Goedenavond! Ik heb deze vraag ook gesteld aan de verloskundige maar misschien heeft hier ook iemand ervaring met een te hoge harstlag van de baby en ik kan nergens een antwoord vinden dus vandaar dat ik het hier probeer. Ik heb vorige week en deze week een ctg gehad omdat mijn gyn hier (in Italie) graag alles onder controle heeft aangezien ik al wat ontsluiting heb. Nu had de baby zowel vorige week als deze week een te hoge hartslag, vorige week rond de 190 en deze week rond de 180. Nu laat de gyn mij testen op evt schildklierproblemen maar ik heb ik januari ook al bloed laten prikken en de TSH was helemaal in orde dus ik denk zelf dat t dat niet kan zijn. Maar weten jullie misschien wat het wel kan zijn? En is dit gevaarlijk voor mijn kleine meid? Ik heb zelf geen bloeddrukproblemen en mijn hartslag ligt rond de 75. Moet ik mij zorgen maken over eventuele infecties? Heel erg bedankt voor het lezen en antwoorden! Groetjes, Le
Kan inderdaad je schildklier zijn ook als die in januari stabiel was, dan kan het nu onstabiel zijn. Verder komt het soms voor bij vrouwen die teveel cafeïne binnenkrijgen door bijvoorbeeld, cola, koffie, thee, chocola, energiedrankjes, begrijp me niet verkeerd je mag dit gewoon hebben maar met mate. Verder kan het ook met stress te maken hebben van jou en/of de baby. Ik heb zelf een schildklierafwijking en weet inderdaad dat de hartslag vd baby bij mij extra gecontroleerd wordt om die reden. Heel veel succes, hopelijk was het toeval en betekend het niks.