Hallo Wie van de kinderen kruipen er al, en hebben jullie ze daar bij geholpen of deden ze het vanzelf? Gylano die wil nog niet kruipen, maar hij vindt het ook erg vervelend om op de buik te liggen. Wie heeft tips?
Mijn dochter kruipt sinds ze net 8 maanden oud was. Ze ging een week later zelfstandig los zitten en nu staat ze aan de tafel; ze trekt zich zelf op. Je ziet, ineens een heleboel dingen tegelijk! Yelena is een ondernemend kindje en ze lag altijd al erg graag op haar buik. Op het CB zagen ze gelijk dat dit haar voorkeurspositie is. Tips heb ik niet maar ik wil met mijn stukje aangeven dat elk kind zijn eigen tempo bepaald. Yelena deed ook vrij weinig tot aan 8 maanden en ineens ging het allemaal heel snel. Wie weet krijgt Gylano dat ook ineens. Stimuleren om te kruipen? Hmm, mijn persoonlijke ervaring is dat Yelena dat niet wil, die is zo koppig en bepaalt zelf wel wanneer ze iets gaat doen. Ze voelt dat haarfijn aan en ik denk met haar alle kindjes wel. Gylano is zo te zien nog niet op een leeftijd waarop het gek is dat hij nog niet kruipt. Het zegt allemaal niets. Don't worry!
Wayne, ging pas rond zijn 1e verjaardag echt kruipen. Wij zitten nu te wachten op het lopen, maar dat komt vanzelf wel. Als ze eraan toe zijn, gaan ze kruipen of lopen...
Mijn zoontje begon rond de 9 maanden net te tijgeren. Dus plat op de buik vooruit. tenminste waar het laminaat ligt. Rond de 10 maanden werd dat opeens kruipen. Dat had hij echt binnen een paar dagen door. Dat ging juist beter op het speelkleed en het tapijt, dat is wat stroever. We hebben het iets gestimuleerd door speeltje die net te ver weg lagen niet direct te pakken als hij er om zeurde. Even een minuutje of wat laten proberen. Die frustratie stimuleert ze om weer iets nieuws te leren. Maar eigenlijk ging het allemaal redelijk vanzelf.. zo opeens.. Ik heb wel een buik-lig jochie trouwens. Hij wilde nooit op zijn rug liggen.
Hier word er ook nog niet gekropen hoor, ze is meer van het buikschuiven en billenschuiven. Ook mijn neefje van ruim 11 maand kruipt nog niet, begint nu wel een beetje te komen.
Mijn zoontje tijgerde vanaf 7,5 maand en met 8 maanden en 3 weken begon hij te kruipen. Ik heb het nooit gestimuleerd. Ik ben van mening dat baby's dat pas doen als ze er aan toe zijn. Sinds een paar dagen doet hij een paar stapjes. Dit heb ik ook nooit met hem geoefend. Ik laat het lekker helemaal zelf aan hem over.
mijn dochter kruipte ineens uit er zelf paar weken daarvoor stond ze al aan de tafel en sinds gister staat ze een paar seconden los
Mijn zoontje kruipt sinds hij 13 maanden is. Daarvoor heeft hij even getijgerd en sinds een paar weken gaat hij overal staan. Wij hebben niet geoefend, hij doet het vanzelf wel als hij daar aan toe is. Groetjes, josie
Mijn zoon kruipt sinds een week voor zn eerste verjaardag...maar een beetje zittend achtig....kan t niet echt uitleggen..t is geen billenschuiven....hij wilde absoluut niet op zn buik liggen en zat de hele dag...en ineens kwam ie dr achter dat ie voor uit kon..en nu issie niet meer te stoppen.. maar hij rolt niet van rug naar buik..en hij trekt zich ook niet op ofzo... heb m dr niet bij geholpen..hij deed t zomaar ineens
Dominique heeft nooit gekropen, alleen billengeschoven! Totdat ze kon lopen, dus het kan nog alle kanten op!
Ik vraag me trouwens af hoe je eebn kindje moet 'helpen' bij het kruipen Hier tijgert ze sinds ze 8 mnd is de hele kamer rond. Ze zit af en toe al wel op handjes en knietjes, een kruipje achteruit is ook al gezien, maar vooruit wil/begrijpt ze nog niet...komt vanzelf en soms slaan ze het zelfs over. Don't worry! Groet Snoozie
Mijn zoontje kruipt sinds een paar weken. Of naja, het zit een beetje tussen kruipen en tijgeren in (soms buik op de grond en soms niet). Maar hij deed het eigenlijk helemaal vanuit zichzelf en stak zijn knieen al met een maand of vier onder zich. Ik stimuleer hem wel een beetje door soms een speeltje iets verder weg te leggen, maar dat deed ik pas toen hij al kroop. Ik denk eigenlijk ook dat ze het gewoon doen als ze eraan toe zijn. Je kan het niet forceren...
Mijn zoontje ging met een maand of 7 tijgeren en na een weekje ging ie keihard door de kamer heen. Hij kwam overal waar hij wilde komen. Met bijna 9 maanden ging hij zelf staan en nu loopt hij langs de bank en door de box e.d Ik dacht dat hij het gewone kruipen zou overslaan maar toen opeens... vorige week ging hij kruipen (10 maanden) en nu kruipt hij als de beste. Erg grappig. Hij wil gewoon elke keer iets nieuws... nu hij kan kruipen, gaat hij los staan en als dat goed lukt (want het gaat al aardig goed) dan zal hij wel gaan lopen... ondernemend ventje
Ik ben best verbaasd als ik hierboven de leeftijden lees... Mischa tijgert er nu al op los... Nou ja, met zijn knieën opgetrokken en plat op zijn neus "hupst" hij door de box, over de bank en over ons bed, al mopperend omdat het niet snel genoeg lukt naar zijn zin. Is hij nou een beetje vroeg (hij is 7 weken te vroeg geboren en zou qua ontwikkeling die van een kindje van 4 mnd mogen hebben) of noem je dit eigenlijk nog geen tijgeren?
Helpen met kruipen deden we door onze handen achter zijn voeten te leggen. Dan kan hij wat makkelijker afzetten. Mischa, Hier noemden we dat neusduiken.. Ziet er niet uit met zo'n bilpartij omhoog, en de neus in het boxkleed.. Met tijgeren bedoel ik plat op de buik, met armen en benen vooruitwerken, maar wel echt gericht met het hoofd omhoog. Maar mijn zoontje was ook niet zo heel vlot met zijn motoriek. Je zoontje zal binnenkort vast wel leren om zijn koppie omhoog te houden..
Ja, dat is het precies ja! Plat op z'n buik lijkt hij op een waterschildpad op het droge... Een beetje met zijn armen en benen door de lucht maaien. Het is wel erg komisch allemaal!
Leuke reacties allemaal Ik wacht gewoon maar af, het zal vanzelf wel komen, Gylano is echt een kindje dat wil staan, hij zet steeds zijn benen eronder en zet ook wel wat stapjes als wij hem vast houden. mijn moeder zei al dat ik zelf ook het kruipen heb overgeslagen, ik ben eerst gaan lopen en toen gaan kruipen, miscchien doet Gylano dat ook wel.