Geweven doek

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MamavanJordy, 3 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hoi allemaal,

Waar kan ik een goede geweven doek kopen?
    Mijn kindje word als het goed is eind oktober geboren is een geweven doek dan wel praktisch?
    Ik heb nu een elastische draagdoek (zo'n lange die je moet knopen), maar vind dat toch teveel gedoe eigenlijk iedere keer.
    Is een geweven doek makkelijker of raden jullie mij een andere draagdoek aan?

Groetjes Bianca

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Een geweven doek moet je ook knopen, evenveel gedoe als een elastische doek hoor. Of bedoel je iets anders?

3. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ja, dat bedoelde ik idd. Is die net zo lang, ik heb een hele lange die je moet knopen.
    Wat kan dan beter?
    Ik heb af en toe wel rugklachten.

4. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Een geweven doek is even lang als een elastische doek volgens mij, er zitten wel verschillen in, maar die hebben meer te maken met de doek zelf. (elastische doek zakt iets eerder door, is iets warmer enz) Als je rugklachten hebt (heb ik ook) kun je beter een geweven doek gebruiken.

5. MamavanJordy

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Zijn er nog andere opties dan een geweven doek?
    En waar vind ik goede adressen om een geweven doek of iets anders te kopen?

6. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    BB sling heeft doeken die je bevestigd met twee ringen, volgens mij is dat veel praktischer dan als je het helemaal moet knopen, moet je maar even googlen.

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Nouja er zijn ook van die kant-en-klare draagzakken zoals babybjorn of een minimonkey, maar die zijn voor het rugje/heupjes van je kindje niet zo goed en ook niet voor jouw rug. (zeker als je al rugklachten hebt). Maar er zijn hier ook wel meiden die er wel tevreden mee zijn hoor.
    Een geweven doek is een hoppediz of een Storchenwiege, een Didymos of een Mei Tai bijvoorbeeld. Die hebben ook sites.
    Succes!

8. De beco of de mei tai zijn goede doeken qua makkelijkheid. De beco hoef je niet te knopen en de mei tai is niet moeilijk te knopen. Overigens is het knopen van doeken niet heel moeilijk hoor, is even een handigheidje, maar je hebt het best redelijk snel door ;)

9. Oja, ik weet niet welke doek je hebt, maar ik heb een tricot slen (elastisch) en dat ding is me toch ontzettend lang! Vandaag heb ik een geweven doek binnen gekregen (hoppediz) en die is korter en makkelijker te knopen, mede omdat hij niet elastisch is. Uk zakt namelijk in de tricot vaak naar beneden.

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Wat Dafje ook al zei!

En als je tegen 't knopen opziet, zou ik gaan voor een ssc (bijv. Beco, Manduca, Ergo).

Zo'n doek met ringen waar Lynn het over heeft (een ringsling) is ook erg makkelijk, maar niet om lange stukken met te lopen. Eerder voor bijv. een kwartiertje in de supermarkt ofzo.

Een geweven doek heb je in verschillende lengtes (afhankelijk van je kledingmaat en welke knopen je er mee wilt maken). 4.6 meter is standaard, daar kunnen de meeste mensen alles mee knopen. Ik vind zelf 4.2 meter lang genoeg. Ik weet alleen niet hoe lang zo'n elastische doek is...

Deel Deze Pagina