Weeenremmers weigeren?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mother2Be, 11 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mother2Be

Mother2Be Lid

18 jul 2014
    60
    0
    6
    Hoi,

Zou je weeenremmers kunnen weigeren bij vroege weeenactiviteit? Ik ben nu 33 weken zwanger en ik ben bekend met vroeggeboortes. Mijn dochter is geboren met 35,4 weken (helemaal gezond gelukkig) en mijn moeder heeft haar kinderen allemaal te vroeg gekregen. Bij haar was geconstateerd dat ze een kleinere baarmoeder dan normaal heeft wat haar draagtijd verkort. Hierdoor heb ik het idee gekregen dat mijn lichaam zelf wel aangeeft wanneer het genoeg is en dat weeenremmers uiteindelijk niet veel nut hebben; de baby komt hoe dan ook eerder dan 40 weken.
    De verloskundige heeft ook aangegeven dat de kans heel groot is dat ook deze vroeg komt.

Wat denken jullie?

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Waarom zou je ze willen weigeren? Als ze wél helpen, dan is dat altijd beter voor je kindje. En mochten ze toch niet helpen, dan heb jij er 'vrede mee'. Is toch niet geschoten is altijd mis?

3. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik snap niet zo goed waarom je dat zou weigeren.. elke dag extra in je buik geeft je kleintje extra kracht om gezond ter wereld te komen.

4. Mother2Be

Mother2Be Lid

18 jul 2014
    60
    0
    6
    Ja, ik heb ook liever dat de baby langer blijft zitten, het was meer vanwege het idee dat het misschien niet zou helpen.

5. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Ik snap echt niet waarom je ze zou weigeren. Een paar dagen remmen kan heel veel schelen qua ontwikkeling van bijv de longetjes.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Maar dan kun je toch kijken of ze wel helpen? Als ze niet helpen, dan niet, maar ze bij voorbaat weigeren omdat ze mogelijk niet werken vind ik een beetje gek. Op die termijn is iedere dag meegenomen!

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wil je hier nu mee zeggen dat ook al wordt je kindje te vroeg geboren dat het wel gezond zal zijn? Omdat het bij jouw moeder ook zo was bij al haar vroeggeboorten en bij je eerste kind ook? :(
    Kromme redenering, want zo werkt dat helemaal niet. Helaas. Eerdere vroeggeboorten, ook van naaste familieleden, die goed zijn verlopen zonder risico's voor het kind, wil niet automatisch zeggen dat het dit keer bij jou ook het geval moet zijn. Was het maar zo!
    Om daarom maar weeenremmers te gaan weigeren, vind ik eerlijk gezegd onzinnig en risicovol voor je ongeboren baby.

8. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Waarom zou je dat weigeren? Elke dag extra is er 1

9. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Toch zijn er ziekenhuizen die bij 33 weken al niet meer remmen zei m'n gyn van de week, maar ik zou t zeker wel nemen, in je buik is gewoon nog t beste plekje voor je baby nu.

10. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Maar het proberen kan toch geen kwaad? Misschien helpen ze wel.. Als je ze weigert en het gaat mis (god verhoede), zou je dat jezelf ooit kunnen vergeven? Ik zou dat niet kunnen namelijk..

11. Mother2Be

Mother2Be Lid

18 jul 2014
    60
    0
    6
    Ik wil niets liever dan dat mijn kindje gezond ter wereld komt; het is idd een "niet geschoten is altijd mis" situatie. Als de baby komt, dan komt de baby. Tot dan is elke dag extra mooi meegenomen. Iig dank voor degenen die hebben gereageerd!

12. Boommm

Boommm Niet meer actief

Elke dag die je baby langer blijft zitten is er één. Vind het ook heel raar dat je er überhaupt over nadenkt om weeenremmers te weigeren.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Zijn er nadelen van weeën remmers? Ik weet wel dat er moeders zijn die de magnesium weigeren wegens vervelende bij werkingen. Maar zijn er van weeën remmers bijwerkingen waarom je het zou willen weigeren?

Natuurlijk mág je elke vorm van behandeling en ingrijpen weigeren. Of het verstandig is, is het volgende. Je hebt je eigen beslissing over ingrijpen en behandelen. Maar ik zou dan wel zorgen dat je 100% goed informed bent voordat je tegen beslissing van een arts in gaat.

14. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.866
    5.104
    113
    Ik snap echt niet dat je dat zou weigeren. Elke dag is er één inderdaad.

15. Je kunt het weigeren ja, maar in mijn ogen zou dat echt vreselijk dom zijn, sorry. Als jij of iemand waarvan je houdt een hartstilstand krijgt, wil je toch ook dat diegene gereanimeerd wordt? Dan zeg je toch ook niet; 'Och, laat maar zitten, misschien helpt het wel niet.'. Of als je kleintje met 33 weken ter wereld komt; wil je dan dat ze alle medische hulp bieden die er mogelijk is, of dat ze hun schouders ophalen en zeggen dat ze het maar zo laten, want er is ook een kans dat het allemaal niets helpt?

33 weken is overigens echt compléét iets anders dan 35,4 weken. Ik zou er álles aan doen wat mogelijk is om je kindje zo lang mogelijk in je buik te houden. Daarnaast is er niet alleen meer tijd om te groeien, zolang hij of zij in je buik zit, maar ook meer kans om longrijping toe te dienen, etc.

16. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    En daarnaast door weeenremmers de nemen stel je de bevalling wat uit en als je ondertussen longrijpingsspuiten kunnen die zijn werk doen. Tot 36/37 weken telt elke dag vind ik.

Een kennis is bevallen met 34 weken, binnen 2 uur, dus viel niks te remmen, maar de kleine heeft nog steeds problemen met zijn longen.

17. HT5

HT5 Actief lid

16 feb 2016
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net als alle bovenstaande reacties snap ook ik niet waarom je zou weigeren.
    Hier remmen ze na de 32/33 weken ook niet meer volgens mij, vond dat eigenlijk best een naar idee (ook verhoogde kans op vroeggeboorte), het is nog altijd feit dat je veel te vroeg bevalt en dat echt van enorme invloed kan zijn op je kindje.

18. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Is nog maar een week dat ze gaan remmen waarschijnlijk. Maar ik zou het zeker proberen te remmen als het nodig is. Iedere dag extra in je buik is mee genomen en vaak is het remmen ook om de longrijping in te laten werken!

Deel Deze Pagina