Hoe te vertellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MoedertjeB, 3 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoedertjeB

MoedertjeB Actief lid

1 mrt 2010
    495
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik schijt op het moment in mijn broek voor reacties van mijn familie, de jongste is nu even ruim 3 maanden en ben ongepland, maar wel gewenst zwanger.
    Mijn moeder was hier de hele dag, maar ik dufde het gewoon niet te vertellen. Ik was zo bang voor haar reactie, dat ze boos wordt ofzo.. Ik vind het eng, maar ja ik kan het moeilijk niet gaan vertellen.

Hebben jullie een idee hoe ik dit moet gaan aanpakken?

Liefs!

2. susy26

susy26 Niet meer actief

hoihoi, waarom ben je bang om het t vertellen? is toch mooi nieuws ! ze word weer oma ! haha
    omdat t ongepland is zeker.. kan toch gebeuren, en als jullie r harstikke blij meee zijn dan is t toch goed! Waarom zou ze boos worden, denk eerder blij!

Ik zou het zeggen van..'ma ik moet je wat vertellen' heb leuk nieuws! ik weet dat het allemaal wat snel gaat, maar je word weer oma!'

hopelijk heb je hier iets aan.

liefsss

3. MoedertjeB

MoedertjeB Actief lid

1 mrt 2010
    495
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is ook wel zo hoor.

Met de eerste was het ook niet gepland, was uiteindelijk alleenstaand geworden. En toen ik het mijn moeder vertelde was ze zo boos. Het is allemaal wel bijgetrokken hoor. Maar daar ben ik gewoon weer bang voor.

Maar ja de situatie is nu anders, we zijn dolgelukkig samen en heb een stabiele relatie enz enz.

4. susy26

susy26 Niet meer actief

ow oke ik snap het. maar dat is nu een heel ander punt natuurlijk! als je zegt dat je samen gelukkig bent en alles goed is, dan hoef je niet bang t zijn om t t vertellen! Maar begrijp je wel. je bent bang dat ze weer zo reageerd. Maar denk eerder dat ze heeel blij reageerd! en vooral omdat je zegt dat je dolgelukkig bent samen! nou , dan weet ik zeekr dat ze POSITIEF reageerd!!!

xxx

5. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    hoi hoi,
    mijn dochter is nu 9 maanden en ben nu 7 weken zwanger...
    ik vond het ook eng om te vertellen, terwijl wij heel bewust voor een 2e hebben gekozen.
    toen ik het vertelde had ik een houding van het interesseerd me niet wat je er van vind, maar wij zijn blij... dit was om mezelf te beschermen.....
    uiteindelijk viel haar reactie heel erg mee, ze schrok wel omdat ze het snel vond maar was blij voor ons!
    ik zou het gewoon zeggen en haar latn weten dat jullie heel gelukkig zijn, dan kan ze niet anders als blij voor jullie zijn!
    suc6

6. fafje

fafje Niet meer actief

Hai!

Meestal zijn die geschrokken reacties dna ook uit bezorgdheid, dat ze dan denken...is het niet te snel?...dan kan je niet genoeg van die kleine genieten" dit en dat...maar ach meid...jij kan dubbelop genieten...EN van 1tje in de buik EN van die uit de buik! Go for it!
    En je mams mag heel trots zijn, wnat wordne mss pittige tijden, maar jullie zijn gelukkig en dat gaat helemaal goed komen!

succes en liefs! gefeliciteerd trouwens :D

Deel Deze Pagina