Hi meiden, Ik ben zwanger van ons tweede kindje en heb tijdens mijn 1e zwangerschap geen maagzuur gehad of extreme misselijkheid. Ook heb ik nooit eerder echt last gehad van maagzuur. Maar nu sinds 2-3 weken hemeltje lief! Ik heb gister mijn 3e brand aanval gehad. Het komt echt uit het niets. Ik krijg onwijze pijn rondom mn borst en bovenbuik, heel diep inademen doet ook pijn en als ik mezelf zo ver krijg om over te geven is het gelijk weg. . Ohja en paniek ik word er helemaal paniekerig van en het zweet breekt me uit. En ja.. ik weet waardoor het komt.. Altijd na vettig eten en cola.. probeer het dan ook te vermijden. Maar wat ik me afvroeg. . Wie heeft dit nog meer zo erg (gehad)? Ik kon me voorheen niet voorstellen dat het zn pijn kon doen!! Ben benieuwd naar jullie ervaringen. Liefs!
Ik heb het met momenten ook heel erg. Gebruik dan gaviscon en daarna gaat het dan weer veel beter. Succes!
Bij mij hielp melk... Dat was echt het enige bij mij, inderdaad jah, kon me nooit voorstellen dat ik er zo veel last van kon hebben.
Ok ja gister probeerde ik melk.. ik lust dat niet zo dus ging gelijk over mn nek hihi Dat hielp ook! Rennies werken inderdaad ook wel goed. Ben gewoon geschrokken van de pijn die het doet! Ben dan helemaal van slag! Las ook dat als je met deze klachten 112 zou bellen ze je ook verdenken van hartfalen! Hoop dat nu ik de cola en de vettige dingen volledig uit de weg ga de aanvallen wegblijven! Liefs
Ik had het heel erg. Rennies, melk en vanillevla , rechtop zitten, niks hielp. Ik viel af omdat ik niet durfde/ kon eten, maakte niet uit wat. Uiteindelijk heb ik van de week medicatie op recept gehad. Dat helpt geweldig, nu geen last meer van.
Ok! Nou ik hoop dat als ik de koolzuur drankjes en het vettige eten laat ik geen aanvallen meer krijg. Ik vind het doodeng!
Had ook last. Soort eten maakte niet uit. Rennies.. Vreselijk spul, daar werd het alleen maar erger van.. Uiteindelijk omeprazol gehaald. Kan gewoon bij zwangerschap en gewoon te koop bij kruidvat e.d. Had het veel eerder moeten halen. 1 pilletje en nooit meer last, fantastisch! Kan het je dus zeker aanraden! Succes!
Oh ja. Ik at tijdens mijn zwangerschap 1x chocola. Was gelijk gestraft met een nacht rechtop slapen. 1 van de vele want daarna heb ik Veel zittend geslapen. Renies hielpen wel. Warme melk op het moment dat Ik een slok nam. vettige dingen at Ik echt niet meer! Succes. De dag dat ik bevallen was was het direct weg. Bijzonder vond ik dat.
En hebben jullie ook echt zn pijn? Echt ik loop dan helemaal wanhopig door het huis en omdat het zweet me uitbreekt ga ik soms even buiten staan om af te koelen. Ik vind het heeeeel vreemd!
Ja bizar he! Zo heftig! Ik schrok er toen ook wel van. Lang leve rennies Melk hielp op t moment wel maar dan kwam het twee keer zo hard terug bij mij
Maagzuur. Pfffff . Kan me niet meer heirnneren wanneer ik er geen last van heb. begon bij 18 of 19 weken ongeveer. Dagelijks toch wel een aanval. Bij komt het door het vele boeren, komt dan een zure lucht mee omhoog. Rennies standaard op zak, gaviscon vond ik maar vIes. medicatie er tegen is wel per persoon verschillend. Zzo erg dat ik in paniek schiet heb ik niet, maar dief ook nauwelijks te eten als ik een aanval heb. Tereijl eten ook weer helpt, dan heeft mn maag weer iets te doen. s ochtends heb ik geen last, vaak eind van de middag en begin van de avond. Altijd op mn linkerzij slapen, op mm rechterzij begin ik weer veel maagzuur te boeren.
Ik heb dit ook! Na een tijdje op melk, vla, flessen antagel en multipakken rennies geleefd te hebben heb ik nu pillen op recept an de dokter en die werken als een trein. Wordt eindelijk niet meer om de 2 uur wakker van een zuur aanval! Deze pillen werken zo 8 uur achter elkaar! Ideaal! Gewoon even je ha bellen!
Dankjewel meiden voor het delen van jullie ervaringen. Ik wist de 1e keer echt niet wat me overkwam. Had wel eens gehoord over maagzuur en uiteraard wel eens het zuur gehad na een avondje stappen maar dit is echt ff andere koek! Ik ga eerst maar even het vettige voedsel uit de weg en de cola enzo. Hoop dat dat helpt! En uiteraard sla ik weer wat rennies in. Ik hoop dat ik de huisarts dan niet hoef te bellen Maar nogmaals bedankt voor de adviezen! Weet ik ook weer dat er meer is wat zou kunnen helpen! Liefs en fijne zwangerschap iedereen!
Hier de eerste zwangerschap omeprazol van de huisarts gekregen. Wilde dat ik eerder had gebeld. Wat een opluchting. Nu haal ik het sinds week 25 zelf bij de kruidvat. Werkt echt goed.
Zo heftig lijkt me niet normaal?ook ook heb maagzuur maar voel t alleen in keel, slokdarm... Rennies doen t hier ook goed.