Dwarse oververmoeide kleuter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door joycje, 24 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Hallo mede moeders,

Hier een uitgeputte mede moeder :).. Wat een dag vandaag. Onze zoon van 4 jaar en 6 mnd begon de dag om half 5 nadat hij in bed geplast had. Even in bad geweest en daarna natuurlijk zo wakker als ik weet niet wat. (zodra hij licht ziet buiten is hij ervan overtuigd dat het dag is) Vervolgens naar school tot 14.15 daarna is hij doodop. sjagerijnig. overal om brullen. Hij piept aan één stuk. heeft ie een stroopnagel.. Hup brullen..

Ik kan er zelf ook niet meer zo goed tegen. Ik probeer alles met humor te benaderen maar het is gewoon op.. Je snap het al dit is al een tijdje zo. Niet alleen van vandaag maar al tijden is hij moe, boos, opstandig, grote mond en hij brult en piept om ALLES!!!!!!!!!

Is dit herkenbaar voor jullie? Dat even overal de fut uit is... Getsie..
    Wie geeft me weer een beetje blijheid.. :) :)

2. tuc

tuc Niet meer actief

Jep..niet het vroeg wakker worden maar wel dat de rek er echt helemaal uit is. Alles is huilen, grote mond. Het kind is op.

3. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Heel herkenbaar. Het begint gewoon al 's morgens. Ze kan soms jammerend wakker worden en staat over het algemeen meteen al in de zeur en klaag modus. Echt onwijs gezellig inderdaad. Vooral als je dus zelf uit een soort van coma moet komen.

Hier ook brutaal, grote mond, mieperig, snel verveeld vooral en hartstikke moe. Toe aan vakantie denk ik. Ik vind het echt een opgave om het gezellig te houden. Ik probeer heel consequent te blijven, geduld te houden en af en toe vlucht ik maar een beetje. Ze zijn gewoon toe aan vakantie, maar hemeltje lief, als het zo gaat, zie ik enorm op tegen die zes weken straks. Het zal wel goedkomen denk ik, maar afzien is het zeker.

Dus eh.. sterkte dan maar? :D

4. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Heb hem nu maar de luier weer omgeknoopt.. we hebben gemiddeld 2 a 3 keer per week ongelukjes hierzo.. Dit kost hem zijn nachtrust.. (en de mijne) dus hopelijk knap hij hiervan op.. even die stress eraf.. En hij is waarschijnlijk ook toe aan vakantie.. hoop dat hij dan weer blij word :).. Tot die tijd modder ik maar wat aan. En als het me te gek word houd ik hem een dagje thuis van school. Het is niet anders!

5. tuc

tuc Niet meer actief

Dagje thuis is geen punt hoor...wil ik volgende week ook doen.

6. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    hier een iets jongere dame maar die denkt ook dat het snel licht is.
    ze is al zindelijk snachts en het eerste wat ze doet is als ze wakker word 9/10 keer poepen met als conclusie half 6 wakker en niet meer willen slapen en nu met de conclusie dat ze in de middag kei op is en in slaap valt.
    dus nu een keertje uitslapen en om8 uur wakker worden is voor haar nog niet bijgeslapen kind moe chaggie en niet in haar hum.
    ze gaat trouwens ook 4 dagdelen naar de peuterspeelzaal.
    (mama vind het nu ook heel moeilijk wakker worden).

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Heel herkenbaar, mijn zoontje is hard toe aan zomervakantie. Helaas moeten we nog even, aangezien we in regio midden wonen.
    Ik hoor er wel meer moeders op school over hoor.

8. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    wel geruststellend dat er meer moeders last van hebben nu. het is idd einde van het jaar en de meeste zullen idd de pap op hebben. Wij moeten hier nog 2 weken tot de vakantie. Dus we houden nog heel even vol en daarna is het vooral in de relaxmodus :)...

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mijn zoontje was ook erg moe wegens tegen in de ochtend in bed plassen. op een gegeven moment 3 nachten achter elkaar luier om na zoveel tijd zonder luier te slapen. ik kon wat meer slapen en hij ook gelukkig. het is stress van school en ook vermoedheid die hij van school heeft. houd hem op sommige dagen thuis en laat hem goed uitrusten/hangen. want anders worden ze ook nog eens ziek en zo.
    heel veel succes!ps:zoontje na 1 maan met luier slapen slaapt nu weer zonder. hij is aangenamer.

het is gewoon de vermoeidheid.

10. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ons zoontje is ook oververmoeid de laatste weken. Hij heeft dagen dat hij wel drie keer in zijn broek geplast heeft. Hij valt vaak eind van de middag in slaap, met als gevolg dat hij 's avonds niet naar bed te krijgen is. Daardoor laat slaapt en 's morgens het bed niet uit te krijgen is. En dat herhaalt zich nu al dagenlang. Doordat alles is hij ook prikkelbaarder.

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Doe je hem om 5uur in de douche nadat hij in zn broek en bed geplast heeft?

Dat zou ik eens een keer niet doen. Gewoon verschonen? droge kleren en terug in bed. Ik zou ook wakker wakker worden van een douche en een hoop gedoe om me heen.

Als hier zoon zn eigen natplast dan krijgt hij van mij een schone pyama en dan mag hij het laatste stukje vn de nacht bij mij in bed. Maaaar alleen als hij stil is en beter nog gaat slapen. En dan als we de dag beginnen dan gaat hij onder de douche.

12. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Ja daar heb je gelijk in sassie... Ik doe hem ook wel eens even washandje erover dan pyama aan en klaar.. dat gaat s nachts ook prima...dat slaapt hij zo weer door in mijn bed.. en ik verkas naar de zolder..Het enige is..wanneer hij ziet dat het buiten licht is is het voor hem "dag" en dan krijg je dus dat hij wakker wakker is :).. Gister om half 7 naar bed en nu 6 uur wakker dus dat is wel lang geslapen. hopelijk kan hij er vandaag weer even tegen. en anders maar even pitten vanmiddag!.

Het was al super fijn dat ik gister even mijn verhaal kwijt kon.. Nu vandaag weer vol goede moed verder :)

13. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Dat heeft mijn zoon ook hoor. Hij heeft meerdere malen sat hij de gordijnen opendoet en zegt "mamaaaa het is licht mag ik buitenspelen??" (Hahaha en soms is dat dan al heeeeel vroeg ;))

maargoed dat is een kwestie van volhouden en de aanhouder wint. Hier werkt het dan om te zeggen dat als hij niet stil is naar zn eigen kamer kan en dan kan hij het ineens wel. En van de week was hij om 5uur wakker, kwam naar mij en vroeg of de tv aanmocht. Ik zei nee en ga maar slapen. En warempel hij viel terug in slaap en werd pas om 8:20 wakker. Dat mag in de krant want hij is standaard tussen 6 en 7 wakker (eerder 6-6:30)

en vergis je niet. Ze hebben al een hele poos geslapen als ze wakker worden om 5/6 uur. Onze zoon ligt er tussen 18:30 en 19uur in en slaapt vrijwel direct. Tja als je dan wakker wordt om 6uur ben je wel uitgeslapen. En een keer (per ongeluk) wakker om 5uur of 5:30 is gewoon een gevalletje van wel lekker geslapen, beetje kort maar ach dat overleven we vandaag wel. Dat ervaar je zelf ook weleens als je eerder wakker wordt dan je eigenlijk had gewild.

14. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    hier ook zelfde probleem vandaag! Mijn zoontje had ook om 5 uur in zn bed geplast. Ik wou hem schoonmaken met een washand, maar hij werd vreselijk boos dat hij wou douchen en toen was het hele huis wakker ;)
    Ik denk dat het komt omdat de nachten nu het kortst zijn, ik merk het zelf ook; je bent actiever omdat het zo lang licht is, je gaat toch net iets later naar bed en je bent vroeger wakker. En blijkbaar gaan oververmoeide kleuters bedplassen. Wel fijn om te lezen dat er zoveel moeders zijn die tegen dit probleem aanlopen!

15. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Ja , ik ken dat ja , wij hebben ook een tornadootje thuis, en zijjn zus slaan , ooh oh , Zie er soms ook wel tegen op, maar ik maak een beetje een schemaatje van de vak wat we gaan doen, heb ook kortingskaartjes uit de bieb (die kleine ) erg leuk trouwens vooR iedereen. !!!
    Nog een weekje en dan is het vakantie bij ons, heerlijk alleen al dat we niet heen en weer hoeven te rijden en je hoeft niet vroeg op te staan, dat vindt ik al heeeeerlijk!!

Succes allemaal ! groetjes jmm

Deel Deze Pagina