Hoi, Het valt me op dat mijn zoon bij andere kinderen thuis soms GTA speelt en dat ze dat allemaal heel spannend vinden. Ik krijg ook echt niet de indruk dat er dan op gelet wordt hoe ze het spelen. Nou is GTA een 18+ spel en mijn zoon (en zijn vriendjes) zijn 8... Bij mij komt het er ook niet in en na wat hij me gister vertelde ga ik bij het spelen ook zeggen dat ik niet wil dat hij het daar speelt. Maar nu vroeg ik me dus af, ben ik dan zo raar dat ik niet wil dat mijn zoon een 18+ spel speelt? Ik had al moeite met Mario Smash Bros...
Onze oudste is 7 en die mag dit echt niet spelen! hij mag alleen spellen van zijn leeftijd spelen en meer niet. Zelfs als wij GTA of COD spelen doen we dat als hij op bed ligt, vind het niet nodig dat hij dat ziet. Gelukkig denken de ouders van zijn vriendjes er net zo over
Eeeeh ik kan wel nee zeggen, maar ze mogen soms een rondje crossen in GTA. Alleen als wij er bij zijn. En dan een taak uitvoeren, die takelwagen ophalen. Thats it. Geluid Uit en geen gewelddadige dingen. Na 5 minuten zijn ze daar weer klaar mee en gaan ze mincraften.
Nope...nu heb ik een 7 jarig prinsesje dat daar niet om geeft maar mijn zoon mag dat ook niet als hij 7 is...nog lang niet dan trouwens. Mijn man mag die spellen ook niet doen waar de kinderen bij zijn dus voorlopig weten ze niet dat het in huis is (en nog veeeel meer spellen trouwens die nog een paar graadjes erger zijn) O en ik zou ook heel duidelijk aangeven dat je niet wil dat hij dat daar speelt.
Nee, zeker niet. Mijn man heeft het hem laatst laten spelen, maar daar was het laatste woord nog niet over gezegd.
Echt niet, als ik het zou horen dat ze bij vriendjes het wel mogen dan ga ik met de moeder in gesprek dat ik dit niet wil. Staat niet voor niets 18 plus. Zou het al niet leuk vinden als mn man zoiets zou willen spelen
Mijn neefje van 6 schijnt dat wel te spelen. Lekker gezond met al die naakte hoeren en mensen doodstompen en omver rijden. Achja denk er t mijne van
Nee, nee, nee. Grand Theft Auto komt neer op Mensen dood rijden, auto's stelen, mensen overhoop steken, hoeren pakken, bordelen bezoeken, hoeren vermoorden etc. Geweld, seks, diefstal. Klinkt niet echt als de ingrediënten voor een ideaal spel voor kinderen. Als je dat toestaat kunnen ze net zo goed ook alvast Evil Dead gaan kijken, dat maakt dan ook niet meer uit. Kinderen krijgen er een vertekend beeld van de realiteit door en ze weten niet dat hun eigen acties wel daadwerkelijke gevolgen kunnen hebben. Hoeveel kinderen je wel niet ziet die denken dat het leven een game is en niemand pijn kan voelen. Iemand die dood is krijgt gewoon een nieuw leven. Het is te realistisch. En 18+ staat naast gewelddadig ook voor veel seksuele handelingen.
Nee, nog lang niet. Hij is nu 7 en gelukkig houdt 'ie (nog) helemaal niet van gamen. Hij was laatst wel bij een klasgenootje wezen spelen, waar ze blijkbaar gegamed (schrijf je dat zo?) hadden. Ik weet niet precies welk spel het was, maar ik gok een of ander 18+ oorlogsspel, want de dag erna hoorde ik 'm ineens tijdens het spelen "ik maak je dood, Duitser" roepen. Dat soort dingen wil ik hier echt niet horen, dus hij gaat daar nu ook niet meer spelen.
Ik vind een kind van 8 daar nog veel te jong voor. Mijn vriend en ik gamen ook, maar de 18+ spellen pas als de kinderen op bed liggen. Onze oudste zoon speelt wel eens Ducktales en Cars op de Xbox en Wii sports op de Wii. Geschikt voor zijn leeftijd en ook hartstikke leuk.
Nee GTA niet, hij mag wel eens een rondje rijden met neef voor speed ofzo. Maar dat is dus zonder "taak" of zo van naar dat kleurtje rijden. Net Mario kart maar dan met een echtere auto.
Nee. Vriend is een gamer en grote fan van GTA, maar hij is vastbesloten om zijn kinderen dat niet te laten spelen tot ze pakweg 16 jaar zijn.
Ik snap al niet dat volwassenen daar plezier aan beleven, laat staan dat je het kinderen laat spelen. Bizarre wereld.
Dat volwassenen het spelen begrijp ik dan wel weer. We blijven stiekem allemaal een beetje kind en willen toch graag doen wat niet mag. En alles in GTA mag normaal gesproken niet. Het verschil is alleen dat een volwassene dat begrijpt omdat zijn hersenen doorontwikkeld zijn en actie gevolg besef hebben. Kinderen niet.
Nee dat zouden mijn kinderen niet mogen, weet niet vanaf welke leeftijd het niet meer tegen te houden is, 14/15 ofzo? Dan zou het mogen maar wel als de computer in zicht van mij zou staan en na goedkeuring van eventuele ouders.
Nee nee en nog eens nee. Het is 18+, en er zijn genoeg games die wel geschikt zijn voor die leeftijd.
Ik ben wel blij dat jullie er eigenlijk hetzelfde over denken! Ik dacht al dat ik raar was of zo... volgens mijn zoon speelde "iedereen" in de klas GTA...