Een hele goedenavond allemaal, Mijn man heeft 1 april zijn vaststellingsovereenkomst getekend wegens bepaalde redenen. Hierbij is ook een transitievergoeding vast gelegd. Nu is het zo dat de openstaande emolumenten, vakantiedagen, vrije uren en dergelijke begin mei uitbetaald zijn. Nu komt de transitievergoeding een maand later, begin juni dus. Tijdens het tekenen van de vaststellingsovereenkomst had hij geen oog op nieuw werk. Nu heeft hij ruim 3 weken na het tekenen van zijn vaststellingsovereenkomst gesolliciteerd en is hij eigenlijk ter plekke aangenomen. Nu is mijn vraag, heeft die gevolgen voor de transitievergoeding die nog uitbetaald moet worden? In de overeenkomst staat dat werknemer tijdens het tekenen geen oog op ander werk mag hebben, dit was ook niet het geval. Vandaag was zijn eerste werkdag. Alvast bedankt.
Het ligt eraan per welke datum hij uit dienst is/gaat. Dat staat vermeld in de vaststellingsovereenkomst, is dat die 1 april of een andere datum? In mijn geval staat in mijn vaststellingsovereenkomst dat ik per 1 oktober boventallig wordt. Dus als ik voor die datum wegga en bij een andere werkgever begin, dan krijg ik geen vergoeding.
Nee hoor, dat maakt geen verschil voor de vergoeding. Los van dat je bij het tekenen geen oog op nieuw werk mag hebben, heeft de vergoeding verder niets met nieuw werk te maken.