Vraag antibiotica kuur / Tandarts foto's

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door EP1982, 21 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EP1982

EP1982 Lid

19 okt 2010
    89
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand mij hierop het antwoord kan geven.
    Mijn man en ik willen graag nr 2 en zijn nu pas 1 maand bezig.
    Ik ben nu 3 dagen overtijd en ik test nog steeds negatief. Maar waar ik erg mee zit is het volgende;
    Op zaterdag 6 april had ik mijn eisprong. 2 dagen voor de eisprong gevreeën en op de dag zelf.
    Ik heb vorige week vrijdag 12 april een antibiotica kuur gehad van mijn huisarts (voor mijn zoveelste keelontsteking achter elkaar)
    Kuur was afgelopen donderdag klaar. En afgelopen woensdag moest ik naar de tandarts, hij heeft voor controle 3 foto's gemaakt.
    Als het blijkt dat ik straks wel zwanger ben, ben ik erg bang dat de antibiotica kuur en de tandarts foto's kwaad kunnen voor de baby. Ik ben hier erg bezorgd over. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

2. EP1982

EP1982 Lid

19 okt 2010
    89
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand mij hierop het antwoord kan geven.
    Mijn man en ik willen graag nr 2 en zijn nu pas 1 maand bezig.
    Ik ben nu 3 dagen overtijd en ik test nog steeds negatief. Maar waar ik erg mee zit is het volgende;
    Op zaterdag 6 april had ik mijn eisprong. 2 dagen voor de eisprong gevreeën en op de dag zelf.
    Ik heb vorige week vrijdag 12 april een antibiotica kuur gehad van mijn huisarts (voor mijn zoveelste keelontsteking achter elkaar)
    Kuur was afgelopen donderdag klaar. En afgelopen woensdag moest ik naar de tandarts, hij heeft voor controle 3 foto's gemaakt.
    Als het blijkt dat ik straks wel zwanger ben, ben ik erg bang dat de antibiotica kuur en de tandarts foto's kwaad kunnen voor de baby. Ik ben hier erg bezorgd over. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

3. Charissa1984

8 apr 2013
    38
    0
    0
    Gelderland
    hey,

Hoe het precies zit weet ik ook niet maar kan wel dit met je delen.
    Mijn tandarts vraagt namelijk elke x als hij foto's wil maken of er een kans bestaat dat ik zwanger ben. Aangezien wij toen al aan het proberen waren zei ik ja en besloot hij geen foto te nemen. Heb toen af gesproken dat ik kon bellen als ik ongesteld zou zijn zodat ik zonder enig risico een foto kon laten maken. Hij neemt dus duidelijk zelf ook geen risico. Heeft jou tandarts niets gevraagd dan?

Met antibiotica heb ik geen ervaring maar bel anders je huisarts om het te vragen. Gewoon zodat je wat rust in je koppie krijgt ;) En mocht je later nog iets hebben bij de huisarts dan weten hun er gelijk vanaf. Wel weet ik dat ik na een IUI geen ibuprofen mag nemen. en laatst kreeg ik ook niets van de huisarts voor een schouder probleem ivm onze kinderwens. Hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes!

4. Elf84

Elf84 Niet meer actief

De tandartsfoto's kunnen eigenlijk geen kwaad. Zeer weinig straling en door nieuwe digitale techniek ook erg lage dosis. Een dagje skien of vliegreis naar de VS levert meer straling op. De meeste tandartsen nemen liever geen risico en vragen het van tevoren en wachten dan netjes tot na je zwangerschap.

5. Black Roses

Black Roses Niet meer actief

Antibiotica maakt ook veel goeie bacterien dood. Je kan goede probiotica nemen om het evenwicht te herstellen. (geen yakult ofzo, dat helpt niets). Dat is beter, ook een eventuele zwangerschap heeft veel baat bij een moeder met een goede darmflora.

Kan je je huisarts niet vragen wat er nu echt aan de hand is? Kuur op kuur lijkt mij nogal nutteloos, blijkbaar krijg je het niet weg met antibiotica, ondertussen richt het nogal wat schade aan.

Ken geen onderzoeksresultaten of studies ernaar, maar wat heb je aan de 'ik kreeg foto's en ik heb een gezond kind'-verhalen? Zoiets weet je nooit. Maar elk antibioticum of elke vorm van straling... is iets dat van nature niet hoort en een zeker risico kan inhouden. Wees er zeer terughoudend mee zou ik zeggen.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    #6 merah, 22 apr 2013
    Laatst bewerkt: 22 apr 2013
    Foto's kunnen geen kwaad. Antibiotica is afhankelijk van wat je hebt geslikt. Sommigen kunnen wel kwaad en dan heb ik het niet over schade aan je darmflora ;) maar in de zin kwaad voor het vruchtje.
    Meest waarschijnlijk is het amoxicilline en dat kan ook geen kwaad.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je hebt je topic in het Ik ben Zwangerforum geplaatst.

Hier kan iedereen je dus feliciteren met je zwangerschap.

Maar dat ben je dus (nog) niet.

Heb verder helaas geen advies voor je, wellicht iemand anders?

8. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Verplaatst naar zwanger worden.

9. EP1982

EP1982 Lid

19 okt 2010
    89
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik heb vanmiddag mijn huisarts gebeld, maar hij kan me niet veel info geven. Hij zegt dat Antibiotica Docyciciline niet echt goed voor je is, en dat ik het maar moet afwachten. Ik vroeg tot wanneer, daar zei hij op; tot na de bevalling! :(
    Ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. En ga vanavond weer even testen.

Deel Deze Pagina