Ik zoek geruststelling...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MamaIII, 30 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Hoi,

Vandaag ben ik 5 weken zwanger van mijn 4e kindje. Het was een ongeplande zwangerschap en het is ook nog niet duidelijk hoe de vader en ik het samen vorm gaan geven (ingewikkeld verhaal, al 3 jaar een verwarrende situatie tussen ons).

Voor mij is een ding 100% zeker, dit kindje komt! Hij is geschrokken (ik ook) en heeft zelf geen kinderen (ja, nu dus wel). Hij heeft echt even tijd nodig om het te laten bezinken en te kijken hoe hij het zelf ziet, zijn rol in het leven van ons kindje.

Nu is het alleen zo dat mijn baarmoeder al erg vergroot is, hij ligt compleet boven mijn schaambeen, er is duidelijk een 'hard balletje' te voelen wanneer ik op mijn rug lig. Ook heb ik heftigere zw kwalen dan bij de andere zwangerschappen. Mede daarom kan ik 14/10 al naar het ziekenhuis voor een echo, maar ook omdat ik eerder mk's gehad heb. De VK denkt vooral aan een tweelingzwangerschap. En heel eerlijk, ik hoop (zeker gezien de situatie) zo dat dit niet zo is.

Zijn er meer vrouwen die zo'n snelle groei vd baarmoeder hadden? En dat het dus toch maar 1 kindje was?

Wat duren die 2 weken nog lang nu...

Bedankt voor het lezen!

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Je hebt al meerdere zwangerschappen gehad dus de boel is al wat 'uitgerekt' dus het kan zijn dat je baarmoeder wat sneller te voelen is maar bij nog geen 6 weken al boven je schaambot uit?

Dat is wel heel erg snel, kan zeker wel dat je een tweeling draagt en het daarom al boven je schaambot uitkomt maar dat is afwachten totdat je de echo krijgt.

3. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Of misschien al verder in de zwangerschap dan je denkt..?

4. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Daar dacht ik ook aan.

Denk dat je het toch even moet afwachten want er is niet zoveel zinnige over te zeggen.
    Snap alleen niet dat je nu niet al een echo krijgt. Niet om je bang te maken en weet niet precies hoe een mola zwangerschap verloopt maar dan groeit het toch ook heel snel en heb je behoorlijk heftige klachten.

Ernaast is het natuurlijk wel al de 4de dus alles gaat wat sneller dan met de eerste. En misschien toch al wat langer zwanger dan je denkt 😉

5. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier denk ik ook eerder aan! Je baarmoeder groeit sneller bij een volgende zwangerschap maar met 5weken al boven je schaambot is echt onmogelijk!

6. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Verder zijn dan maximaal een week meer, is niet mogelijk. Vorig jaar heb ik een curretage gehad met 7 weken, toen lag mijn baarmoeder met 7 weken ook zo hoog. Maar dat was dus met 7 weken, nu al voor de 5, heel misschien 6 weken.

Het is afwachten, vind het heel spannend. Ook zal ik me eens verdiepen in een mola zwangerschap...

Bedankt voor jullie reacties! :)

7. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    Vandaag de VK gebeld of het mogelijk is dat ik een mola zwangerschap heb. Zij wuift dit weg en blijft erbij dat mijn lijf gewoon keihard werkt en het er mogelijk 2 zijn... Ik ben vrij dun, dus is alles ook heel goed te voelen. Toen ik zwanger was van mijn 3e was ik dikker, dus heb ik dat toen zelf ook nooit gevoeld of zo.

14/10 duidelijkheid.

8. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Spannend. Nog 2 weekjes wachten.
    Begint de pappa vd baby al aan het idee te wennen dat hij een kindje krijgt?
    Lastig he als het zo'n onduidelijke relatie is 😔

9. MamaIII

MamaIII Bekend lid

29 sep 2014
    700
    0
    16
    Vrouw
    De papa vd baby zit in het buitenland. Die zie ik zaterdag pas weer. Geen idee of het kwartje al valt bij hem. Zo ook geen idee wat hij gaat doen...

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Mmm dat klinkt lastig, hoop toch dat hij er blij mee is.

Deel Deze Pagina