Dus wanneer is de avondmaaltijd voor jouw kind het laatste wat hij/zij te eten krijgt? Even los van of je kind als laatste fles een papfles ja of nee krijgt. Ik heb deze vraag even opnieuw gesteld omdat het vorige topic niet duidelijk genoeg was. weet iemand hoe ik deze kan verwijderen?
Pfff afhankelijk van het kindje denk ik. Hier krijgt hij nog steeds een flesje opvolgmelk met 1 schepje granenpap voor het slapen. Hij heeft (naast dat hij goed eet) wat extra's nodig want hij is veel te licht, voor het doorslapen heeft hij het niet nodig, puur voor de extra calorieën
Bij ons is de laatste fles nu net vervallen en Mees is 6 maanden. Hij krijgt nu 's morgens nog een fles, tussen de middag pap of brood met een fles en dan rond drie-vier uur nog een fles. Ik heb het zo met alle drie de jongens gedaan, de vierde fles vervamgen door een groentehap en niet de derde.
Hier een lichtgewichtje, dus met 1 jaar nog steeds een papfles voor ze gaat slapen. Zo lang het opgaat, blijft het ook zo. Ze eet namelijk met ons mee (en niet een beetje ), rond 18 uur, krijgt daarna wat yoghurt als toetje en nog steeds gaat de fles om 19 uur bijna altijd op. Overigens slaapt ze ook zonder door, maar iemend zei het al: ik vind het goed voor extra calorieen.
Nu net is de avondfles (laaste fles die we nog gaven) eraf hij krijgt nu lekker bakje yoghurt en verder niks meer, gaat prima hier!
zoon: de avond voor zijn 1e verjaardag dochter: 13-14 maanden ivm vakantie en wat achterblijvende groei.
Ik heb aan de laatste avond fles nooit gezeten eigenlijk. De middagflessen gingen hier af. Dus met rond 10 maanden dronk mijn zoon 's ochtends en voor het slapen gaan nog een klein flesje melk. Met 1 jaar werd het gewone melk voor het slapen gaan en dat doet hij nog steeds met 3,5 jaar. Ik zou eigenlijk niet weten waarom ik die niet meer zou moeten geven. Er zijn genoeg volwassenen die nog een bekertje warme melk drinken voor het slapen gaan. Het is echt zijn momentje.
Kiwi, er is ook niks mis mee, maar als je al een fors mannetje hebt (bijna 11 kilo en 80 cm op 11 maanden) dan heeft hij dat "extra" niet nodig. Wij eten met zijn allen rond 18.30 en dan gaat hij slapen een uurtje later.
Bij ons mag ie evt al wel vervallen van het cb (beter gezegd, als meneertje hem niet meer hoeft, gewoon ermee stoppen) maar meneertje drinkt overdag niet heel veel. Ook daarom krijgt hij s avond die fles nog (120+4) Daarbij is hij niet bepaald zwaar te noemen, dus hij kan het goed hebben.. En ik vind het een lekker momentje, nog even lekker bij mama op schoot tutteren met een flesje melk. Ik zal het missen al ie m niet meer hoeft Is een soort ritueeltje geworden eigenlijk, flesje leeg en lekker naar bedje..
mijn jongste krijg nog echt een papfles die is ruim 1 jaar De oudste 3 krijg nog een fles opvolgmelk. Hij vind het lekker, het is gezond en vraag er om. En het is een slechte drinker, dus ik ben al lang blij dat er nog wat in gaat
Bij mijn dochter is de laatste fles komen de vervallen met 10 maanden. Ze at best goed 's avonds (avond eten en toetje).