duurt het bij jullie ook zo lang?

Discussion in 'Miskraam' started by miek78, Mar 20, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miek78

miek78 Actief lid

Jan 7, 2007
    295
    0
    0
    drogiste
    noord holland
    hallo
    ik heb 8 maart een curretage gehad, bij de ingreep zijn ze wel door mijn baarmoederwand heen gegaan.
    nu vloei ik nog steeds en heb geregeld kramp in mijn buik.
    duurt het vloeien bij jullie ook zo lang?
    moet maandag weer naar het ziekenhuis.
    ben nu voor halve dagen aan het werk.
    vanuit het ziekenhuis zeggen ze dat het normaal is.
    ben benieuwd hoe dat bij jullie is.

groetjes Miek

2. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Hoi Miek

Ik heb op 1 maart een curretage gehad. Daarna niks gevloeid alleen kreeg ik enorme buikpijn. De week erna naar het ziekenhuis en daar bleek dat er veel stolsels in mijn baarmoeder zaten. Dus op 8 maart medicijnen gehad en pas deze week lijkt het vloeien minder, scheelt van dag tot dag. Mijn gyn zei dat het wel aan kon houden tot de eerste menstruatie (volgnes mijn vriend zei ze dat maar ik weet het niet)
    Lijkt heel normaal te zijn. Anders gewoon even bellen.

3. conny75

conny75 Fanatiek lid

Jan 18, 2007
    1,881
    0
    0
    tilburg
    Hoi miek,

ik heb vorig jaar augustus een curretage gehad en heb bijna 6 weken gevloeid. Mijn gyneacoloog zei dat het normaal was, je kan van 1 dag tot 6 weken vloeien, dat is bij elke vrouw verschillend.
    Als je het niet vertrouwd zou ik als ik jou was even bellen.

veel sterkte

knuffel conny

4. Zita

Zita Lid

Jan 31, 2007
    8
    0
    0
    Ik heb op 15 Februari een curretage gehad en heb een week bloedverlies gehad.

5. miek78

miek78 Actief lid

Jan 7, 2007
    295
    0
    0
    drogiste
    noord holland
    ben vandaag weer naar het ziekenhuis geweest en word maandag opnieuw gecurreteerd. Ik vloei namelijk nog steeds!
    wat een gedoe weer......

6. Anoek1

Anoek1 Fanatiek lid

Jan 23, 2007
    4,178
    0
    0
    Miek, wat een gedoe zeg, balen. Veel sterkte maandag en ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt.

7. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    3,785
    15
    38
    Twente
    Wat een gedoe zeg! Ben je er nog niet vanaf. Klinkt misschien hard, maar je wilt toch ook gewoon weer door toch, daarna? Ik hoop echt dat het bij mij wat beter gaat.....
    Heel veel sterkte in elk geval!

8. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Hoi Miek, wat enorm balen, zeg! Ik weet uit eigen ervaring hoe je je voelt.
    Ik ben voor het eerst op 5 oktober gecuretteerd, en begon na een paar dagen heftig te bloeden: eigenlijk zoals de eerste dag van een flinke menstruatie. Ongeveer 2 weken na mijn eerste curettage werd ik op een ochtend onder het bloed en de stolsels wakker. Ben diezelfde dag (19 oktober) opnieuw gecuretteerd. Er bleek maar een heel klein beetje zwangerschapsweefsel te zijn achtergebleven in mijn baarmoeder, maar kennelijk wekt dat toch heftige reacties op.

Daarna heb ik ongeveer 3 weken licht gebloed (was niet te vergelijken met de eerste keer).
    Je lichaam kan wel wat meer van slag zijn door 2 curettages kort achter elkaar dan bij 1 curettage. Mijn ongi kwam ongeveer 6 weken na de eerste curettage, en eerst had ik een klein beetje bloed, toen anderhalve dag niets (ik was toen heel erg bezorgd), en daarna kwam mijn ongi pas goed op gang.

Ik weet nog wel dat ik heel erg onzeker werd van het bloedverlies na de eerste curettage, en dat ik voor mijn gevoel mijn miskraam niet achter me kon laten. Na de 2e curettage voelde ik me wel opgelucht. Wat ik heel erg vond schelen is dat het emotionele er bij de 2e curettage af is. Toen ik de 2e keer op de verkoeverkamer wakker werd, was ik enorm blij dat ik het achter de rug had, terwijl ik de eerste keer meteen dacht aan mijn vruchtje, dat echt weg was.

Ik zal eens kijken of ik de link naar het topic waar ik toen schreef nog kan vinden. Misschien vind je het fijn om er wat over te lezen.

Heel veel succes maandag!

En Marije, ik zie dat je morgen gecuretteerd moet worden. Ik wil je heel veel sterkte toewensen. Het is lichamelijk maar een kleine ingreep, en je merkt van de ingreep zelf niets, maar het emotionele aspect is des te zwaarder.
    En maak je geen zorgen dat er bij jou ook wat achterblijft, die kans is maar erg klein.
    Ik zal morgen aan je denken!

9. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
  10. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    3,785
    15
    38
    Twente
    Dank je wel. Ik ben er ook niet heel erg bang voor. Ik ga er gewoon van uit dat alles goed gaat. Het is natuurlijk niet niks en ik heb de nodige tranen al gelaten en het al redelijk een plekje kunnen geven. Maar daar ben ik nog niet helemaal klaar mee waarschijnlijk. Na morgen kan voor mijn gevoel de verwerking pas echt beginnen....

11. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Nou Marije, net na mijn (eerste) curettage, voelde ik me heel erg verdrietig, terwijl ik me daarvoor best sterk voelde. Mijn gynaecoloog vertelde me dat je hormonen weer een plaatsje moeten vinden, en je daardoor extra emotioneel bent. (een soort "kraamtranen", zeg maar).
    Het is wel waar dat de verwerking pas echt begint na de curettage, maar ik weet ook uit eigen ervaring dat de zon zeker weer gaat schijnen, en dat je straks weer kunt genieten van het leven.

Heel veel sterkte vandaag, meid! Laat je nog even weten hoe het is gegaan?

liefs,
    Marla

12. miek78

miek78 Actief lid

Jan 7, 2007
    295
    0
    0
    drogiste
    noord holland
    bedankt voor jullie lieve reacties!
    zie er wel een klein beetje tegen op, ook omdat het vorige keer niet goed gegaan was!
    maar ja we blijven positief!

13. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Miek, succes morgen!

En Marije, hoe is het gegaan? Ik heb eigenlijk niets meer van je gehoord, maar ben erg benieuwd of het meegevallen is. Hoe voel je je nu?

liefs,
    Marla

Share This Page