vraagje bloedgroep

Discussie in 'De lounge' gestart door butterfly1983, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly1983

butterfly1983 Actief lid

29 mrt 2006
    359
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje betreffende bloedgroep.

Hoe kom erachter welke bloedgroep mijn vriend heeft?
    De huisarts heeft hem niet vertelden ze. Vreemd he?!?!

Alvast bedankt

Groetjes Daan

2. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Heeft je vriend al eens bloed laten prikken? Zoja dan is het daar bekend. Heeft hij dat niet, dan is het nog niet bekend.
    Anders even een vingerprikje laten doen bij de huisarts, of bloed laten prikken.

3. dehuisarts moet het toch weten? heeft hij nooit zijn bloed laten prikken ofzo?
    misschien moet hij aan de huisarts vragen of hij nog een keer bloed wil prikken om het uit te zoeken?

4. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    huisarts kan dat gewoon tegen hem zeggen althans dat moet toch?
    als je vriend dat wilt weten datm moet hij dat toch gewoon krijgen

5. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Je kan hem laten testen, maar daarvoor sturen ze je bloed op en daarvan zullen de kosten waarschijnlijk voor jezelf zijn.

En als je vriend bloed geeft, dan kijken ze natuurlijk ook gelijk welke bloedgroep je vriend heeft..en dat kost niks.

Gr.

6. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Gewoon even naar de huisarts bellen. Misschien is het ooit al eens bepaald, dan zou het gewoon in zijn dossier moeten staan. Anders inderdaad even via een vingerprikje.

7. Marijtje

Marijtje Actief lid

20 sep 2006
    201
    0
    0
    Het stond vroeger ook standaard in het boekje van het consultatiebureau. Als hij dat nog heeft, dan weet hij het ook. Even anders aan zijn ouders vragen. De meeste ouders weten het wel.

8. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    mijn man weethetook niet hoor, als je bloed nooitgepriktis is het gewoon nog niet bekend.

en inderdaad makkelijk te bepalen, maar kost wel geld, en als het niet nodig is?

waarom wil je hetweten dan?

9. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Mijn HA wist de mijne ook niet en ik kon het niet met zekerheid zeggen, dus even bloed laten prikken.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    En ook al heb je wel een keer je bloed laten prikken. Hier zit de bloedgroep-bepaling zeker niet altijd bij. Alleen eigenlijk bij operaties of als ze het echt specifiek willen weten (zoals bij de bloedbank) wordt er op de bloedgroep geprikt. Het is namelijk een nogal prijzige bepaling.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik wist het ook nooit en kreeg tijdens de zwangerschap te horen dat ik o+ ben haha en me vriend wist het van zichzelf ook dat hij o+ was.

12. butterfly1983

butterfly1983 Actief lid

29 mrt 2006
    359
    0
    0
    Hij heeft laatst bloed laten prikken bij het ziekenhuis.
    Dus hij belde vandaag voor de uitslag. Toen zei ik: vraag gelijk even wat je bloedgroep is.
    Dit omdat ik b-neg ben en ik een resusprik heb moeten halen omdat we niet wisten wat de bloedgroep van mijn vriend is. Als deze ook neg. is hoef ik dat de volgende keer niet weer te doen. Niet omdat ik de prik zo erg vind. Maar ik heb van de resusprik zwangerschapsjeuk gekregen en ik kan jullie zweren......Dat is geen pretje!

In ieder geval allemaal bedankt!

Wel vreemd he.....dat de assistent van de huisarts van nix weet?

Groetjes Daan

13. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    kan gewoon zijn dat de huisarts de bloedgroepbepaling nietheeft gedaan hoor, hetwordt zeker nietstandaard gedaan

14. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Mijn man weet z'n bloedgroep ook niet, ik weet hem wel van mezelf.
    Ik wou ook wel weten wat m'n zoon voor bloedgroep heeft, maar idd bij de dokter zeggen ze gewoon, als er eens wat is, weten ze zo je bloedgroep.
    Ik zal het de volgende keer eens op het bureau vragen.

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    idd joepies, vind er ook niks vreemd aan. Er zijn echt honderden bepalingen waarop geprikt kan worden. Waarom moest hij geprikt worden dan? Hij heeft toch een formulier meegekregen en daar staat op wat er bepaald moest worden?

16. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Volgens mij krijg je altijd de rhesusprik als je negatief bent. Dit omdat 1 op de 10 vaders, niet de echte vader van het kind is.

17. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Doen ze bloedgroep bepaling niet standaard direct na de geboorte ofzo?
    Als je het moet weten is het binnen 5 minuutjes gedaan

18. butterfly1983

butterfly1983 Actief lid

29 mrt 2006
    359
    0
    0
    De bloedgroep van mijn zoontje is ook negatief (van mij denk ik).

Mijn vriend heeft bloed geprikt omdat hij een ontsteking aan zijn ogen heeft dat maar niet over wil gaan.
    Ik weet zo niet of hij een formulier heeft gekregen waar dat op staat. (volgens mij niet)
    Hij heeft dus niet specifiek laten prikken op bloedgroep.

Nou ja maakt ook niet uit.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.

19. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    als je bloed gaat prikken moet je er wel speciaal om vragen anders kijken ze er niet naar volgens mij

20. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Volgens mij krijg je idd standaard die anti-d prik.
    En niet alleen omdat je man wellicht niet de echte vader is, maar ook omdat het zomaar kan zijn dat een van zijn ouders, of zelfs grootouders een positieve bloedgroep kan hebben die dus ook jouw tweede kindje kan erven.

En bijna niemand weet tegenwoordig zijn bloedgroep. Die van mijn dochter is 0+ en dat zou nog kunnen veranderen gaven ze aan in het ziekenhuis (hoe dat zit snap ik al helemaal niet :D)

Deel Deze Pagina