38 weken - te weinig vruchtwater?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sophora, 18 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophora

Sophora Lid

16 okt 2012
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundigen,

Ik ben nu 38+1 week zwanger.
    2 weken geleden heb ik 2 dagen in het ziekenhuis gelegen met een infectie. Ik kwam er 2,5 kilo zwaarder weer uit. (warm weer)
    Sindsdien ben ik 4 kilo afgevallen, waarvan 1 kilo in de laatste 2 dagen. Mijns inziens is dit geen vocht meer van de warme dagen...

Toen ik zelf geboren werd was ik uitgedroogd omdat mijn moeder weinig tot geen vruchtwater meer had. Twee weken geleden had ik zelf nog wel genoeg, maar wel ruim beneden gemiddeld.

Moet ik me nu zorgen gaan maken om het vruchtwater? Of zal het toch nog vocht uit enkels e.d. zijn en misschien wat vet? (Ik zit op dit moment in totaal op +9 kilo, hetzelfde gewicht als met 32 weken)
    Ik heb het idee dat mijn buik iets kleiner is geworden en mijn navel heeft weer een klein kuiltje, wat al een paar weken niet meer het geval was...

Afgelopen dagen heb ik goed gegeten en gedronken en niet gespuugd, diarree of iets anders wat dit kan verklaren...

Wat nu? Even in de gaten houden of toch gelijk de gyn bellen? Ik heb dinsdag weer een afspraak. Baby beweegt overigens prima.

groet,

Sophora

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

Je eigen vocht of gewicht heeft niets met de hoeveelheid vruchtwater te maken. Als de arts het te weinig vruchtwater vond had hij gezegd dat je terug moet komen om dit verder in de gaten te houden. Dinsdag lijkt me vroeg genoeg. Let wel goed op of je de baby nog goed voelt bewegen, dit zegt ook wat over het vruchtwater. Als je twijfelt moet je inderdaad de gyn eerder bellen.

Groet eveljen

Deel Deze Pagina