderzocht en dat er niets is uitgekomen. Kortom het kan wellicht heel goed bij je zwangerschap horen (ja echt.). Hier ook veel harde en pijnlijke buiken, maar alles zit nog potdicht. Wel moet ik verplicht rustig aan doen en stress vermijden. Nu is dat laatste enorm lastig, maar ik merk dat wanneer ik gestresst ben dat het nog vele malen erger is. Uit je berichtjes lees ik een heleboel angst en stress. Dus ik zou zeggen bel de VK, leg je angst/stress uit en dat je je niet serieus genomen voelt. Daarnaast lekker rustig aan doen. Wellicht dat je ook naar de huisarts kunt gaan om even met iemand erover te gaan praten of zo.
Dankjulliewel. De vorige keer had ik niet zulk soort harde buiken vabdaar dat ik me er nu wel over stress. Toen voelde mn buik gewoon hard aan, en nu trekt alles ineenkeer samen en voel ik ook echt een drukkend gevoel boven mn navel. En toen had ik ook rugpijn, dat heb ik nu al 2 weken en dat is waarschijnlijk gewoon bekkenpijn. Maar zulke harde buiken heb ik echt alleen gehad nog na een orgasme. Dus dit is echt voor het eerst dat ik deze harde buiken heb zonder dat ze hebben gehad.ik ga gewoon proberen om er niet te veel meer over na te denken. Maar als ik dan andere verhalen lees dan raak ik ook sneller gestresst. Maar ik ga zo weer even bellen. Had net al gedouched maar het is nog niet over.
Hier wordt enkel over de harde buiken gepraat en dat dat allemaal heel normaal is maar leest niemand dan dat ze klaagt over drukkend gevoel boven de navel, vochtverlies en opgezwollen enkels? Dat zijn toch dingen die mijns inziens nagekeken moeten worden. Dat er de vorige keer niets aan de hand was betekent niet dat dat nu ook het geval is. Ik zou er echt op aandringen Ts en anders op zoek naar een praktijk waar ze juist wensen dat je ze bij wijze van om elk wissewasje belt want die heb je ook.
Hoe is het afgelopen? Overigens wil het niet zeggen dat verloskundige nalatig zijn als zij vanuit hun professie een andere mening hebben over jouw klachten Ik snap dat het voor jou op dat moment zo voelt, maar nalatig is misschien ook wat overdreven.