Hond red baby bij bevalling uit het toilet

Discussie in 'De lounge' gestart door Monika, 6 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Een hond heeft in Taiwan een pasgeboren baby gered. Zondag volgde de husky haar zwangere bazin naar het toilet toen zij zich onwel voelde. Daar beviel de Taiwanese van een jongetje dat in de wc-pot viel.

    De jonge vrouw knipte met een nagelschaartje de navelstreng door waarna zij flauwviel. De hond trok hierop de baby uit het water en redde het van de verdrinkingsdood. Door financiële problemen heeft de vrouw aangegeven zowel het kind als de hond ter adoptie aan te bieden. Dat maakte een maatschappelijk werkster pas vrijdag bekend.
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Wonderbaarlijk zeg dat een hond een baby uit een wc pot red.
    Vind het dan wel weer zo jammer dat de baby en de hond ter adoptie worden gedaan, maar dat terzijde.
    echt bijzonder zowel baby als hondje!!
     
  3. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Vind eigenlijk dat ze baby en hond bij elkaar moeten houden .
    Maar vind het ook weer naar voor de moeder dat ze baby en hond weg moet doen :cry:
    Toch, het blijft een heel byzonder verhaal .

    Groetjes Joyce
     
  4. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    he.... wat een verhaal, dat zie ik mijn hond nu niet doen..... en idd.... ik vind eigenlijk ook dat ze hond en kind niet moeten scheiden... dit geeft toch een band
     
  5. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Had het al op de radio gehoord, wat een instinct heeft een dier dan he??
    Heel speciaal,en tja verdrietig dat de hond en baby ter adoptie worden afgestaan maar wel knap van de moeder dat ze dit doet er zijn immers voldoende mensen die geen kinderen kunnen krijgen en graag dit babytje gaan opvoeden.
     
  6. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    wat een dapper hondje
    maar wat erg dat ze het moet afstaan wegens financieel tekort :(
     
  7. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Ik heb zelf ook zo een hond gehad .
    Wij waren in het recreatie gebied hier waar een meer zit .
    Mijn zus en haar zoontje van toen der tijd 1 1/2 waren ook mee .
    En de hond natuurlijk .
    Mijn zus zat niet op te letten waardoor haar zoontje te ver het meer in ging .
    Die hond kon niet zwemmen , maar ging toch mijn neefje achterna .
    Hij pakte mijn neefje voorzichtig bij zn zwembroekje met zijn tanden en trok hem terug naar het strand .
    Ik stond er vlakbij , maar hoefde zelf niets tedoen , onze hond deed het al .
    Gelukkig was het een grote lobbes , waardoor hij niet hoefde te zwemmen .
    Hij kwam wel tot zijn nek toe in het water te staan helemaal , maar dat deerde hem niet .

    Groetjes Joyce
     
  8. Linda10280

    Linda10280 Fanatiek lid

    6 nov 2005
    1.764
    0
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Las net heel wat anders op nu.nl
    hond die een peuter van anderhalf jaar uit z'n buggy sleurde :confused:
    De hond scheen het kind in z'n gezicht gepakt te hebben en sleepte het peutertje meters mee.
    De dierenarts liet de hond meteen inslapen.
    Het peutertje ligt met ernstige verwondingen in het ziekenhuis in Utrecht.
    Arme kereltje. :cry:
    Was met z'n oma even lekker aan het wandelen...en dan dat :cry:
     
  9. roelien

    roelien Actief lid

    26 nov 2005
    420
    0
    0
    moeder
    noordwolde
    Wat een verhaal ja en wat er gezegt wordt ik vind dat ze het kindje en de hond niet uit elkaar moeten halen

    groetjes roelien
     
  10. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Bij mij in de buurt is onlangs ook zo iets gebeurd .
    Een buurvrouw van mij was bij haar vader thuis die een pitbull heeft .
    Dat beest is hartstikke vals en dat was bekend bij de opa .
    Het kind van mijn buurvrouwtje werd in zijn gezicht gebeten door de hond en ligt nu in het ziekenhuis met 30 hechting ( arm kind :cry: )
    Opa vertikte het om de hond evengoed nog te laten inslapen :confused:
    Mijn buurvrouwtje heeft de hond met haar man opgehaald en zelf laten inslapen .
    Nu heeft ze dus fikse ruzie over met haar vader en opa van het kind .
    Onbegrijpelijk hoor , als een hond mijn kind pakt ( welke hond dan ook ) maak ik hem desnoods nog zelf af .
    Nu wil ik niet beweren dat het alleen aan de hond ligt , tenslotte word een beest vals GEMAAKT .
    Ook een pitbull .

    Groetjes Joyce
     
  11. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Die vader/opa had NOOIT deze hond bij een kind in de buurt moeten laten wat een domme kerel!
    Maar ik ben blij dat je bovenstaande opmerking erbij hebt gezet, tuurlijk worden er beesten (en mensen) met kronkels in hun hoofd geboren maar 99% van de dieren wordt inderdaad VALS gemaakt, en vooral dit soort honden en dat is zoooo jammer!! Want wat veel mensen niet weten is dat de labrador,de golden retriever en de dalmatiër verhoudingsgewijs VEEL VAKER bijten dan de zogenaamde gevaarlijke honden, het grote probleem alleen met laatst genoemde is dat als het mis gaat het ook direct goed mis is...
    En laten we vooral niet vergeten het blijven dieren met kinderen en beiden zijn onvoorspelbaar en het lijkt mij dat de ouders zo slim moeten zijn beiden niet alleen te laten.
    groetjes!
     
  12. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Dat ben ik helemaal met je eens .
    Ik vind ook dat de Opa even had moeten melden aan de moeder dat de hond vals was geworden .
    Een kind kun je niet altijd in de gaten houden , voor je het weet ontsnappen ze aan je aandacht ( al is dat maar voor een minuutje ) .
    Dus ik vind eigenlijk dat Opa dan de hond maar even had moeten opsluiten als kleinkind er was .
    Dat arme kind heeft nu wel 30 hechtingen in het gezicht , heeft meteen daarna een operatie moeten ondergaan .
    Er was letterlijk een stuk uit zijn gezicht gebeten .
    En dan is hij er nog niet , hij moet nog een aantal operaties ondergaan om zijn gezicht weer een beetje "normaal" te krijgen .
    Sommige mensen zijn gewoon heel erg onverandwoordelijk .
    Zelf heb ik ook 2 honden , en als ik de kamer uit ga en de kids zijn alleen in de kamer , dan gaan de honden ook de kamer uit .
    Gewoon voor de zekerheid , want je weet nooit .

    Groetjes Joyce
     
  13. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    He getver, gelukkig hebben we alleen 2 katten, niet dat die niks doen, maar ze zijn gelukkig wel lief.
     
  14. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Ben het helemaal met je eens Joyce, en tuurlijk kan je je kind niet elke seconde van de dag in de gaten houden maar zoals je zelf al zegt, dan moet je hond maar even de kamer uit!
    Getver zeg, dat kindje is nu dus wel getekend voor het leven!
     
  15. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Dit was van het weekend ook op het nieuws: hond sleurt peuter uit buggy.

    BARNEVELD - Een anderhalf jaar oude peuter is zaterdagmiddag in Barneveld door een agressieve hond uit zijn buggy gesleurd en meters ver over de straat gesleept. De hond greep het kind in het gezicht, aldus een woordvoerder van de politie. Het jongetje is in ernstige toestand opgenomen in het ziekenhuis.

    Het zou gaan om een hond van het type American Staffordshire Terriër. De 37-jarige eigenaar heeft verklaard dat hij de hond in Spanje heeft gekregen. De politie onderzoekt nog samen met de Algemene Inspectie Dienst of de soort voorkomt op de lijst van verboden rassen, zei de woordvoerder.


    De aangevallen peuter was met zijn oma op stap. Volgens getuigen viel de hond schijnbaar zonder aanleiding het kleine kind in zijn wandelwagentje aan. Het dier liet het meegesleepte jongetje pas los toen omstanders hem fors aanpakten, aldus de politie. Het kind is eerst naar het ziekenhuis in Ede gebracht, maar later overgebracht naar het academisch ziekenhuis in Utrecht.

    Nader onderzoek moet uitwijzen of de eigenaar van de hond strafbaar is. Het dier is meteen in beslag genomen. Een dierenarts heeft hem laten inslapen.

    brrrrrrrrr
     
  16. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Gatsie, vreselijk he zoiets. Daar ben je toch echt niet op bedacht als je lekker aan't wandelen bent!!
     

Deel Deze Pagina