Hi! ben benieuwd of jullie me er iets over kunnen vertellen. Ik ben momenteel 38wkn en 2 dgn zwanger van ons tweede kindje. In verband met ernstige bekkenklachten zou ik vandaag gestript worden. Er is alleen nog helemaal geen ontsluiting, niks verstreken etc. kindje is ook nog niet ingedaald..het is dus afwachten nu en ben dan ook NIET gestript omdat dit dus niet lukte Is het dan zo dat de bevalling dan ook nog een tijd op zich laat wachten (omdat er nog geen ontsluiting is etc.) of kan dit van de een op andere dag gebeuren? bedankt!
ik ben 2 x gestript met 2 x geen resultaat de 1ste x met 39,5 en 2de x met 40,2 en ben uiteindelijk met precies 41 weken bevallen maar bij de een heeft het wel effect en bij de ander totaal niet dus het is echt afwachten succes iedergeval
bedankt voor je antwoord! had er even bij moeten zetten dat de gyn me dus NIET heeft gestript omdat het niet lukt ivm geen ontsluiting etc..
Volgens mij heeft het niks te zeggen of je kindje wel of niet ingedaald is, bij een tweede zwschap is dit normaal kan het pas bij de bevalling gebeuren. Tja en ontsluiting of niet....het kan gewoon elk moment gebeuren nu meid...
Hier heeft strippen echt niets geholpen, en ik ben ook van mening dat het echt allemaal al zover klaar moet zijn voordat het ook maar iets kan helpen, dat het zelf ook wel snel zou beginnen. Kun je met je gyn niet afspreken dat je binnenkort gewoon ingeleid gaat worden. Ik ben bij de eerste met 40 weken ingeleid omdat ik zo'n last van bi had dat ik niet normaal meer kon lopen en mn dochter ook heel zwaar was dus hij haar ook niet veel langer wilde laten zitten. Ben een halve week bezig geweest met heen en weer rijden voor ze me een hormoonveter gaven. Bespreek het met je gyn, en het verstrijken van je bmm is een teken dat het gaat beginnen, maar dat kan zomaar een uur nadat je bij je gyn wegging begonnen zijn. Je weet dus nooit of t nog zomaar gaat gebeuren. Succes met de laatste loodjes.
mijn verloskundige zei vorige week donderdag toen alles nog dicht zat dat er toch kans is dat na een paar flinke weeen een dag later het zomaar wel verstreken kan zijn... maar ja zie banner er gebeurt nog helemaal niets
Vorig jaar ben ik opgenomen bij ruim 40 weken met zw.vergifteging maar ik had op de opnamedag geen ontsluiting en nog geen verweekte baarmoedermond.... De dag erna zouden ze dan ook proberen om de baarmoedermond te verweken met het inbrengen van gel om de bevalling in te leiden.... na een nachtje was dit niet meer nodig omdat ik ineens 2-3 cm ontsluiting had en ze mijn vliezen konden breken. Duurde ondanks de 3 cm ontsluiting nog wel een hele dag en avond voordat ze er eindelijk was.... Moraal van het verhaal is dus dat het in 1 nachtje zeker wel kan veranderen....
Heu Sedese, Ik zit in een vergelijkbare situ (ben alleen 1 week overtijd). Vanmiddag bleek uit inwendig onderzoek dat mijn baarmoeder nog te hoog zit. VK kon dus niet voelen of er al ontsluiting is, maar ze gaat ervan uit van niet omdat de baarmoeder normaal gesproken daarvoor meer gezakt is. Mijn conclusie was dan ook dat het nog wel even zou duren voordat de bevalling start. Dit hoeft niet zo te zijn, zei de vk. Het kan alsnog heel snel gaan, verzekerde mij, en ze onderbouwde het met een praktijkvoorbeeld. Vorige wk donderdag had ze ook iemand bij wie het strippen niet kon omdat er nog geen ontsluiting was en deze persoon is afgelopen zondag spontaan bevallen. Dus ja, Sedese, het kan dus wel alsnog snel gaan. Ik wens je heel veel succes meis! Liefs, Kiki