Help; luieruitslag en schimmel maar elke x na poepen of nat worden weer terug bij af

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door D83, 26 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    M'n zoontje van bijna 11 mnd heeft al paar weken last van uitslag en een schimmel tussen z'n billen
    T begon in eerste instantie met wat uitslag en irritatie dus zinkzalf gebruikt op advies vd huisarts
    Omdat dit nie hielp en t een schimmel bleek te zijn zalf gekregen
    Die hielp nie dus weer terug en ni weer iets anders gekregen wat eindelijk lijkt te helpen maar nu net na n natte poepbeurt knalrood weer n zelfs open
    What to do
    Probeer t zo droog mogelijk te houden
    Doekjes met zink en om de dag douchen ivm exceem ook wat gelukkig nu onder controle is ook door t nie meer elke dag douchen maar nu is meer douchen / spoelen enerzijds wenselijk na t poepen maar tegelijkertijd ook weer nie omdat z'n huid t nie aan kan
    Net van swaab zink olie mee gekregen en dat is idd wel lekker dekkend en beschermend meer dan de zalf maar zijn er nog tips n adviezen zodat m'n zoontje hier zsm vanaf raakt?!
    Vind zo sneu omdat ie net gwn moest huilen met verschonen :(

2. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik heb geen ervaring met een schimmel dus ik weet niet of mijn tip hier ook goed voor is.
    Bij mijn zoontje helpt Maizena heel erg goed tegen open/rode billen.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Kokosnootolie eerste maling.

Verder geen doekjes oid, maar puur water. Even vlug afspoelen, droogdeppen en erna insmeren met kokosnootolie. Het klinkt misschien vreemd, maar helpt echt heel goed!

4. Mini en Maxi

Mini en Maxi Actief lid

22 dec 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt als "er komen tanden door". Heel vervelend, enige oplossing hier is zsm verschonen zodra gepoept. Dikke lagen zinkzalf helpt hier iets.

5. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Hier ervaring met schimmel tot twee keer toe heel erg, zalf tegen schimmel s'ochtends en s'avonds en zinkzalf van de huisarts die met een spatel, dit laten zitten en een tot twee keer daags met olie afhalen (lukt niet met water is te dik) gelijk elke luier verschonen, dure hobby maar is niet anders afspoelen met water droogdeppen of laten luchten in de lucht. Legde mijn zoon op de bank met een filmpje aan, dekentje over hem heen, (ben niet van de tv bij zo'n jong grut maar nood breekt wet en het leidt af van als je het wil schoonmaken) hij deed dan zijn beentjes in de lucht, plaste hij of poepte hij handdoek uitspoelen en nieuwe eronder. Deed alleen luier om met slapen. Duurt trouwens twee dagen ongeveer soms drie voordat de schimmelzalf aanslaat micanozol.

NIETS anders smeren dan dit zeker geen maizena andere producten irriteren en maken het vaak erger, schoonmaken met washandje niet met doekjes.

Hier was het zo erg dat ik micanozol had met een ontstekingsremmer. Mijn huisarts gaf aan dat er ook een product is dat ze voor kunnen schrijven met micanozol, ontstekingsremmer en zinkzalf in een dus drie in een zodat je niet aan de billentjes blijft zitten wat hier tot letterlijk schreeuwen leidden, echter dat duurde hier drie dagen om te bestellen en dat konden wij niet afwachten.

Veel succes het is heel zielig en kost veel zorg en energie. Ohh en lekker los zittende romper en broekje niet te strak.

6. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Heel erg bedankt voor de reacties en tips allemaal
    Lief dat jullie de tijd hebben genomen om te helpen!
    Hoop dat ie snel vanaf is!

7. Esthervt

Esthervt Lid

12 feb 2015
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoveel mogelijk aan de lucht drogen. Ben je veranderd van luiers ander merk?

8. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Nee die vraag kreeg ik eerder maar zelfde doekjes en pampers als altijd

9. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    iig goed dat je zinkolie van dr swaab gehaald heb. dat is echt super spul. gebruiken we ook altijd op mn werk in de zorg voor smetplekken enz.
    veel beter dan die sudo-creme rotzooi.
    toen mijn dochtertje schimmel had, moest ik de plekken insmeren met de creme van de dokter. dan even wachten tot het een beetje ingetrokken was en dan daarover de zinkolie.

LET OP: - je moet de zinkolie elke keer voor gebruik wel even doorroeren zodat de creme en olie goed vermengd zijn.
    - zinkolie NIET dik erop smeren. heeel dun. er een beetje inkloppen. zo weinig gebruiken dat je de huid er doorheen ziet. het
    sluit anders teveel af.
    - niet laag op laag gaan smeren, dan gaat het broeien en korrelen en vervolgens irriteren.
    - zinkolie moet je voor een nieuwe smeerbeurt altijd eerst verwijderen met een beetje olie. Bijv. met zonnebloem of sla of olijf-olie. zinkolie krijg je er niet goed af met een washand. al lijkt het wel zo.

10. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Damay77 bedankt voor j duidelijke uitleg
    Ik heb dan iig te dik gesmeerd
    Goed om te weten... Ook dat roeren wist ik niet, Thx!

Uhmnm dat verwijderen, met n watje dan of hoe kan ik dat t beste doen?
    Heb nu ipv t merk pampers Zwitsal lotion doekjes met zink n t lijkt er af te gaan zonder echt hard te wrijven maar dat lijkt dus maar zo? Zo blijft t dan broeien de ntl.ll
    En kwa douchen, wel of nie elke avond? Geen Zwitsal gebruiken nu denk ik hè? Just water? Zo bang voor of nog meer bacteriën door t ni goed wassen en tegelijkertijd bang voor nog meer schade door sop ed..

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Geen billen doekjes gebruiken en geen zeep. Dit droogt uit en zorgt vaak voor meer ellende.

Gewoon billen spoelen met alleen water.

12. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Maar hoe kan k dan die zink t beste verwijderen? Kreeg de tip met olie maar met een watje dan ofzo?
    En ja spoelen, als t nat wordt beginnen we weer vanaf voor af aan dus weet nie of ik t wel bij elke luier verschoning nat moet maken..

13. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik zou geen watten doen, dat blijft dan weer plakken.
    Erop deppen met een hydrofiel doek en eraf deppen met een hydrofiel doek?

Let erop dat het tussen de billetjes goed droog is (de hele dag geen luier zou ideaal zijn) het is een vochtig plekje en dat wil je dus juist niet.

Hier gelukkig maar 1 keer gehad, en toen zoals iemand hierboven al zei heel erg veel bloot laten liggen, gelijk schoon maken (met water) en droog houden.

14. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik moest micanozol smeren bij mijn dochtertje in combinatie met sudo creme, haar luier uitslag werd erger door de schimmel. Hier heeft het goed geholpen, het was trouwens op advies van onze ha en de wijkarts van het cb.

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    niet met een watje doen. blijft plakken.
    dit kan je heel makkelijk met wattenschijfjes doen. die je gebruikt om make-up te verwijderen. dit pluist niet.
    en anders een beetje olie op een doekje doen. hydrofiel washandje of zo. maar wattenschijfjes zijn zachter.

16. Babedreamer

Babedreamer Actief lid

3 mrt 2014
    117
    0
    16
    Zorg
    Twente
    Zalfjes kun je vaak met olie en een watje goed weghalen.
    Wasbare luiers zouden veel gezonder zijn, in wegwerp zitten enorm veel chemicalien waar veel kindjes niet tegen kunnen.
    Ook wasbare billendoekjes om de chemicalien in wegwerpdoekjes te vermijden.

17. Cato1981

Cato1981 Actief lid

23 apr 2013
    422
    3
    18
    Sudocreme en schimmel schijnt niet zo'n goede combi te zijn?? Je hoeft het niet elke keer nat te maken als je zinkzalf hebt wat goed hecht. Idd make-up watjes, succes

18. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    als t nou niet werkt met die zinkzalf... kun je ook nog eens proberen zonder de zinkzalf...
    wij smeerden alleen de anti schimmel zalf.
    nou reageerden ook beide kinderen slecht op zink..., daar werd het alleen maar slechter en roder van ;)
    verder alleen met water wassen (badje) en voorzichtig met natte hydrofiele washandjes schoonmaken na ontlasting en bij schone luier geven.

19. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    sudo is rotzooi. die troep word hier absoluut niet gebruikt. en zeker niet bij een schimmel of geirriteerde/open plekken. dat prikt en brand als een gek. wij mogen het op mn werk (zorg) niet eens meer gebruiken. het is lang niet zo huidvriendelijk als ze zelf beweren...

Deel Deze Pagina