Hay lady's, Wie werkt er in een kinderdagverblijf en hoe bevalt het werk? Ik ga binnenkort een eigen kinderdagverblijf starten, dus ben heel erg benieuwd hoe het zal gaan. Heeft iemand goede tips (links, artikelen e.d) plaats ze dan hier! Groetjes, ML
Het kdv waar Jarissa naar toe gaat bevalt ons heel erg goed door de flexibiliteit. Voor de 25ste van iedere maand kan ik mutaties in de opvanguren doorgeven. Brengen vanaf half 6, ophalen tot half 12 en ook op zaterdag opvang. Maakt het voor mij, naast de super meiden die er werken, een fantastische oplossing.
Ik werkte op een kdv voor Liene er was. De manier om te berekenen hoeveel de ouders moesten betalen vond ik goed. We rekenden dat er maar 4 weken per maand waren. Dus als je 2 dagen kwam, moest je 2 dagen x 4 betalen. Eigenlijk zijn er altijd meer dagen in een maand dan 28 (4 weken), dus de ouders deden dan voordeel, waren dus blij. Voordeel voor ons was dan dat we steeds wisten hoeveel geld we zouden verdienen en dat we minder werk hadden met de facturen. Wat we wel deden was dat de kindjes 5 dagen ziek moesten zijn, voor ze niet meer moesten betalen. (Kindjes die dus 1 dag per week kwamen, moesten al 5 weken ziek zijn). Ouders vonden dat niet erg, doordat ze al voordeel deden door de 4 weken-regel, en weer konden wij rekenen wat we gingen binnenkrijgen. Saartje
Bij ons (wel België) was het: 25 euro per dag als je 1 dag per week kwam. 23 euro per dag als je 2 dagen kwam. 22 euro per dag voor 3 dagen. 21 euro per dag voor 2 dagen. 20 euro per dag als je voltijds kwam. Voor halve dagen was het 15 euro, 14, 13, 12, 11 en 10, volgens dezelfde regeling. Wanneer er meer dan één kindje van hetzelfde gezin kwam, was er ook korting, maar ik weet niet meer juist hoeveel. Luiers moesten de kindjes zelf meebrengen, de rest hadden we.
ik betaal 5.25 per uur.. mijn dochter gaat 4 dagen in de week naar de creche.. gelukkig dat ik een heleboel van de belasting vergoed krijg, want anders zou ik 1100 euro moeten betalen.. een extra halve dag is 20 euro een extra hele dag is 35 euro. wat ik jammer vind van dit KDV is dat ze geen verticale groepen hebben... dus dat zou ik wel doen in jouw KDV.. en eventueel ook gewoon een normale babygroep en peutergroep. dan kunnen ouders kiezen wat zij 't beste vinden. Ik kan mijn dochter om 7 ur 's ochtends brengen en tot maximaal 18.30 ophalen... soms is dat best lastig.. dus misschien kun je dit ook wat later maken.. er schijnen op noas KDV veel klachten over de ophaaltijd te zijn, een half uurtje zou al een boel schelen. kindjes hoeven zelf niks mee te nemen, mar wel als je je kindje daar wilt avond laten eten... dan zal je zelf een potje mee moeten geven ofzo. voor de rest is daar alles. verder zijn kinderen uit 't zelfde gezien voor de helft van de prijs.. .. succes
Die van ons moet nog voor het eerst gaan.... Gelukkig inderdaad in een verticale groep. Succes met het opstarten van jouw KDV. Elmo
als ik die prijzen zo zie ben ik toch blij dat mijn kleintjes naar hun oma kunnen wat een geld zeg das bijna de helft van een loon
npu ik vind opa en oma oppas ook ideaal hoor zijn er teminste geen vreemden die jou kind verzorgen ik ben blij met de opa,s en oma,s
ja niet iedere opa en oma zit thuis.. mijn moeder werkt nog fulltime.. en mn schoonmoeder die kan oppassen gewoonweg niet aan.. sowieso vind ik het KDV goed voor de sociale ontwikkeling van mijn kind.. ik zie echt verschil met kindjes die niet gaan... niet dat 't erg is, dat komt uiteindelijk wel.. maar nu heb ik er wel profijt aan.
waar wil je het kdv openen? Ik werk op een kdv en hier bij ons zijn de openingstijden anders als in de stad. Bij oms betalen ze trouwens nu 6,08 per uur, best veel dus en dan moet je ook zelf luiers meenemen. Makkelijker is luiers van het kdv gebruiken. (ps, zoek je nog medewerkers )
@ Talia nou 20 voor een hele week vind ik geen geld! De overheid maakt de kdv juist goedkoop zodat de mensen blijven werken! Hier gaat hij een halve dag per week vanaf dit jaar en ik betaal 124 euro.. 100 euro wordt vergoed met kinderopvang toeslag en de rest betaal ik van de kindertoeslag! Dus eigenlijk kost het me geen cent
De mijne gaat ook naar oma.. Hier geldt dat ze ook sociaal wordt opgevoed, omdat mijn moeder nog op twee andere kinderen past. Dus dat zit wel goed. Ga je nu echt een kdv starten of alleen een grote oppascentrale zeg maar? Want bij een kdv moet je ook een beleidsplan etc hebben he? Hoever ben je met de administratie ervan?
er stond 20 per dag als je een hele week komt das dan 100 per week voor 5 dagen das 400 per maand dat vind ik echt veel hoor begrijp best dat er veel zijn die gewoon geen keuze hebben maar ik schrok gewoon van wat dat kost
hmmm nou ik moet dus 1100 euro betalen voor 4 daagen in de week. ik krijg ruim 850 euro terug van de belasting.. zo betaal ik nog maar 250 euro p/m voor bijna een hele maand opvang, dat vind ik niet veel.
dit vind ik nog mee vallen als dit is wat ze zonder de belasting terug gave betalen dan he. ik moet nu 5 euro nog wat per uur betalen. voor 2 halve en 1 hele dag ruim 550 euro dan gaat daar nog de belasting vanaf. zelf betaal ik ongeveer zo'n 90 euro per maand.
haha ja sorry bedoelde ook per dag Maar idd we krijgen best veel terug van de belasting hoor! Heel veel zelfs!