hoe hou ik de onzekerheid binnen de perken...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tlc81, 1 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Hallo dames,

na 4 jaar proberen en een lang MMM traject met heel veel teleurstellingen hadden we de hoop op een zwangerschap al opgegeven. Onze laatste strohalm bleek toch succesvol en werden we volledig verrast met een wonder!
    Inmiddels ben ik de beruchte 12 weken voorbij en ziet het er allemaal goed uit. Toch blijft die vreselijke onzekerheid zijn kop opsteken, zucht. Ik WEET dat de kans dat het nu nog mis gaat niet zo groot is, maar ik durf er nog niet helemaal op te vertrouwen. Blijkbaar verleg je je mijlpaal, want ik vind de 20 weken echo nu al vreselijk spannend.
    Door onze voorgeschiedenis hebben we de eerste periode om de 2 weken een echo gehad in het ziekenhuis. Nu ben ik bij de verloskundig en moet ik 4 weken wachten op de volgende controle. Poeh, wat duurt dat me lang. Ik had al weinig klachten, maar voel me steeds beter nu de 12 weken voorbij zijn. Hartstikke fijn natuurlijk, maar daar piept weer dat stemmetje: moet ik niet meer voelen...??

Hoe gaan andere (mmm) vrouwen hiermee om? Ik wil niet elke week op de stoep staan bij de verloskundige, maar zou dat het liefst wel doen. Ik heb bewust ook geen angelsound aangeschaft zodat ik niet onzeker word als ik het hartje niet kan vinden. Wat kan ik nog meer doen/ niet doen?

2. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap !
    Ik weet precies hoe je je voelt.
    Ook bij ons is het na 4 jaar en een hele lange mmm weg gelukt, maar oh wat ben ik onzeker.

Wij hebben vooral heel veel pretecho's laten maken om elke keer maar weer te zien dat de kleine het goed maakt.

Heb je het er al met je vk over gehad ? Misschien mag je wekelijks even het hartje komen luisteren ?
    Ik heb er ook bewust voor gekozen om geen angelsound aan te schaffen om dezelfde reden als jij.

Nu krijgen we vanaf de 25 weken elke 3 weken een groeiecho en dat vind ik natuurlijk helemaal niet erg :D

Probeer er wel van te genieten, het is jullie gegund !

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik kan het me goed voorstellen. Ik denk dat het een combinatie is van je verleden en je persoonlijkheid/karacter.
    Probeer in ieder geval niet gedwongen te genieten of dingen tegen je gevoel in te doen, dat werkt gewoon niet.
    Als je straks de kleine gaat voelen dan wordt het allemaal werkelijker en krijg je vast al wat meer vertrouwen.

Ik vond zelf de angelsound wel heel prettig en heeft mij nooit tot angstige gedachtes gebracht (eerder zelfs er uit gehaald) maar dat is voor iedereen anders. Nogmaals, doe wat voor jou goed voelt!

4. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ben ook erg onzeker geweest in de zwangerschap hoor.
    Heb een echo gehad met 11.4 weken en de volgende pas weer met 21.3 weken.
    Zag ook in gedachten al alles misgaan, had een sterk voorgevoel, dacht ik.
    Maar...heb een prima zwangerschap gehad zonder klachten en een prachtige kerngezonde dochter!

Hou je er maar aan vast dat de meeste zwangerschappen gewoon normaal verlopen, je hebt al veel echo kontrole gehad en daar kunnen ze ook veel op zien en de meeste kindjes worden ook gezond geboren.
    Probeer te genieten want je zwangerschap is zo snel voorbij en dan mis je het weer.

Makkelijker gezegt dan gedaan hè ;)

5. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Door mijn MK's was ik ook onwijs onzeker! Ik heb het met de VK besproken en ik mocht als ik wilde het hartje komen luisteren. Ze deden er totaal niet moeilijk over. Ze hebben liever dat je komt en zo minder stress ervaart, dan dat je niet komt en de hele tijd loopt te stressen of het wel goed is.

Succes meid, probeer er van te gaan genieten. Het gaat zo snel...

6. tlc81

tlc81 Bekend lid

22 jan 2012
    684
    127
    43
    Dank jullie wel voor de reacties.
    Soms voel ik me een enorme zeur, maar ik weet dat het gewoon door de MMM komt. Van mezelf ben ik juist een vrij nuchter persoon. Vandaar dat ik soms niet weet wat ik ermee aan moet.

Genieten probeer ik zeker wel! Iedereen zegt dat het zo snel gaat, maar voor mijn gevoel kruipt de tijd, haha.
    Misschien maak ik toch maar een afspraak bij de verloskundige om even tussentijds naar het hartje te luisteren.

Thanx!

7. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Voel je aub geen zeur!
    Hier eigenlijk precies hetzelfde verhaal, alleen hebben wij er uiteindelijk 3,5 jaar over gedaan.
    Ik was zo erg onzeker dat ik er in t begin niet eens van kon genieten! Afgelopen vrijdag had ik haar erg weinig gevoeld en heb gelijk heeel slecht geslapen.. omdat ik zo bang was dat het fout was.
    Ik voel me sinds de 20 weken wel stukken zekerder en kan er ook zeker meer van genieten en vooral nu ik haar wel voel, maar ik denk wel dat er altijd een bepaalde onzekerheid zal blijven!
    Ik vond het idd de eerste 20 weken langzaam gaan, maar nu vliegt de tijd!!
    Ook ik mocht als ik me niet prettig voelde een afspraak met verloskundige maken om een keertje extra naar het hartje te luisteren. Heb er nog geen gebruik van gemaakt, maar wij hebben met 16 weken wel een extra echo gehad!

Deel Deze Pagina