ziekenhuis Heereveen

Discussie in 'De bevalling' gestart door elba, 21 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Hallo ik woon in Friesland en ik vroeg mij af wat de ervaringen van bevallen in het ziekenhuis in Heereveen zijn. Misschien kom ik hier namelijk terecht. Staat Heereveen goed aangeschreven? Vind dit namelijk heel belangrijk. Heb in een ander ziekenhuis namelijk nare ervaringen gehad.
    Alvast heel erg bedankt, groetjes Elba

2. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Zijn het doorpakkers? Gaan ze snel over tot keizersnee? Zijn de gynaecologen aardig? Werken er ziekenhuisverloskundigen? Is de verpleging aardig? Zijn er veel artsen in opleiding? Of is er een ziekenhuis hier wat echt een aanrader is?
    Heel erg bedankt voor antwoord,
    Groetjes Elba

3. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Zou t niet weten.. Is denk ik per persoon ook heel evrschillend en ik bedoel dan per arts.

Ik had een verlsokundige inopleiding, die zei als het niet lukt krijg je een ritsje.. En toen zij werdt overgenomen had ik een en die zei meteen door pakken en ritsje maken :D Maar ja het lukte bij mij ecth niet..

Maar in sneek is toch ook een ziekenhuis?!

4. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Zijn er niet meer mensen met ervaring in Heereveen. nee ik wil niet naar Sneek, heb daar te veel bekenden vind dat niet prettig.

5. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Hoi,

Ik ben in Heerenveen bevallen, maar niet op medische indicatie. Mijn verloskundige was er dus gewoon bij samen met een verpleegkundige en niet een gynaecoloog. Mijn ervaring was heel goed! We kregen veel rust en ik kon zo lang als ik wou (tijdens de weeen) onder de douche staan. Ik heb er denk ik wel 2 uren gestaan.

Ik kan je helaas niks vertellen over de gyn's daar, of ze wel of niet snel doorpakken.

6. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    He dank je wel demi,
    Hoe was de tijd erna? Een beetje fijn? Aardige zusters?
    Zijn er meer mensen die Heereveen kennen en de gynaecologen?
    Groetjes Elba

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

@ Elba,

Ik zie dat je in Sneek woont, waarom ga je niet in Sneek bevallen? Ik ben gewoon nieuwsgierig hoor, volgende week wonen wij in Workum en wil graag bij de 2e bevallen in Sneek. Maar ik vraag me dan af of dat wel een "goed" ziekenhuis is :D

8. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    hoi,

mijn schoonzusje is 2,5 jaar geleden in Heerenveen bevallen en zij was niet tevreden. Ik weet niet meer precies of de bevalling wel goed was maar na de bevalling moest zij zelf aangeven dat ze haar kindje aan de borst wilde omdat ze zag dat haar dochter zocht. Ook 's nachts mocht mijn schoonzusje geen borstvoeding geven omdat dat teveel gedoe was voor het personeel.

Uiteindelijk heeft mijn nichtje wel 6 maanden borstvoeding gehad.

In het ziekenhuis in Drachten schijnt het wel goed geregeld te zijn, heb ik gehoord? Is dat een optie? Of is dat weer te ver weg?

9. Mizzy1982

Mizzy1982 Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.660
    1
    0
    Oudenbosch
    Mijn mams heeft voor een heupoperatie in Heerenveen gelegen en dat was grofweg gezegt: kl*te. Idd alles wat ze wou was teveel gedoe. Ze is voor haar 2e operatie naar Drachten geweest en dat heel rustig en vredig allemaal. ze hadden daar de tijd voor je en alles. Nu is dat een heupoperatie, niet echt vergelijkbaar....maar heb van meer gehoord die niet graag naar de Tsjongerschans gaan.

Ben zelf van Justin bevallen in Dokkum Sionsberg

10. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik ben met alle 3 de kids in Heerenveen bevallen en het is mij uitstekend bevallen. Wel zijn ze alle 3 met een keizersnede ter wereld gekomen.
    De nazorg vond ik prima en de verpleging krijgt van mij dan ook stuk voor stuk een dikke pluim!
    Wat betreft borstvoeding geven: ik heb alle hulp gehad die er maar nodig was om de kleine aan de borst te krijgen, zelfs toen er om de 2 uur gevoed en tussendoor gekolfd moest worden. Mijn ervaring is dat de verpleging pro borstvoeding is, of in elk geval alles eraan doen om het te laten slagen.

De gynaecologen zijn ook allemaal aardig (voor zover ik kan oordelen, heb er denk ik 4 van de 5 gezien/gesproken). de ene keer iets zakelijker dan de andere keer, maar geen problemen mee gehad.

Als je zonder indicatie in het ziekenhuis wilt bevallen, dan kun je met je eigen verloskundige erheen, maar het ziekenhuis zelf heeft ook verloskundigen in dienst. Alleen heb ik die niet aan mijn bed gehad.

Kijk anders eens op de site van de Tjongerschans, 3-4 x per jaar hebben ze een rondleiding voor als je in het ziekenhuis wilt bevallen, dan kun je eens een kijkje nemen.

Groetjes van Kiki

11. Zippie

Zippie Niet meer actief

Ik vond het driedubbel niks
    Werd de verloskamer binnen gereden en weg was het personeel. Na de geboorte werd me niks uitgelegd. Werd op een kamer gekwakt met mn kind en dat was dat! geen uitleg: waar zijn de wc's, wanneer bezoektijden, hoe en wat met kind (was mn eerste!), eten en drinken kreeg ik niet, heb er om half 's avonds maar om gevraagd ;) Ik heb uiteindelijk alles wel gevonden en me wel gered. Maar prettig...absoluut niet.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hmmm.....

Niemand ervaring met Sneek? Las wel dat ze erg pro-bv zijn, iets wat ik wel belangrijk vind aangezien ik deze keer 100% zeker te weten bv wil geven.

13. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Hallo Iedereen,
    Zeer bedankt voor jullie reacties over het ziekenhuis in Heereveen. Ik moet perse in het ziekenhuis bevallen vanwege een ks en zie hier dus zeer tegenop omdat het bij mijn vorige bevalling niet fijn verliep. Maar omdat ik nu dus wel ervaring heb met het ziekenhuis en na het positieve verhaal van Kiki. Durf ik misschien toch wel weer over een tijdje. Al hoewel de meningen zijn wel verdeeld. Moeilijk is dat hoor.
    Heel erg bedankt en veel groetjes Elba

14. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Hoi Astrid,
    Ik heb wel ervaring in Sneek. Is alleen niet zo positief. Voelde me aan m'n lot overgelaten. Verpleging was in het begin ook niet aardig voor me, terwijl ik al 2 uur pijnlijke weeen had. En m'n man hebben ze ook naar huis gestuurd. Ik vond het helemaal niks.
    Ze zijn wel pro borstvoeding. Al is het bij mij totaal niet gelukt, had veel bloed en kloofjes. Vind het erg jammer dat ze me niet naar een lactatie deskundige hebben laten gaan. Ik vond het erg lastig in het ziekenhuis, dat iedereen iets anders zei tenaanzien van bv. Mijn ervaring is dus niet zo positief, met name omdat ze niet aardig deden. Ik wil daar ook niet meer bevallen, wil die verpleegster die zo schreeuwde tegen mij tijdens de bevalling nooit meer zien. Vandaar dat ik mij afvroeg hoe het in Heereveen is.

Maar sneek is een goed ziekenhuis en ik ben er zeker van dat er mensen zijn met positieve verhalen. Ik vond de gynaecologen ook erg aardig en de ziekenhuis verloskundige ook. Dus als je alleen met hen te maken krijgt is het prima. En de meeste verplegers zijn ook aardig. Ik denk alleen dat ik net pech heb gehad.

Veel sterkte, hoop dat je hier iets aan hebt, Groetjes Elba

Misschien is het UMCG iets? Heeft iemand daar ervaring?

15. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Hallo,

Ik ben ook bevallen in heerenveen (tweeling) bij mij is het ingeleid en dat hebben de gyneacologen toen een groot overleg zelfs besloten omdat ze me gewoon weg zagen leiden!!
    Ik vondt de behandeling echt super goed!! ik was dan ook vaste klant:p
    Mijn eigen gyneacoloog was er helaas nietbij maar ben goed opgevangen door de andere gyns die er op dat moment aanwezig waren.
    Heb al met al een zware bevalling gehad opnze 1ste dochter is gewoon geboren en onze 2e moest moet SPOED keizersnede..de gyneacoloog die mijn bevalling deed heeft niet te lang gewacht en snel gehandeld.....
    Was alleen zo dat ik zelf steeds pech had waardoor er steeds obstakels waren maar dezde zijn goed opgevangen.

Tja ik vondt het wel fijn wb bevalling maar ook de nabehandeling..mijn ervaring is goed!!
    Ik denk dat een ieder het anders beleeft en andere ervaringen heeft.

WEet wel dat heerenveen nu een kraam suite heeft voor de mama en papa zodat de vader ook kan blijven slapen in een eigen kamer die je samen hebt.

16. elba

elba Fanatiek lid

29 jun 2007
    2.016
    0
    0
    lerares
    Dank je wel Kreeftje, ja zo'n kraamsuite dat lijkt mij heel erg fijn, zeker als je een keizersnee hebt gehad (wat ik had).
    Bedankt voor je verhaal. Fijn te horen dat de gyns heel oke zijn daar. Met hoeveel weken was je ingeleid?
    Groetjes Elba

17. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL

Tijdens mijn zwangerschpa liep ik het zhuis echt plat heb zoveel pech en ellende gehad:(:( Ook toen waren de gynwacologen super met de behandelingen heb alle gyns al eens gehad:D
    Ik ben een paar x opgenomen in het zhuis en met 34 weken met zwangerschapvergiftiging.
    De gyneacologen wouden het in eerste instantie laten afwachten tot het spontaan zou beginnen....toen ze me echt zagen lijden (had veel pijn en zat mezelf aan..:( ik kon ook echt niest meer!!) hebben ze een overleg gehad en meteen de volgende dag begonnen met inleiden..vondt dit echt top van de gyns!!!
    Al met al erg zwaar gehad en toen ook een fijne en goed begeleiding gehad zowel van de VK, Gyn en verpleegsters.
    Toen ons eerste dochtertje is geboren moest ik voor de keizersnede dat hebben ze toen heel rap besloten omdat het andrs verkeerd zou gaan....van de ks heb ik weinig meegekergen en ben ik na de bevalling op de ic beland maar ik herrinner me wel dat de zuster me heel goed hebben opgevangen:)
    Ook 8 maanden na de bevalling ben ik weer geopereerd en op dezelfde afdeling beland ook toen was het perfect!!!

Oeps beetje te lang uitgelopen mijn reactie!!:D
    Hoop dat het je een beetje geruststeld dat h''veen ook best goed kan zijn....Denk dat ieder een eigen belevenis heeft dat zul je toch overal tegenkomen denk ik.

Deel Deze Pagina