Dwarsliggende baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door julia79, 7 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia79

julia79 Lid

4 feb 2014
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai dames, wie heeft er ervaring met een baby die overdwars in de baarmoeder ligt? Ik ben nu 30 weken dus ze heeft nog wel even tijd om te draaien gelukkig. Ze ligt alleen met haar rug boven, dus tegen mijn maag. Daarom erg last van een 'vol gevoel' en best regelmatig harde buiken.

Iemand ervaring? En/of tips? Lees eigenlijk alleen dingen over stuitliggingen.

Dank alvast! :)

2. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Hoi,

Kan je er alles over vertellen.

Bij de 1e zwangerschap lag onze dochter met 36 wkn opeens dwars. Naar het zkh voor een eventuele draaipoging, lag ze weer goed en is ze ingedaald met 38 wkn.
    Ze was klein, daarom nog veel ruimte om te draaien

2e zwangerschap:
    Ze lag met 33 wkn in stuit, weekend afgewacht en ze lag weer goed.
    Met 38 wkn lag ze dwars! Moest gelijk naar het zkh, want ja stel je voor dat je bevalling begint, dan is dat een beetje lastig.

Aan de ctg 20 min, daarna afspraak gyn, en ja hoor ze lag weer goed.
    Voelde haar ook al die tijd alle kanten op bewegen.
    Ze is zo blijven liggen en ben iets na 40 wkn bevallen

Kwam door veel ruimte in mijn buik en veel zwemwater. Hahaha

Dussssssss ze gaan vaak zelf goed liggen

3. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Mijn meisje heeft tot 34 weken dwars gelegen. Ze is zelf gedraaid en ligt nu ook al iets ingedaald!
    Het komt dus meestal vanzelf goed!

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    30 wkn is nog vroeg, zijn maar weinig baby's die echt zo blijven liggen.

Mijn oudste is goed gaan liggen (hoofdje naar beneden) met 34 wkn, voor die tijd afwisselend stuit en hoofd.
    Mijn middelste lag constant in stuit, maar draaide spontaan met 36 wkn, net voor ik naar gyn zou gaan.

En mijn derde draaide alle kanten op ;), zij lag dwars van 34 tot 37 wkn. Kwam bij gyn voor draaipoging, maar juist die nacht ervoor was ze gedraaid. Het dwarsliggen was wel irritant, ze lag ook hoog in mijn buik, best wel last van gehad. Buikpijn, darmkrampen, diarree, gevoel niet goed door te kunnen ademen, het gevoel dat mijn buik uit elkaar zou scheuren :), ze drukte echt flink op maag/darmen ;)... Ik voelde dan ook meteen dat ze gedraaid was (klachten weg) en zag het ook duidelijk aan de vorm van mijn buik.

Mijn belangrijkste tip: geduld ;)... (en als je die uitzondering bent waar het niet vanzelf goed komt, dat zie je dan toch wel weer?)

5. Annabel26

Annabel26 Fanatiek lid

25 jan 2011
    1.931
    0
    0
    Mijn tweede dochter was ook een dwarsligger, eerst in stuit en toen dwars. Uiteindelijk ben ik naar het ziekenhuis gegaan voor een draaipoging omdat ik liever een natuurlijke bevalling wilde dan een keizersnede. Maar daar aangekomen bleek ze zelf goed gedraaid te zijn. Dat was met 36 weken. Moet ik er wel bij zeggen dat ik vrij veel ruimte had voor haar.

6. Zsagom

Zsagom Actief lid

12 aug 2016
    185
    0
    0
    Die van mij besloot met 37 weken pas te draaien, dus het kan zeker nog, lag ook over dwars, billen links bij mijn ribben en hoofd rechts bij mijn ribben.

Tip die mijn vk gaf:

Ga met je knieƫn op de grond zitten en leun op je armen (zodat je kont goed omhoog staat) dit kan net het duwtje geven om de baby te laten draaien.

Ow, en mijn schoonzusje gaf als tip patat eten, ik deed dit de dag voor de controle, kan niet beloven dat het werkt, maar baat het niet.... ;)

7. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Mijn 2e lag eerst in het begin in stuit en daarna tot week 36 dwars. Ineens was hij vanzelf goed gaan liggen en hoefde ik gelukkig geen draaipoging.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik wacht ook geduldig af, hier steeds een dwars liggertje die nu in stuit ligt, benieuwd of die ooit nog head down gaat liggen.

9. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Hier een meisje wat nog steeds vollop aan het draaien Is.
    Gisteren overduidelijk dwars en iedere week bij de echo ligt ze weer anders (heb wekelijks echo's)
    Moet zeggen dat wanneer ze dwars ligt ik het minste last heb van maagzuur en of trappen op mn blaas dus ben soms "blij" als ze dwars ligt ivm ik dan niet tig keer per dag aan de graviscon drank zit.

10. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Die van mij lag ook dwars 2 weken voor de bevalling.....tijdens de keizersnede was hij gedraaid en lag met hoofd naar boven en benen beneden

Deel Deze Pagina