Dvd schermpjes of tablet tijdens autoreis

Discussie in 'De lounge' gestart door laurazoey, 9 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Komende zomer gaan we met ons zoontje van dan bijna 2 naar Slovenië.
    Omdat we ook overdag wel stukken gaan rijden twijfelen we erover om achterin een dvd speler met van die schermpjes aan het hoofdsteun of een tablet met een steun aan het hoofdsteun te kopen.

Heeft iemand ervaring op dit gebied? En wat is handiger? Wij hebben tot nu toe geen tablet thuis dus die zou ook nog gekocht moeten worden.

2. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Ik vind een dvd scherm of tablet onmisbaar bij lange autoritten. Net als elke paar uur een klein cadeautje en veel koekjes (geen chocolade) helpt het de reis te overleven.

laurazoey vindt dit leuk.
  3. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Wij hebben dvd schermpjes voor de kids, jongste had er afgelopen wintersport nog weinig mee, maar oudste vindt het vanaf 2 jaar geweldig (dvdspeler via mp gekocht voor klein prijsje)

4. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik zou eerder een tablet kopen omdat die wat veelzijdiger is, en daar heb je na de vakantie ook nog wat aan. Met dvd schermpjes in de auto heb ik geen ervaring. En een tablet echt vast maken aan de hoofdsteun heb ik zelf ook nog nooit gedaan. Dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen.
    Een dvd scherm is wel wat goedkoper als n goede tablet denk ik.

5. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    We zagen toevallig bij de media markt dat ze daar tegenwoordig speciale steunen voor hebben :)
    Maar idd de dvd schermpjes zijn wel goedkoper.

6. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Heb je dan ook de mogelijkheid voor een usb aansluiting of enkel dvd's? Wij hebben namelijk niet echt dvds en zien er veel met mp3 en usb aansluiting. Dus dat leek ons dan makkelijk

7. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.567
    113
    Heb je al veel dvd’s? Zo niet dan zou ik gaan voor een tablet. Wel 1 met heel veel opslagcapaciteit anders zit het erg snel vol met films en natuurlijk ook apps die je op een tablet gaat gebruiken.

Als je voor een dvd gaat zou ik kijken naar een systeem die je ook buiten de auto om kunt gebruiken. Dan kun je deze ook verder op de vakantie of thuis gebruiken om een keer een filmpje te kijken. ( vergeet de dvd’s voor jezelf niet;))

8. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Wij hebben steuntjes gekocht die je kan vastmaken aan de hoofdsteun zodat we daar de iPads op kunnen klikken. Werkt ideaal! Hebben lange oplaadsnoeren van de Hema, zodat ie ook kan opladen en ze kunnen blijven kijken.

9. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    wij hebben afgelopen maand 2 nieuwe dvd schermen gekocht voor in de auto. veel gebruikt in tegenstelling tot de tablet, die heeft de hele vakantie 1x aangestaan

10. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ja maar geen dvds voor de kleine man haha. Maar we zagen dat de meesten ook via mp3 en usb aansluiting werken :)

Ja zoiets dachten wij ook idd. Maar (misschien een domme vraag, maar goed wij hebben dus nog geen tablet) hoe krijg je daar de films op?:oops: wij dachten echt aan youtube maar weet niet of er evt andere mogelijkheden zijn

11. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Netflix heeft een offline service. Dan moet je 1x per 3 dagen internetverbinding maken (wi-fi ;) ) . Ik gebruik het ook op de 'telefoon' van mijn dochter. Dat is een oude telefoon van mij met kidsstand en zonder simkaart. Die gebruikt ze voor een paar spelletjes en Netflix offline kijken. Internet staat er standaard op uit (vanuit de kidsstand kan die ook niet worden aangezet). En tip voor spelletjes: duplo spelletjes en bobo!

12. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Toevallig zijn wij nu in Tsjechie met onze DVD schermpjes We hebben ze al een aantal jaren en zijn er op zich blij mee. Nu zijn er wel wat kanttekeningen vind ik zelf. De bediening is relatief lastig. Onze dochter van 8 doet het nu zonder moeite maar eerst was het nog best lastig om filmpjes uit te kiezen & op te starten. Het is geen intuïtieve bediening zeg maar. Er is niets irritanters dan net onderweg te zijn en de film doet het niet oid. Je kunt vanuit voorin praktisch onmogelijk je kind hierbij helpen.
    Het geluid van de DVD speler vind ik ook niet optimaal, veel filmpjes zet je vanaf de computer op de USB stick en dat geluid kan okay zijn maar ook veel te hard of zacht.
    Wij hebben de kinderen elk een koptelefoon gegeven met geluidsbeperking (van Philips) en dat is wel beter. Door rijgeluiden is de film anders moeilijk te volgen.
    Voordeel vind ik dat de hoofdunit mee naar binnen te nemen valt dus dat is fijn als je kind op de bestemming ook even een filmpje kan kijken.
    Al met al ben ik er dus wel tevreden over maar ik geloof niet dat ik het zou aanraden voor zo’n jong kind ivm de lastige bediening etc. Wie weet zijn er ondertussen wel makkelijkere systemen op de markt dus dat is het uitzoeken waard.
    Verdere ideeen: luisterboeken op de IPad/IPod zetten voor onderweg, kleine cadeautjes om mee te spelen, regelmatig de benen strekken (bal mee!).
    Heel veel succes en plezier alvast!

13. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    #13 Valerie, 9 mei 2018
    Laatst bewerkt: 9 mei 2018
    Schermpjes in de auto zijn hier een groot succes. We hebben wel de regel dat ze die alleen mogen gebruiken tijdens een lange autorit. Als we bijv. een uurtje moeten rijden, laten we de schermpjes thuis. Wij maken vaak lange autoritten (opa's en oma's wonen relatief ver weg) en daarom hebben wij zowel een dvd speler als tablets gekocht voor de kinderen.

Toen ze kleiner waren, waren de dvd schermpjes favoriet. Maar sinds we internet hebben in de auto, gebruiken de kinderen alleen nog maar hun tablets. Daar hebben we ook series en films op gezet, maar ze kijken vooral youtube filmpjes. (Dochter vindt het leuk om knutsel video's te kijken.) Bovendien kunnen ze op hun tablet ook spelletjes spelen, dochter schrijft e-mails naar haar vriendinnen en ze kunnen zelf vakantiefoto's en filmpjes maken. (Leuk, dat zie je 's avonds een filmpje van jezelf tijdens de autorit. :rolleyes: )

Mocht je interesse hebben in een dvd set voor in de auto, dan mag je die van ons voor een klein prijsje overnemen. Stuur bij interesse maar een pb.

14. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Wij hebben schermpjes waar nog een dvd in moet, ouderwetse versie zegmaar. Het zijn er 2, maar wij hebben tot nu toe maar 1 kind, dus de ene hangt achterin voor dochter en de andere ligt voorin. Ze zijn geschakeld, en de 1 (voorin) heeft dus ook het bedieningspaneel. Ik of vriend kon zo tijdens het rijden de films wisselen en aan- of uit zetten of het volume regelen.

15. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Vraagje aan de leden die een dvd speler hebben..welk merk raden jullie aan?

16. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Wij hebben ook een dvd speler . ding is al 8 jaar oud en fu ctioneerd nog steeds 1 van de beste aankopen ooit. Wij zetten films op usb en dan kunnen ze hem afspelen. We hebben er wel regels aan. Want anders staat hij de hele rit aan. Nu is hij wel verouderd en veel bestanden kan hij niet meer afspelen maar dvd gaat nog.
    Beide hebben ze ook een tablet. 1 van amazone. Ding was maar 60 euro functioneerd ook top.

17. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wij hebben ook een ouderwetse dvd speler, die al best lang meegaat. Tablet wilde ik nog even niet aan, omdat een dvd speler toch wat makkelijker te bedienen en vast te houden is voor een peuter dan een tablet, waarop veel meer functies zitten en er meer mis kan gaan.

Voor ons is die dvd speler echt onmisbaar in de auto! Als ik op ritten langer dan 2 uur hem een keer vergeten ben, breekt het zweet me compleet uit. En ook op korte ritten gebruik ik hem soms als ik een keertje gewoon echt ff geen zin heb om non-stop vragen te beantwoorden als "wie zou een gevecht winnen tussen een nijlpaard en een krokodil?...";)

Vitamientjuh, kleinepien en laurazoey vinden dit leuk.
  18. BliksemSter

BliksemSter Niet meer actief

Ja, dit is natuurlijk de perfecte oplossing! Slim! Wij hadden beide schermpjes nodig (3 kinderen) maar in geval van TS is dat niet aan de orde.

kleinepien vindt dit leuk.
  19. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Als de 2e er straks is, hebben wij ook een probleem :D
    Tegen de tijd dat we dan weer op een verre auto-vakantie gaan, zijn de kinders 6 en 1, dus ik denk niet dat hun smaak dan echt overeenkomt.
    (En ik gok zo dat tegen die tijd onze dvd speler wel het loodje heeft gelegd, want vorig jaar was het al steeds afwachten of ie t deed of niet)
    Maar in theorie was dit ideaal. Even. :cool:

20. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Als je Netflix hebt kun je dingen vooraf downloaden voor offline gebruik. Je kunt een tablet ook aan een pc/laptop hangen om er zo films etc op te zetten.
    Zelf koop ik tegenwoordig de nieuwe films die ik koop in iTunes. Die zijn vaak net wat goedkoper als DVD’s en dan zijn ze op alle schermen die ik heb te bekijken. Maar dat kan alleen op Apple producten of een (Windows) laptop/pc waar iTunes op staat.

Deel Deze Pagina