Hoi hoi Gisterenavond viel m'n mond open van verbazing. Ik ging weer eens de meterstanden invullen zoals elke 4 weken. Dus ik alles invullen, 150 kwh verbruikt, prima. Ga ik m'n gas invullen. Ik denk HUH dat kan nooit. M'n laatste meterstand was van 15 mei, dat was 47.242. Nu 47.765 Dat kan noooooit. Dat is 520 kuub gas in 3 weken. Ik verbruik dat normaal gesproken in een jaar. We verwarmen al 2 maanden niet en we douchen gewoon elke dag 5 min. Hoe in hemelsnaam kan ik 520 kuub gas verbruiken in 21 dagen? De meter staat gewoon stil als we niets doen dus een gaslek lijkt me onwaarschijnlijk. Vamochtens stond ie nog hetzelfde als histerenavond om 2200 uur. ik heb net gekeken na een douchebeurt van alle 3, dus 3x 5 minuten en er is maar 0.7 kuub bijgekomen. Iemand enig idee?? Kan ik hier verder iets mee? Ik heb gewoon een analoge draaimeter voor gas.
Ik zou er zeker even achteraan bellen zodat ze de meter komen controleren en evt op gaslekkage late checken. Heb je een lijst van alle meterstanden van de afgelopen maanden? Dan kan je ook aantonen wat jullie normale verbruik is. Je zou kunnen vragen om coulance, misschien zijn ze zo aardig. Wel meteen achteraan gaan voor je een gigantische rekening krijgt. Grote kans dat je meter al heel oud is en vervangen moet worden. Ter vergelijking. Gezin van 6 Week 23: 10,7 Week 22: 5,9 Week 21: 6,1 Week 20: 4,8 Huis is groot, afgelopen week was het kouder dus is de verwarming vaker aangesprongen. Ps. Klopt de vorige meterstand ook met die van daarvoor? Als in, niet misschien een cijfer omgedraaid of verkeerd genoteerd? Als de 47.242 bijvoorbeeld 47.742 zou moeten zijn zou je 23 kuub hebben verbruikt, wat logischer is.
Ik zou inderdaad gelijk contact opnemen met je energieleverancier. Dat ze de meter maar komen nakijken.
Liep het daarvoor ook normaal op? Zou er misschien bij de vorige meting een 2 ipv 7 ingevuld kunnen zijn?
Dit dacht ik dus ook maar ik heb alles teruggekeken en elke maand vanaf december tot maart ongeveer 60 kuub verbruikt en vanaf april nog geen 30 kuub per maand.
Wij hebben van homewizzard een kastje op zowel de meterkast als waterteller zitten en dan kan je in de app precies zien hoeveel water, gas en stroom je hebt gebruikt en in ons geval ook hoeveel de zonnepanelen hebben opgeleverd, ideaal vinden wij het misschien handig voor wie het ook wilt bij houden, is ook zeer actueel in z'n resultaten als ik nu de kraan aanzet bijvoorbeeld dan zie je dat direct live meelopen
Ons watermeter is in elk geval wel analoog met een tellertje en cijfertjes enz en daar kan het sowieso op. Bij ons gaat het gas tellen via de slimme meter zeg maar, maar als je gasmeter los staat zeg maar zou je misschien even contact kunnen opnemen met ze want dat weet ik zelf namelijk niet verder
Dat is wel bizar veel. Ik zou er zeker achteraan gaan. Beter nu aan de bel trekken, dan dat je straks eerst moet betalen voordat ze je bewijs bekijken.
Heb je die 47242 ook zelf afgelezen? Anders denk ik dat er een fout zit in die middelste 2. Gerekend met de laatste twee cijfers, dus 23 kuub, is vergelijkbaar met ons verbruik de afgelopen maand (4 personen). Jouw berekening nu zou voor ons ook meer dan een jaarverbruik zijn.