Heel dubbel gevoel...

Discussion in 'Zwangerschap' started by roandyja, Dec 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. roandyja

roandyja Lid

Nov 25, 2010
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    3 weken geleden heb ik een echo hgehad met de mededeling dat het zeer waarschijnlijk een miskraam zou worden. Vandaag weer een echo gehad en nu was er een prachtig boontje te zien van 8 weken en 1 dag met een kloppend hartje! Een hele opluchting dus!!
    Zoals jullie lezen ben ik er dus ook verschrikkelijk blij mee. Deze zwangerschap was alleen niet gepland. We hebben 3 kinderen en de laatste was ook niet helemaal gepland maar uiteraard zeer welkom. Ik heb last van fybromialgie (weken delen reuma) en zware bekkeninstabiliteit. Daarom is deze zwangerschap lichamelijk gezien zeker niet verstandig. Bij mijn tweede zwangerschap hebben ze al gezegt dat ik het beter bij 2 kinderen kon houden.
    Lichamelijk gaat deze zwangerschap dus heel erg zwaar worden, en moet eerlijk zeggen dat ik daar toch wel heel erg tegenop zie.
    Hoe zal dat zijn voor mijn andere 3 kinderen. Ik kon al vrij weinig toen ik niet meer zwanger was, en dat vond ik al vreselijk voor de kinderen. Ik kan niet de dingen met de ze doen die ik heel graag zou willen, en dat word nu alleen maal erger....
    Het is allemaal zo dubbel!!
    Buiten dat komen er ook praktische dingen bij kijken. We hebben geen slaapkamer meer over, dus 2 kinderen moeten samen gaan slapen. We moeten een grotere auto en zo zijn er nog genoeg andere dingen. Alle babyspullen die ik niet meer nodig had heb ik allemaal al weg gedaan. Er vanan uitgaande dat ik niet meer zwanger zou worden.
    Nou ja, ik wou gewoon graag even mijn verhaal kwijt.... bedankt!

2. joel

joel Fanatiek lid

Jun 10, 2007
    1,162
    0
    0
    kapster
    best
    oh meis gefeliciteerd maar snap¨je dubbel gevoel.jou gevoel zegt t beste maar succes ernee en hulp vragen waar t kan.

3. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Herken het verhaal fibromyalgie, en weet wat het betekend als je daardoor beperkt wordt.
    Begrijp je dubbele gevoel daarbij dus ook, vooral omdat het niet gepland was..
    Fijn om te horen dat dit wondertje toch welkom is.. en voor alle praktische problemen vinden jullie vast een oplossing!
    Wees niet te bang om hulp in te schakelen, dan komt vast alles goed..
    Alsnog natuurlijk wel heel veel succes met deze zwangerschap en ik hoop dat je ook ergens wat kunt gaan genieten.

4. liebrando

liebrando Niet meer actief

Meis van harte met je zwangerschap, probeer er ondanks alles toch lekker van te genieten! Als je hulp nodig hebt vraag geef dat dan zeker ook aan in je omgeving! En voor alle praktische spullen zijn zeker oplossingen!!

succes meid!

5. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

May 4, 2010
    2,003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Ik kan me je dubbele gevoel heel goed voorstellen. Allereerst wil ik zeggen dat ik het goed van je vindt dat je zo blij bent met deze zw-schap en de knop om hebt kunnen zetten. Als je dat kunt, ben je dus sterk en dat geeft vertrouwen voor de toekomst. Hoe oud zijn je andere kinderen als ik vragen mag. ZIjn ze al een beetje zelfstandig of allemaal nog vrij klein?

6. roandyja

roandyja Lid

Nov 25, 2010
    75
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel!
    de oudste is 7 de middelste 2,5 en de jongste 11 maanden. Dus de laatste 2 zijn nog erg klein en heb daar mijn handen vol aan. Daarom is het ook zo moeilijk, als ze al wat zelfstandiger zouden zijn zou dat een hoop schelen.
    Maar ik ben inderdaad wel erg blij met de zwangerschap, en ja, we gaan het ook zeker redden, we weten alleen nog niet hoe...

7. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

May 25, 2010
    7,799
    43
    48
    Ik kan me heel goed voorstellen dat het een beetje dubbel voelt. Maar in ieder geval van harte gefeliciteerd met jullie vierde wonder!

Over hoe het straks zal gaan, zou ik me nog niet al te druk maken, ik denk dat je vanzelf een ritme vindt waarin het allemaal goed te doen is.

Heb je niet iemand in de buurt waarvan je wat dingen kan lenen, zodat je niet alles weer hoeft aan te schaffen? En anders kan je misschien hier op het forum eens rondvragen?

Wij hebben eigenlijk amper wat gekocht, een hele babykamer gekregen/geleend, net als een box, kinderwagen, badje, een hoop kleertjes...

Heel veel succes met alles en vergeet er niet van te genieten tussen alle drukte door!

8. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

May 4, 2010
    2,003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Kan me voorstellen dat het dan ineens koud op je dak komt vallen. Gelukkig heb je even de tijd om je er geestelijk en lichamelijk op voor te bereiden. Ik wens je een goede en voorspoedige zw-schap :)

9. Hibatullah

Hibatullah Actief lid

Dec 21, 2008
    117
    0
    0
    Laborantje
    Meid het komt wel goed. alles komt op zijn pootjes terecht!

10. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    snap je gevoel erbij.. maar toch gefeliciteerd met je zwangerschap.

heel veel succes en kracht toegewenst tijdens je zws!

Share This Page