DVD speler in de auto?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door SushiLover123, 10 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hebben jullie een DVD speler achterin de auto voor de kids?

1. Ja.

2. Nee, maar we willen er nog wel een aanschaffen.

3. Nee, ook geen behoefte aan.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Welke hebben jullie dan?

2. Jess1986

Jess1986 Actief lid

28 sep 2011
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf behoorlijk wagenziek en als ik niet zelf rij, moet ik echt tabletjes innemen want anders gaat het mis. Als ik echter voorin zit en de dvd-speler op het dashboard zet, kan ik wel film kijken. Lezen kan echt niet en spelletjes spelen ook niet maar dit lukt wel. Ben er erg blij mee want ik concentreer me ook op de film en daardoor ben ik niet zo bezig met misselijk zijn. Heb nog steeds tabletjes nodig maar op langere afstanden maakt een dvd-speler voor mij de reis wel een stuk dragelijker. In de toekomst zal ik mijn kind in de auto dus zonder problemen een dvd voorschotelen. Al is het maar om zelf niet teveel achterom te hoeven kijken want daar word ik ook kotsmisselijk van ;)

3. Triskele

Triskele Niet meer actief

heel eerlijk, wij hebben het gekregen als kado en het ligt nog in de doos, de kids vinden auto rijden heerlijk en eigenlijk zijn ze vaak binnen 10 minuten vertrokken of zijn ze alles aan het bekijken, we zien het wel als optie bij bv langere autoreis zoals vakantie maar verder blijft ie gewoon liggen hihi

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb 'Nee, maar willen we nog wel aanschaffen' gestemd. Maar als ik naar de feiten kijk, hebben we m eigenlijk (nog?) niet nodig.

We rijden geregeld 1,5 uur heen en terug op een dag.
    Ze 'vermaakt' zich eigenlijk altijd prima tegenwoordig, meestal zit ze heel rustig naar buiten te staren. Af en toe zit ze wat te zingen of gezellig te keuvelen.
    In het vliegtuig nemen we altijd een laptop mee om dvd's te kunnen kijken.

Toen ze kleiner was, was het vaak brullen geblazen tot ze eindelijk eens in slaap viel.. Dus waarschijnlijk dat ik daarom nog altijd het idee heb, dat we zo'n ding wel kunnen gebruiken.
    Misschien als we ooit nog eens met de auto op vakantie gaan, wintersport ofzo..

5. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    We hebben er wel eentje. Deze gebruiken we uitsluitend voor de vakantie (Frankrijk - Italië enz). Dat zijn zulke lange afstanden dat een filmpje kijken een goede afleiding is. Voor de kleinere afstanden vind ik het echt niet nodig.

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik heb gestemd op 'Nee, maar we willen er nog wel een aanschaffen'.
    Of dat deze zomer al zal zijn weet ik niet. Dochter vindt het niet heel erg in de auto, maar bij lange stukken wordt ze wel vervelend. Gelukkig slaapt ze ook wel in de auto. Ik hoop dat we het met slaap, speeltjes, afleiden en vaak stoppen redden deze zomer, we gaan dan 4,5 uur rijden en het zal voor het eerst zijn dat we zo'n lange rit met haar maken.
    Ik heb geen plannen om er gelijk een aan te schaffen, 4,5 uur is te overzien. In de toekomst zullen we wel verder gaan rijden ik denk dat ik er dan wel een wil.

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben er ooit eentje gekregen bij een autoverzekering (jaren geleden) en tot nu toe hebben we 'm 4 x gebruikt, steeds als we met de auto op vakantie gaan (naar Spanje). Daarvoor is het wel ideaal op zich (we rijden dan 's nachts en meestal zijn ze iets eerder wakker dan dat we op de plaats van bestemming zijn, dus dan kunnen ze nog even een filmpje kijken). Voor de rest vind ik het niet nodig, thuis kijken ze ook amper tv, dus waarom in de auto wel?

8. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.253
    1.011
    113
    Zuid-Holland
    ja hoor, wij hebben er wel eentje! ideaal!! wij maken om de paar weken steeds een rit naar mn ouders op 2,5 u rijden van ons huis. toch een flinke rit voor onze kids. regelmatig slapen ze, maar ook willen ze vaak niet slapen. en dit houdt ze lekker bezig!!

9. dt50

dt50 Actief lid

5 jan 2009
    215
    0
    16
    We gebruiken hem alleen wanneer we langer dan 2 uur rijden. En de kinderen vinden dat heel leuk. Voordat we deze hadden, waren ze vaak huilerig etc. Nu is iedereen blij.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@dt50: mja voor zulke afstanden hebben we een iPod met kinderkoptelefoon :)
    Werkt hetzelfde uiteindelijk natuurlijk.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.152
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Vorige keer heb ik gereageerd dat ik er wel één wil hebben voor zoon. Afgelopen week hebben we twee keer een langere rit gemaakt (meer dan twee uur). Op de heenreis is hij de hele tijd wakker geweest en heeft hij niet gehuild. Op de terugreis heeft hij eerst een uur geslapen. Kort nadat hij wakker werd, zijn we er even uit geweest om te lunchen. Het tweede deel van de rit was hij wakker en rustig. Vlak voordat we er waren begon hij wel te vragen "uit?" en hij riep eepaar keer "klaar!" dus hij had het wel gehad, geloof ik. Maar verder geen probleem. Een paar maanden geleden heeft hij nog twee keer 1,5 uur keihard zitten krijsen toen we bij een vriend op bezoek gingen. Vreselijk voor ons allemaal!

Maar goed, voorlopig dus toch nog maar even geen dvd-spelertje. Het hoeft niet per se doffe ellende te zijn in de auto. En in geval van nood kan ik Ltijd de iPad nog naar achteren gooien. Daar is hij meestal ook wel een half uurtje zoet mee.

12. Binby

Binby Actief lid

18 jan 2012
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, wij hebben een setje voor aan de hoofdsteunen. Deze wordt alleen gebruikt voor vakanties.

13. adi

adi Niet meer actief

Ja hoor, en wij zijn er heel blij mee :)

We gebruiken hem zeker niet elke dag, maar in de situaties als ik anders 3 vermoeide, krijsende, elkaar slaande kinderen zou hebben. Dus vaak bij een lange autorit niet (meestal luisteren we samen naar muziek), maar van het kdv naar huis wel (dan kunnen ze even niks hebben)

14. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Maar welke DVD-speler hebben jullie dan? Ik zou graag merken weten en of het goed bevalt!

Deel Deze Pagina