Beste verloskundigen, Al maanden ligt mijn 1e puk met het hoofdje rechts en het kontje links. Hij/zij groeit prima en mijn buik blijft gelukkig binnen proporties waardoor ik me ook goed voel. Hij/zij is bewegelijk maar geen vervelend harde trapper, en hij draait dus ook niet van links naar rechts etc. Ik wil de natuur het liefst zijn werk laten doen en vertrouw er wel een beetje op dat zelfs tijdens de weeen een kindje nog goed komt te liggen. Hoe staan jullie daar tegenover? Ik heb al gehoord van externe draaiing in week 36.. Maar dat lijkt me alleen nodig als het om een stuit gaat omdat die dan wel erg laag begint te liggen om hem nog uit het bekken te kunnen wippen. Het lijkt me dat een dwarsligger ook nog later gedraaid kan worden? Bedankt! Groetjes, Sandra
Hoi sandra, Ook een dwarsligger word met 36 weken gedraaid puur omdat je wilt voorkomen dat de vliezen breken bij een dwarsligging want als de kleine dan nog dwars ligt kan het niet meer gedraaid worden en word het zeker een keizersnede. Vanaf 37 weken word de kans steeds groter dat de bevalling gaat beginnen dus met 37 weken willen we graag zekerheid over de ligging, Imke