Hallo komt hier weer even een onzekere mama to be aan, Ze hebben gisteren m’n anti d prik gegeven omdat ik andere rhesus heb als de kleine alleen nu was het zonder overleg door een leerling geplaatst, die leerling was enorm onzeker (zo kwam ze over) waardoor ik nu erg onzeker ben en er eigenlijk niet van heb geslapen. Ik probeer het los te laten maar ze heeft de prik in m’n arm gezet i.p.v. been of bil wat ik bij de meeste gelezen heb. En m’n arm is tot op heden nog gevoelig… Is de prik wel goed gezet , hier heb ik echt m’n twijfels bij.. kan er snel verkeerd geprikt worden in een arm.. en mag die in de arm of moet die echt in been of bil… Ben zo bang dat er wat mis gaat… heeft iemand ervaringen
Je arm is een van de plaatsen waar een intramusculaire spuit gezet mag worden dus daarover moet je je geen zorgen maken. Hij zou ergens aan bovenste helft van de buitenzijde van je bovenarm gezet moeten zijn (simpel gezegd), dat is een goede plaats. En kan best gevoelig zijn een paar dagen, er wordt een vloeistof in je spier gespoten dus die raakt daar een beetje geiriteerd van. Net zoals vb bij een griepspuit. Als je zo onzeker wordt er van mag je altijd aangeven in de toekomst dat je niet door een stagiair geprikt wil worden. Gaat niemand raar van opkijken.
Zonder overleg door een leerling is niet de bedoeling, zoiets moet altijd in overleg en jij mag dat ook gerust weigeren als je je er niet prettig bij voelt. (Ik heb zelf ook eens een co-assistent geweigerd toen ik een onderzoek moest doen tijdens mijn zwangerschap, vooraf had ik een gesprek met hem en ik vond hem zo ongemakkelijk, hij stelde ook hele botte vragen, ik vond als patiënt dat hij eerst daar nog verder mee moest oefenen voor hij lichamelijk onderzoek zou doen - ik heb gewoon gezegd dat ik liever had dat de gynaecoloog het onderzoek deed (en dus niet ‘ik wil niet die co-assistent’), en dat was meteen prima.)
Bedankt voor je geruststelling, Jaa ik vond vreemd gaan.. ze vroeg of ze mocht kijken en daar heb ik geen moeite mee ze leren alleen maar daarvan en dat is de toekomst natuurlijk, alleen zonder overleg zetten ze de prik toen.. en ze was zo onzeker en er was een verloskundige bij maar ze maakte mij ook onzeker ik ga bij vervolg afspraak wel even melden.. gelukkig staat er in m’n dossier wel wie het gedaan heeft en dat met toezicht is maar wordt nog wel op aangesproken