Linkereierstok te hoog: laparoscopie

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door zazu, 10 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zazu

zazu Actief lid

5 dec 2010
    402
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Ik ben vanochtend in het ziekenhuis geweest voor een FM. Voor de zoveelste keer konden ze mijn linkereierstok niet vinden met een inwendige echo.

Daarom een uitwendige echo gemaakt, waarop te zien was dat mijn linkereierstok abnormaal hoog in mijn buik zit.

Er was een follikel zichtbaar van 19x11mm (circa 15mm), maar volgens de gyn had ik daar niet veel aan?! Hij beweert namelijk dat mijn eitje(s) de baarmoeder nooit zullen kunnen bereiken, doordat de linkereierstok te ver naar boven ligt.

Ik spuit nu dus eigenlijk Puregon (en waarschijnlijk dit weekend pregnyl) voor niets....

Hij heeft me een folder meegegeven voor een laparoscopie om te kijken of de eierstok inderdaad 'gefixeerd' (zoals hij dat zegt) oftewel verkleefd zit...

Heeft iemand ervaring met een dergelijke situatie?

Groet
    Zazu

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik heb 2 keer een laparoscopie gehad ivm verklevingen. Verklevingen zowel binnen als buiten mn eileiders. Mijn eierstokken lagen echter niet te hoog of zo.
    Maar wat je arts zegt is wel waar, als je eierstok te hoog ligt en/of verkleefd, dan kan je eileider het gesprongen eitje niet opvangen...
    Ik zou zeker overwegen die laparoscopie te doen, dan weten ze gelijk waar je aan toe bent. Als er verklevingen zitten is er grote kans dat die tijdens de laparoscopie ook losgemaakt kunnen worden, zodat je daarna weer meer kans hebt op een zwangerschap.
    Succes!

3. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Hoi Zazu,

Hier precies hetzelfde verhaal, mijn linker eierstok ligt ook 'bizar' hoog en is vaak niet of nauwelijks te zien bij echo's. Bij een kijkoperatie werd deze genetische 'afwijking' ook geconstateerd maar er zaten geen verklevingen of andere dingen in de weg om de behandelingen voort te zetten. Zoals je in mijn handtekening kan zien ben ik ook al een lange tijd bezig via de MMM.

4. zazu

zazu Actief lid

5 dec 2010
    402
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.

Ik had me hier totaal niet op ingesteld. Zeker omdat de vorige ronde het spuiten zo goed aansloeg en ik Ʃindelijk hoop kreeg dat het zou gaan lukken. Het lijkt wel of er iedere keer weer een ander probleem naar voren komt. Het is moeilijk om positief te blijven...

Ik heb een klein beetje de hoop dat de volgende ronde rechts een follikel groeit, met de rechtereierstok lijkt niets aan de hand te zijn...of is dit tevergeefse hoop?

Op de HSG was trouwens niets te zien, die heb ik een aantal weken geleden gehad....

5. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee hoor, dat is hele terechte hoop! Je zou ook met je arts kunnen overleggen dat je iets meer mag spuiten, zodat je meer kans heb op een ei aan de goede kant.
    Als je HSG er goed uitzag is de kans wel een stuk kleiner dat er echte verklevingen zitten.
    De kans dat het een anatomische afwijking is, zoals Noa zegt is dan groter, denk ik.
    Hoe het ook is, ik zou toch gaan voor die laparoscopie. dan weet je waar je aan toe bent en waar je je wat betreft behandeling op kunt gaan richten.
    Tja, in de malle molen val je soms van het ene probleem in de andere, net op het moment dat je denkt het eindelijk allemaal te snappen... Erg vermoeiend...

Deel Deze Pagina