hypnobirthing

Discussie in 'De bevalling' gestart door Senna82, 8 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senna82

Senna82 Bekend lid

25 jun 2012
    747
    53
    28
    Zijn er mensen met ervaringen betreft de hypnobirthing?
    Is het jullie "bevallen"?
    Hebben jullie er daadwerkelijk iets aan gehad?

Ik ben van plan om dit bij Aveta in Zwolle te gaan doen.
    Hoor graag ervaringen.

2. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hoi,

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb ook Aveta gevonden en zou daar wel naartoe willen gaan. Maar ik vind het zo dúúr... Zou het vergoed worden?

3. Queen1986

Queen1986 Actief lid

23 jul 2012
    308
    0
    0
    Ik heb er ook geen ervaring mee, maar heb zojuist het boek Hypnobirthing binnen gekregen (besteld via Bol.com). Omdat ik al 37 weken zwanger ben, ga ik de cursus niet meer doen maar het boek lezen kan geen kwaad! Ik ben er namelijk wel geinteresseerd in. :)

4. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Mmm, dat is misschien wel een goed alternatief. Ik heb bij de eerste de cursus samen bevallen gedaan (10x 2 uur), en ik weet niet of ik echt zin heb ik wéér een hele cursus. Mijn eerste bevalling ging best goed, ik was helemaal in trance. Ik zou me wat meer in het hypnobirthing willen verdiepen, omdat ik het gevoel heb dat dat is wat ik tijdens mijn eerste bevalling min of meer gedaan heb, maar de bevalling aan de andere kant wel erg overweldigend was...

5. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik heb dat boek op mijn e-reader staan , via bol.com gekocht voor een paar euro.

Je moet wel over hele stukken heen lezen vind ik hoor, want het is heel Amerikaans allemaal. Voor de rest staan er wel wat leuke tips in. Het gaat vooral om ontspannen, en je visualiseren hoe een geboorte hoort te gaan, dus hoe dat je lichaam je kindje er uit perst.

En dan zou je pijnloos moeten kunnen bevallen :p ( yeah right)

6. Evelinepien

28 apr 2012
    75
    0
    0
    Creditmanager
    Utrecht
    Ja ik heb dat geprobeerd.

Was helemaal voorbereid en de eerste paar cm's ging het uitstekend, totdat ik één grote stortwee kreeg en ik in paniek raakte. Gelukkig duurde dat maar een half uurtje :)

Daarna mocht ik persen en dat ging echt super, geen pijn niets. Ook niet uitgescheurd of andere gekke dingen.

Ik heb overigens alleen het boek gelezen, niet de cursus gevolgd. En al zou het niet lukken, het oefenen thuis is al heerlijk, wordt je zó ontspannen van!

Ik heb nog wel een boek liggen dat ik je kan opsturen? Pb me maar als je geinteresseerd bent

Deel Deze Pagina