Kamertje... Zoontje 2 jaar oud als zusje geboren wordt

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Angebvt, Apr 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hoi dames,

Ik heb een vraagje...
    Mijn zoontje is straks 2 jaar oud als ons dochtertje geboren wordt.
    Nu willen wij zijn meubeltjes doorgeven aan ons dochtertje.
    Dus krijgt hij een nieuw kamertje.
    Ons idee was nu om een 2dehands babykamertje voor ons zoontje te kopen, zodat hij als hij 3 of 3,5 jaar oud is een heel nieuw stoer kamertje krijgt van ons.

Maar ik ben toch benieuwd hoe anderen, die met hetzelfde leeftijdverschil zitten, dat hebben gedaan of gaan doen.

Liefs, Angela

2. adi

adi Niet meer actief

Wij zijn verhuisd toen de kinderen 1,5 waren. Onze zoon kreeg toen een eigen kamer.

We hebben toen al een stoere jongenskamer gemaakt en meubels gekocht. Het grote bed hadden we alleen even opgeborgen en hij heeft nog tot 3 jaar in zijn ledikant gelegen. Daarna hoefden we alleen zijn bed om te wisselen, en was de overgang van ledikant naar bed ook minder groot, omdat de rest van zijn kamer vertrouwd is gebleven

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Hier gaat de babykamer ook door naar de jongste. Die slaapt de eerste maanden bij ons op de kamer. De oudste gaat als hij 2 is over naar zijn nieuwe, stoere kamer. Met een groot bed (wel met plank om te voorkomen dat hij uit bed valt). Dus geen babykamer meer, maar echt een kinderkamer. Vond het zelf anders zonde van het geld.

4. Ja ik wil dus ook niet 2x een hoop geld uitgeven.
    Maar mijn zoontje is er nog echt niet aan toe om in een "open" bedje te slapen. Nou weet ik natuurlijk niet wat hij tegen de tijd dat hij 2 is doet, maar ik denk dat het in ons geval verstandig is om hem nog een tijd in zn ledikantje te laten slapen.
    Dus nu een mooie, iets stoerdere, babykamer 2dehands. En dan als ie wat groter is, gelijk de hele kamer aanpakken. Met dan een peuterbedje.

5. Zetha79

Zetha79 Lid

Sep 4, 2012
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ons zoontje is net overgegaan naar een andere kamer ivm geboorte van zijn broertje/zusje en alleen het ledikantje is meegegaan. We hebben de commode op de babykamer laten staan en voor hem nieuwe peutermeubeltjes bij Ikea (Stuva) gekocht. Ook al een peuterbed maar daar wachten we nog heel even mee. De baby slaapt de eerste maanden bij ons op de kamer in een co-sleper, dus voorlopig is het ledikantje niet nodig.

Aankleden doen we nu ook al staand, dus voor de luier verwisselen hebben we een kussen gekocht voor op een bankje van de Stuva serie van Ikea. Gaat prima!

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik denk dat dat een goede oplossing is zoals jullie het van plan zijn .

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Ik lees ook even mee. Ben nog niet zwanger maar hoop het wel snel te zijn. Dochter is dan 2,5. Op dit moment zou ze nog eeeeeccchhhttt niet in een normaal bed kunnen slapen, ze gaat nog het hele ledikant door.. Wanneer stopt dit eigenlijk?

Op zich gaat de commode wel door naar de tweede. De kast weet ik nog niet. Bedje is dus ook nog een vraag. Maar heb gelukkig nog even om iets te bedenken

8. De Stuva kast is wel leuk voor op een kinderkamer :)
    Die kende ik nog niet

9. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben precies 1,5 jaar verschil tussen de kids. Maar de oudste ging al eerder over naa de andere kamer. Wij hebben dus een tweede babykamer bijgekocht (beiden marktplaats). Met 2,5 is hij naar een grote kamer en bed gegaan ivm zindelijkheid.
    De tweede wordt eind mei 2 en zit nu een maand in een groot bed. Gaat allebei super en zonder enige problemen. En dat terwijl ze n de ledikanten beiden ook het hele bed door gingen.
    Ze hebben een 1 persoonsbed zonder rand. Oudste is er 2x uitgevallen en jongste nu 1 keer. We hebben de eerste weekjes een matrasje oid naast het bed gelegd. En we stoppen de deken aan een kant (buitenkant) strak in.

In jouw geval zou ik misschien ook naar een groot bed gaan. Misschien tot 2 maand voor de tijd het ledikant gebruiken, of nog langer en de baby in een wiegje leggen. Op marktplaats ook prima te vinden.

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Bij onze zoons zit er 2 jaar tussen. De oudste is vlak na zijn tweede verjaardag verhuisd naar zijn nieuwe kamer. Wel met zijn eigen ledikant. Hij kreeg dus een nieuwe kast en stoer behang. Hij was ruim 2,5 toen hij overging naar een 1-persoonsbed en de jongste ging toen over naar het ledikant.

11. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als hij nog niet toe is aan een groot bed, zou ik idd doen wat jullie nu bedacht hebben.

12. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Wij hebben nieuwe meubeltjes gekocht (peuterbed en kast) en de babykamer doorverhuisd naar zusje.

Toen hij 23 maanden was, is hij in zijn nieuwe bed gaan slapen en hij vond het geweldig, heerlijk onder het dekbed. Een dikke maand later werd zijn zusje geboren. Zij heeft overigens tot 2,5 jaar in ledikantje geslapen, zij vond het heerlijk om ook in een groot bed te liggen (ze ging altijd liggen in het bed van haar broer...).

Maar begrijp dat jullie al een plan hebben ;), veel succes!

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Ik zou in jullie geval wel een grote-jongens-kamer halen en ook het grote bed al opzetten. Mijn ervaring is dat het verrassend goed kan gaan!
    Mocht het dan toch echt niet gaan haal je bij de ikea of op marktplaats snel genoeg een ledikantje voor weinig.

Mijn zoontjes zijn met 23 maanden en met 19 maanden overgegaan. Met mijn zoontje van 19 maanden ging het zelfs beter dan bij zijn grote broer maar ook grote broer deed het super.

14. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter ging met 15mnd over en dat ging ook echt goed, terwijl ze daarvoor ook heerlijk in haar ledikant sliep (ze klom er alleen uit 's ochtends, dus vond ik het gevaarlijk).

15. Die van ons probeert nog niet eens uit bed te komen.
    Als hij wakker wordt, gaat ie tegen zn knuffel kletsen.
    Wij hebben best wel een druktemakertje en als we die in een groot bedje leggen, kruipt ie er zo uit. Dan is ie zo bij papa en mama :p
    Daar wil ik nog even mee wachten ;)
    Vooral als ons dochtertje er straks bij is.
    Zo lang hij nog geen probleem maakt van het ledikantje, mag ie er lekker in blijven slapen.
    En het kamertje dat we hebben gezien op marktplaats ziet er op het 1ste gezicht goed uit. En toch een beetje stoer. Zijn we om de tijd te overbruggen toch even klaar voor 200,-.

16. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Hier is zoonlief een week na zijn 2de verjaardag overgegaan op zijn nieuwe stoere jongens kamer, met gewoon een groot bed. Dit ging boven verwachting goed. En pas sinds kort komt hij zelf zijn bedje uit maar dan enkel om zijn lamp in de ochtend aan te doen en weer terug in bed te gaan liggen;). Dat had ik ook nooit verwacht hoor, dus je weet maar nooit.

Ik zou het persoonlijk dus gewoon proberen, een nieuwe grote jongenskamer. Als het nu echt niet gaat kun je nog voor even een ledikantje bijkopen, of de baby zolang in een wieg laten slapen.

17. Queeny

Queeny Bekend lid

Oct 29, 2013
    891
    0
    0
    Hier slaapt onze dochter ook sinds een week in haar nieuwe kamer. Ze is nu 2 jaar en 2 maanden. Wij hebben wel gekozen voor gelijk een grotere-kindjes-kamer.
    We waren heel benieuwd hoe het zou gaan.
    Ze doet het fantastisch! Blijft 's ochtends in bed spelen/zingen tot we haar roepen.
    Haar bed is wel 90 breed en 150 lang. Er zit een randje zodat ze er niet uit kan vallen. Meestal ligt ze overdwars aan het hoofdeinde als we haar checken voordat wij naar bed gaan:)
    Ben blij dat we hiervoor gekozen hebben.

18. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

Nov 28, 2010
    3,509
    295
    83
    Hier ook 2 jaar verschil in leeftijd. Dochter ligt gewoon nog in eigen kamertje. Voor broertje babykamer erbij gekocht. Onze dochter krijgt als ze drie wordt ook een compleet nieuwe kamer.

19. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier dus ook een druktemaker, en ja, ze gaat ook gewoon zelf uit bed. Maar ze kruipt er na wat rommelen ook zelf weer in en 's ochtends gaat ze gewoon spelen zelf. Nooit verwacht dat dat zo goed zou gaan hoor, het was een weekje wennen, en toen ging het dus gewoon echt prima. We hebben wel onze deurklinken omhoog gezet, ze kan er nu niet bij en dus niet zomaar onze kamer op. Ze kan alleen op haar kamer en op de overloop.

20. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Oudste was bijna 2,5. Maar wilde niet in haar peuterbed slapen. Na 3 mnd wel. Jongste wordt in juni 2 maar zou haar nog niet in een groot bed laten slapen.

Share This Page