Duurt het echt een jaar na stoppen met pil?!@#$?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door senseemillia, 20 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Dag allemaal,

    Van veel mensen hoor ik dat het vrij lang duurt voordat je zwanger bent na het stoppen met de pil. Duurt dit echt een jaar of is dat onzin?
    Ik had nl. juist flink wat mensen in mijn omgeving die echt snel na het stoppen met de pil zwanger waren......
    En hoe zit het met de periode dat je de pil hebt geslikt in relatie tot hoe lang het duurt voordat je zwanger bent?

    Alvast ontzettend bedankt voor reacties.
    Groetjes Linda
     
  2. Nala

    Nala Fanatiek lid

    29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik ben 10 jaar aan de pil geweest en in de 2e ronde zwanger geworden. Het is per persoon verschillend hoor. Gewoon afwachten is het enige wat je kunt doen. Succes met zwanger worden!

    Groetjes Nala
     
  3. Naomy

    Naomy Actief lid

    12 nov 2005
    284
    0
    0
    Groningen
    Bij de 1 gaat het sneller dan de ander, maar ik denk dat je er toch gem. een jaar voor uit moet trekken. Ik bedoel kan in ronde 1 al raak zijn,maar denk niet dat je er raar van op moet kijken als je 9 a 10 rondes verder bent.
    Succes!!!
     
  4. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Wat is eerste of tweede ronde of negende ronde? Zijn dat maanden en de vruchtbaarheid per maand?
    Ik was vanaf mijn 12e aan de pil ivm nogal pijnlijke menstruatie (wel regelmatig). Mijn man is deze week ivm zijn werk niet thuis, gemiste kans volgens mij gezien die banner.....
     
  5. Naomy

    Naomy Actief lid

    12 nov 2005
    284
    0
    0
    Groningen
    Na iedere (ongewenste)menstruatie, nieuwe ronde(nieuwe kansen) ;)
     
  6. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Nou ik ben zeer benieuwd hoe het zal verlopen. Mijn eerste menstruatie was (zeer helaas) in onze vakantie. Eerste dag 8 november!
    Ik weet eigenlijk niet eens wat mijn cyclus is doordat ik al jaren aan die pil ben. Wou dat het al zover was. We zijn er beide best mee bezig.
    Zou deze vrijpartij dan 'the lucky shot' zijn....
     
  7. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Wat andere dames ook al zeggen, hou voor jezelf rekening met minimaal een half jaar tot een jaar, dit is echt vrij standaard, en tuurlijk zijn er van die gelukvogels die direct zwanger raken (en misschien ben jij er ook wel een :) ) maar ga er niet vanuit!
    Veel succes.
     
  8. Niet meer actief

    idd ga er niet van uit dat je heel snel zwanger raaskt anders is de teleurstelling zo groot als je toch ongi wordt.
     
  9. emma

    emma Actief lid

    21 nov 2005
    113
    0
    0
    Ik ben na meer dan 10 jaar pilgebruik gestopt in begin 2005 met de pil. De menstruatie kwam direct op gang. Was hier heel blij mee. Maar nu heb ik tijdens mijn laatste menstruatie gemerkt dat ik al die maanden meer een ontrekkingsbloeding had (kon me niet meer herinneren hoe de menstruatie er voor de pil uitzag). Afgelopen maand had ik gedurende 1,5 dag ook slijmverlies met veel echt rood. Na wat zoeken op internet bleek dat dat het baarmoederslijmvlies is wat niet meer nodig is. Eerder had ik dit niet. Naar mijn idee betekent dit dat sinds het stoppen met de pil 9 maanden geleden nu pas het slijmvlies in de baarmoeder echt goed gaat. En dat is nodig om een bevrucht eitje in te laten nestelen.
    Herkent iemand dit?
     
  10. Niet meer actief

    idd dat klopt het slijm is nodig zodat je eitje in kan nestelen ik heb hier verder geen ervaring mee sorry
     
  11. Hoorde om ons heen ook dat het wel ruim een jaar kon duren, dus toen wij besloten om met de pil te stoppen, hadden wij ook niet gedacht dat het meteen raak zou zijn. Ik had 10 jaar de pil geslikt, ben gestopt en gelijk niet meer ongesteld geworden, konden onze ogen niet geloven, toen wij de eerste zwangerschapstest gingen halen en het meteen raak bleek te zijn. We hadden gedacht dat het toch wel ruim een half jaar zou duren en we moesten toch wel even bekomen van het feit dat wij nu al gauw papa en mama zouden worden. Nu zouden we graag een tweede willen en zitten nu in ronde 2. Zou het niet erg vinden als het nog even duurt. De voorpret is namelijk ook zo leuk!!! :)
     
  12. Niet meer actief

    ja idd die voorpret en die spanning heeft toch ook wel at vind ik hoor tenzij het natuurlijk geoon te lang gaat duren dan is dat niet leuk meer
     
  13. Chrizzzy

    Chrizzzy Bekend lid

    31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    He Linda,

    Voor iedereen die probeert om zwanger te worden kan het zijn dat je heel snel zwanger raakt, of juist niet. Bij de een is het de eerste keer raak. Bij de meeste vrouwen duurt het echter tussen een half jaar en een jaar voordat ze zwanger raken.

    Zelf ben ik in juli met de pil gestopt en duurt mijn eerste cyclus (de eerste ronde) nu al heel lang (ben ruim 100 dagen overtijd)... Bij mijn zus heeft het ruim 8 maanden geduurd voor ze zwanger was, maar een vriendin van mij was meteen raak...

    Kortom je merkt het al... hoewel er allerlei statistieken zijn, zijn de individuele verschillen enorm groot.

    Veel succes in elk geval
    Chrizzzy
     
  14. ster

    ster Fanatiek lid

    1 nov 2005
    1.549
    0
    0
    hoi,
    Ik ben afgelopen januari met de pil gestopt, daarna een half jaar beschermd gevreeen en sinds eind zomer echt bewust bezig om zwanger te worden. De afgelopen 2/3 rondes ook op tijd proberen te klussen. Ik heb niet veel ontwenningsverschijnselen van de pil gehad, behalve dat ik meer zin in vrijen heb gekregen (niet verkeerd, al moet mijn vriend er wel aan wennen). Ga er maar vanuit dat het echt bij iedereen verschillend is en dat het minstens een jaar duurt voordat je zwanger raakt (al is het eerder dan is dat mooi meegenomen)
     
  15. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    ik ben zelf zwanger geraakt tijdens pilgebruik, zo zie je maar dat iedereen weer compleet anders is!!
     
  16. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Bedankt voor alle reacties.. al ben ik er nu nog niet uit :( . Bij mijn laatste of moet ik nu zeggen eerst :( menstruatie was het wel langer dan toen ik nog de pil gebruikte. Het is een beetje het volgende...ik ben min of meer bezig met het solliciteren naar een andere functie en het ' plannen' van een zwangerschap voor zover mogelijk, zou dan fijn zijn. Of het is nu switchen en pas na een jaarcontract weer verder gaan met het proberen een zwangerschap te 'plannen'.
    Btw...na het stoppen met de pil heb ook ik meer zin in het vrijen met mijn man...eigenlijk zijn die hormonen ook gewoon troep voor je lichaam...
     
  17. tonca

    tonca Actief lid

    3 sep 2005
    187
    0
    0
    Moeder
    Brezi, Tsjechie
    bij bara ben ik ook gestopt met de pil en niet meer ongi geworden, maar nu zit ik ook al in ronde vier
     
  18. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hoi senseemillia, ik kan me best voorstellen dat je twijfels hebt over een nieuwe baan en een eventuele zwangerschap. Ga in ieder geval voor jezelf na wat jij belangrijker vind: een baby of een baan? Als je dat helder hebt, dan is de keus ook makkelijker te maken.

    Ik wens je in ieder geval veel plezier met zwanger worden ;)

    Groetjes van Kiki
     
  19. Chrizzzy

    Chrizzzy Bekend lid

    31 okt 2005
    685
    0
    0
    Amsterdam
    Ik kan me je twijfels ook wel voorstellen. Vooral ook omdat ik binnen de werving, selectie, assessment en coaching werk, en helaas moet constateren dat er nog steeds werkgevers zijn die een vrouw die binnen haar jaarcontract zwanger wordt geen contractverlening te geven... Je kunt natuurlijk ook de gok wagen, want er zijn ook wel degelijk socialere werkgevers, die meer een lange termijn plaatje zien en begrijpen dat die zwangerschapsafwezigheid er gewoon bijhoort en dat ze goede krachten mis zouden lopen.

    Zelf heb ik de beslissing genomen om het zoeken naar anderen baan nog even een of twee jaar uit te stellen en eerst te kijken of ik zwanger wordt. Na vijf jaar vind ik mijn werk nog steeds leuk en daarbij lijkt het me ook wel rustig om naast de eventuele zwangerschap en straks misschien een kleintje, werk te hebben waar ik voor een klein deel op routine kan varen en niet iets dat helemaal nieuw is te doen. Als ik een andere baan ga zoeken, wil ik namelijk wel een stapje omhoog...

    Chrizzzy

    Succes hoor.
     
  20. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    ja sensiemilla,
    ik kan me je dilemma wel voorstellen. Ik zit ook niet altijd lekker in mijn werk, maar denk dat ik er voorlopig maar even blijf. Maar als je het echt niet naar je zin hebt, dan wordt het wel een stuk moeilijker om je te blijven motiveren om naar je werk te gaan. Succes met de keuzes
     

Deel Deze Pagina