Tot welke leeftijd (Ikea)keukentje?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door dochters, 13 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Mijn dochter speelt eigenlijk bijna nooit meer met haar Ikea-keukentje. Ze kreeg hem met haar 2e verjaardag en ze is nu bijna 4,5 jaar oud.
    Ik twijfel dus of ik hem zal verkopen of nog even moet wachten. Het is best een groot ding natuurlijk, en anders kan er wat anders op die plek komen te staan....

Tot welke leeftijd speelde(n) jullie kind(eren) er mee?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Hier hetzelfde, alleen wij hebben een Hema keukentje. Dochter kreeg hem met 2 jaar, maar ze wordt straks 5 en speelt er eigenlijk nooit meer mee. De jongste is bijna 2,5 en hij speelt er nu juist wel weer mee dus hier blijft hij nog even staan. Maar denk dat het gemiddeld tot een jaar of 4 leuk is, zal verschillen per kind.

3. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Hier speelt ze als ze alleen is niet mee. Komen er vriendinnen spelen is het een grote hit. Dus hier blijft hij voorlopig staan maar hij staat ook niet in de weg dus dat scheelt.

4. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Onze dochter is altijd erg druk geweest met haar keukentje. Inmiddels 4 en nog steeds worden er dagelijks hele maaltijden bereid voor haar poppen.

5. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier bijna 5 en 3 en ze koken dagelijks. Als ik ga koken of als de poppen moeten eten ect.ik zie dat keukentje voorlopig niet de deur uit gaan.

6. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Dus jullie kinderen spelen er nog mee.... Ik vind het zo twijfelachtig, wel of niet doen? Ik denk er eerst nog over na.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.912
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ook bij ons wordt hij door de oudste alleen vrijwel niet meer gebruikt. Wel soms samen met zijn jongere broertje. En als er kinderen komen spelen, wordt hij ook vaak gebruikt.

8. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier hetzelfde.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Mijn 8 en 4 jarigen spelen er nog dagelijks mee

10. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Wij hebben hier het Ikea keukentje. Dochter is bijna 6 jaar. Ze speelt er zelden mee, maar mag niet weg. Als er kinderen op bezoek komen, rennen ze er gelijk op af. Andersom ik met m'n dochter naar de huisarts ga, waar ie ook staat, wil ze er daar wel gelijk mee spelen. Het is een beetje de kracht van; bij een ander is het leuk(er), ofzo. ;)

11. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik twijfel ook. Zoontje vindt het op de opvang en bij anderen fantastisch en speelt hier steeds met z'n pannetjes. Zegt ook steeeds koken mama! Z'n broertje wordt in juli geboren en we willen hem dan ook wat leuks geven en ik denk toch aan een keukentje. Maar goed dan is hij wel ruim 2,5. Al is het natuurlijk sowieso nog de moeite met het oog op nummer2...

12. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dl van 3,5 gebruikt 'm ook als opslagplek voor van alles. Ik vind het wel een handig ding, heb er een plant opgezet en aan de zijkant haakjes voor kliederschorten etc..

13. Eke84

Eke84 Actief lid

17 apr 2015
    255
    25
    28
    Zoon van 4 jaar speelt er al sinds we het hebben dagelijks mee. Soms kort, soms lang. Als er anderen zijn ook een grote hit.

Blijft hier zo ie zo nog staan want broer is nu nog maar 7 maanden maar zal er later ook mee kunnen spelen.

14. veense

veense Niet meer actief

Mijn dochter is bijna 11, gaat na de zomer naar het VWO en speelt nog lekker mee met haar broertje met het IKEA-keukentje, en soms stiekem ook alleen. Op haar kamer heeft ze een bak Ah-mini's en wat kookgerei en daar speelt ze ook nog wel eens mee: overleven spelen op haar slaapbank die dan een boot of onbewoond eiland is, ik kan daar echt van genieten!

15. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Mijn dochter had een ander keukentje dan van Ikea en ik weet nog dat ik ook twijfelde om het weg te doen rond haar vijfde. Eerst wilde ze dat niet, maar hij stond steeds langer ongebruikt (in de weg). Ik heb hem -volgens mij- rond haar zesde weggedaan. Ze heeft er nooit meer naar gevraagd.

Ze is nu 8 jaar (net) en ik heb weer twijfels op speelgoed opruimen, maar nu over een poppenkast, winkeltje, poppenspul en Playmobil. Van haar mag (bijna) niks weg, maar er wordt zelden mee gespeeld. Het liefst speelt ze buiten, staat ze te dansen of speelt ze met Schleich.

16. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Kun je hem een tijdje ergens kwijt bv op zolder? En dan na een paar maanden nog eens proberen. Speelt ze er dan weer niet mee kan hij wel weg denk ik ;)

17. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Oww veense van jouw verhaal word ik helemaal blij :) wat lief

18. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Hier gekregen met 2jaar en heel veel mee gespeeld, dan een poos niet meer en nu is hij gepimpt en heb ik er een "restaurant' van gemaakt en is hij weer helemaal in trek. Zoontje is net 5.

19. veense

veense Niet meer actief

Dank je wel!
    Ze speelt ook eindeloos met de Lego, samen met haar vriendinnen van 11 en vandaag heeft ze alle Playmobil weer tevoorschijn gehaald. Heb even geholpen het paleis en de school opnieuw op te bouwen, heb haar de rest van de dag niet meer gehoord 😉
    Haar vriendinnen die na de zomer ook alledrie VWO gaan doen spelen allemaal net zo heerlijk mee, zowel bij hen thuis als hier, ben benieuwd hoe dat volgend jaar gaat, voor nu gaan ze maar lekker hun gang!👍

20. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Heerlijk is dat!
    Ik heb ook een vriendin gehad vroeger waar ik tot ruim in de 2e van het voorgezet onderwijs mee met playmobil speelden, super leuk vonden we dat! :D

Deel Deze Pagina