Ik doe nu voor de eerste keer ovulatietesten en heb de dipsticks van zwanger &kids. Iemand ervaring mee? Ik heb een lange onregelmatige cyclus dus ben nu op dag 15 begonnen met ovulatietesten. (Normaal cyclussen tussen de 35-55 dagen, LF van 11 dagen denk ik) Ik doe ze nu 1 week en in die week heb ik elke dag een licht streepje gehad, de eerste 2 testen en die van vandaag ietsje donkerder dan de rest. Hebben meerderen de ervaring met dit merk dat je altijd een licht streepje test? Heb je altijd wel wat in je urine zitten zodat je dus licht positief test? Kan het zijn door het warme weer van afgelopen week dat de eerste twee testen iets donkerder streepje vertoonden? (geconcentreerde urine enzo?) Nu het streepje van vandaag donkerder is kan dat erop duiden dat mn ei er aan komt? Ik test altijd smiddags, omdat ik weleens gelezen heb dat je niet met ochtendurine mag testen? Blijft een ovulatietest altijd altijd wit als je ei is geweest of kan ie dan nog steeds heel licht kleuren? Excuses voor alle vragen maar ben een beetje ongeduldig
je hebt idd altijd ene licht streepje zelfs 1 dag na je menstruatie ik ken deze testen niet maar ik heb met veel verschillende testen getest,, ik had testen van testjezelf.nl en die gaven hellaas een heel slecht resultaat,, mn testjes waren op ik dacht ik ga eens duur doen en neem die van clear blue,, die van test jezelf was negatief en die van clear blue positief! dus dan maar duur ik ga over op clear blue,, je testjes kunnen hoe langer je wacht donkerder worden maar wacht niet langer dan 10 min dan zijn ze net als een zwangerschaps test niet meer geldig! je mag idd niet met ochtend urine testen ,probeer altijd rond dezelfde tijd te testen tip: bewaar je testen en plak ze op ,zodat je ze kan vergelijken met de volgende maanden(hopelijk niet nodig) met de tijd en datum erbij. na je eisprong even blijven testen ,zodra je 2e streep weer lichter word zie je dat je eitje is geweest en kan je stoppen met testen succes meid je mag me altijd mailen voor vragen
Ja, ik heb ook altijd een licht streepje met deze testen. Er zit altijd wel wat van dat hormoon in je urine. Bij mij wordt de testlijn op een gegeven moment wat donkerder, de volgende dag nog donkerder (vergelijkbaar met de controlestreep), daarna in één klap weer heel licht. Ik heb een hele lange cyclus en gebruik de testen dagelijks. Je merkt altijd wel wat kleine variaties. Die hoeven niets te betekenen. Het zou er inderdaad aan kunnen liggen dat je urine de ene keer wat geconcentreerder is dan de andere keer. Op de momenten dat de test bij mij duidelijk oploopt in sterkte, weet ik genoeg! En de bevestiging komt als de dag erna, de test weer heel licht is. Voor mij werkt het prima. Ik moet er niet aan denken wat de kosten zouden zijn als ik elke dag een dure clearblue zou moeten gebruiken. Ben erg blij dat deze goedkope testen bestaan!
ik gebruik deze testen ook nu heb ik altijd een licht streepje op elke ovu test ongeacht welk merk ook slaat een positieve ovu test bij mij nooit zo donker uit als de controlestreep. en idd zelfde tijden testen zelf heb ik een korte lh piek dus ik test 2 x op een dag sochtends (ook al wordt t afgeraden bij mn dochter was ie sochtends echt positief) en rond 16.00 wordt ie donkerder dan doe ik er om 12.00 smiddags nog een en als ik tegen de piek aan zit nog eens rond 20.00 ik bestel ook elk maand dus 20 ovu testjes
Pff 2x per dag testen vind ik wel erg duur worden! Zeker omdat ik een lange cyclus heb en ik ook wel zo'n 20 dagen testen nodig zal hebben (althans, dat verwacht ik). Van zwanger&kids vind ik het nog goed te betalen. Moet er niet aan denken wat voor vermogen ik kwijt ben als ik die van CB ga gebruiken! Maar @Mutsy: over die kortr LH piek: stel dat ik mmis omdat ik maar 1x per dag test, dan zou ik op zich wel een verschil moeten kunnen zien in donkere test en lichtere test, of niet? En als ie dan weer lichter is heeft het dan nog zin om te "klussen" aangezien met een positieve ovulatie test het zo'n 24 uur duurt voordat je ei komt? @ music4life: ik heb ze idd wel bewaard en zie dan ingedroogd wel kleurverschil. Maar is dit niet meer betrouwbaar dan? Maar bedankt meiden, so far. Ik test nog even door. Ik herken een naderende eisprong ook wel aan vruchtbaar slijm. dus heb nu 2 hulpmiddelen om het iets makkelijker te maken! Al heb ik dat wel meer dan 1 week. Ik hoop dus een oplopende donkere teststreep te krijgen. Vandaag was ie ietsje donkerder dan gisteren, maar net zo donker als een week geleden. Zegt dus nog niks, maar een echt positieve test is onmisbaar als ik het hier zo lees?
@ druif78.... als ik niet meerdere keren per dag test zie ik geen verschil op de testen als ik 1 x per dag test ze zeggen idd dat ei 24-32 en soms lees je 48 uur na een posi ovu test springt alleen ik kan erop rekenen dat mn ei heel snel na de posi test komt. het is echt proberen en kijken wat de testen bij jou doen, dus je moet t gewoon een keer proberen de enigeovu testen waar ik moeite mee had waren die van de kruitvat en van sensitest, die gebruik ik nooit meer
De eerste maanden dat ik ovulatietesten gebruikte moest ik het echt even 'leren', maar het geeft mij nu echt duidelijkheid. Ik gebruik ook de testen van Zwanger & Kids. Inderdaad heel voordelig. Ik doe er trouwens niet meerdere op één dag, maar wel bijna dagelijks, vanwege een onregelmatige cyclus. Hopelijk heb je snel een positieve test!
Denk toch dat de oplopende kleur iets zegt over de eisprong, althans bij mij dan. Had vanmorgen en vanmiddag een donkere streep, bijna net zo donker als de controle streep. Ik verwacht/ hoop dat ie morgen dus positief is? Ik merk het ook aan vruchtbaar slijm. Weten jullie of ie na je ei dan wit blijft of dat t mogelijk ook een licht streepje aangeeft? Weten jullie ook op je dan zeker weten een eisprong hebt na een positieve test? Of kan het ook voorkomen dat ie positief aangeeft en je geen eisprong hebt? door bijv heel geconcentreerde urine? Of geeft ie dan sowieso geen knaltest?
Dat klinkt goed! Ik zie de test vaak ook gedurende ongeveer 2-3 dagen oplopen hoor. Nadat de test positief is geweest, daalt het LH weer heel snel en wordt de test (bij mij in ieder geval) in één klap weer heel licht. Dan weet je dus ook wel zeker dat je de LH piek hebt gehad. Overigens kan het ook zijn dat je net niet test op het moment van je LH piek en dat je dus niet een streep ziet die even donker of donkerder is dan de controlestreep, omdat je op het moment van je piek simpelweg niet test. Een piek kan heel kort duren. Als je het duidelijk ziet oplopen en je test is morgen of overmorgen weer heel licht, dan weet je ook genoeg zou ik zeggen. Zo gaat het bij mij in ieder geval.
Ja, dat dacht ik ook! Stel hij is morgen weer heel licht dan heb ik vandaag dus mn LH piek gehad, maar de eisprong komt altijd na 24 -48 uur, toch? Dus zou ik dan morgen eventueel ook nog kans maken? Of ben ik dan te laat?
Nou, vlgs mij doe ik toch iets fout of is mn cyclus flink in de war. Zondag ochtend een donkere streep, ik dacht: mn ei komt eraan. 's avonds lichter en maandag morgen ook licht. Ik dacht: mn eisprong is geweest. Vanmorgen echter weer donker?! Ik weet dat je niet met ochtend urine mag testen dus dat doe ik niet. Ik ontbijt en drink wat en met de daaropvolgende urine heb ik getest. Misschien toch nog te geconcentreerd dat ik zo een donkere teststreep krijg? Ik heb wel vruchtbaar slijm, maar dat had ik zondag ook dus ik snap er niks meer van?
Wat vervelend... Heb je ook foto's van de testen? Is de streep even donker of donkerder dan de teststreep?
Ik kom even inbreken. Ik gebruik vanaf afgelopen zondag (CD14) de Wondfo ovulatietesten. Gisteren (CD16) knalpositief om 12.30 uur en om 18.30 uur weer. Vanochtend vroeg een cb digitale ovulatietest gebruikt en ik kreeg een (moet wel zeggen dat de test 2 maanden over datum is, maar lijkt me niet zoveel kwaad te kunnen) en nou net om 11.45 uur een Wondfo test gedaan en die was een stuk lichter als gisteren en dus negatief. Ik zal straks een foto plaatsen van mn ovutesten. Hoe kan dit? Dacht dat je zeker twee dagen een positieve test moet hebben. Is mn ei nu al gesprongen?
Je piek hoeft niet 2 dagen te duren hoor. Je hebt je piek nu gehad lijkt me (dubbele bevestiging, want twee merken gebruikt ) Je hebt dan tussen 24 en 48 uur na je laatste positieve test waarschijnlijk je eisprong. Waar heb je gelezen/ gehoord dat je piek 2 dagen moet duren dan?
haha ik ben niet zo bekend met ovulatietesten maar dacht dat je altijd min 2 dagen een vetpositieve streepjestest moest hebben. Maar uit jouw reactie begrijp ik dat dit niet zo is... Ik heb tussen mn 1e 2e mk ovutesten van cb gebruikt. Dus vandaar dat die nu over datum zijn. Dit is onze 1e ronde na een pauze. Is het dan zo dat je één keer een lh piek hebt voor je eisprong en dat dan tussen 24 tot 48 uur je eisprong plaats vindt. Dus nadat je die piek hebt gehad krijg je niet meer zo´n vetpositief streepje op je test. Ben dus alleen maar bekend met die rondjes of
Ja, normaal gesproken heb je 1 LH piek per cyclus. Deze LH piek kondigt de eisprong aan die dan binnen 24-48 wordt verwacht. Wel fijn dat je nu weet dat de goedkope dipsticks dus net zo goed werken als de cb toch? Is voor mij ook weer een bevestiging dat ze dezelfde uitslag geven. Wist het eigenlijk wel, maar toch...
Ja is zeker fijn. Scheelt een hoop geld! Stop jij trouwens nadat een positieve test of ga je dan nog door=