Dweilen Laminaat

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 12 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2011Mamma

2011Mamma Fanatiek lid

4 nov 2009
    4.805
    96
    48
    Fulltime Mama en adviseur
    't gezellige Brabant
    Doe het nou al 3 jaar en werkt super goed (geen beschadigingen ofzo)

2. Alita

Alita Niet meer actief

ik dacht altijd dat bijt uit....:(

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja dettol gebruik ik ook zo nu en dan.. lijkt me in ieder geval verstandiger als chloor op het laminaat.

4. Alita

Alita Niet meer actief

ja dettol gebruik ik ook soms is ook fijner voor mijn handjes...

5. 2011Mamma

2011Mamma Fanatiek lid

4 nov 2009
    4.805
    96
    48
    Fulltime Mama en adviseur
    't gezellige Brabant
    Ja waarschijnlijk wel als je het puur gebruikt maar ik heb een emmer vol water daarbij allesreiniger en scheutje gloor en druppel wasverzachter. Vind gewoon fris want je ruikt ook de gloor en vind gewoon een schoon idee, als het nou uit zou bijten ofzo dan zou ik dat niet al 3 jaar doen maar misschien ligt het ook wel aan de kwaliteit van het laminaat ik weet wel dat we niet de goedkoopste hadden gekocht.

6. Butterfly03

Butterfly03 Niet meer actief

Ik dweil ongeveer om de 3 dagen, stofzuiger elke dag.
    Bij ons loopt ook niemand met schoenen in huis & we hebben ook geen huisdieren :D dus vies wordt het niet snel.

** oja en ik gebruik allesreiniger => ajax limoen ;)

7. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Hoi,
    heb even dit topic doorgelezen en het valt me op dat er ontzettend vaak allesreiniger wordt gebruikt (zoals Ajax enz).
    Meiden, is jullie vloer niet dof en krassig??
    Het werkt namelijk zo met allesreiniger, deze legt elke keer dat je het dweilt een klein laagje op je vloer zodat er uiteindelijk een dikke zeeplaag ontstaat. Hier komen krasjes in en daardoor oogt de vloer veel minder mooi.
    Ik zou echt een goede laminaatreiniger willen aanraden (niet de HG of pledge oid) van bijvoorbeeld Lecol of Meister. Hier hou je je vloer veel mooier mee en ook niet onbelangrijk: echt schoon!

Dit weet ik omdat ik een laminaatwinkel heb, vandaar ;)

Het heeft ook geen zin om bijv 1x een goede reiniger te gebruiken, omdat dan op het eerste oog lijkt dat je vloer alleen maar lelijker wordt. Dit komt omdat je met een goede reiniger langzamerhand die zeeplaag verwijdert. Het kost dus ff geduld maar uiteindelijk krijg je wel die 'wazige' laag er weer af en wordt je vloer weer zoals deze hoort te zijn.

8. Alita

Alita Niet meer actief

hmmm ik heb dus een goede laminaatreinger gebruikt en kreeg net zo goed een laagje:(

Daarbij vindt ik het veels te duur om hier elke keer mee te dweilen, ga maar eens aan de schoonmaakzijn!

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik stofzuig en dweil elke avond... met allesreiniger en een wittereus spray...

10. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Was je vloer dan wel helemaal schoon? Dus niet daarvoor Ajax oid gebruikt?
    Want met een goede reiniger lijkt het in eerste instantie of het dan juist smoezelig wordt, maar dat komt dus omdat je daarmee die zeeplaag juist verwijdert.
    Met een goede reiniger hoor je dit ook echt niet te krijgen..
    Ik heb zelf de reiniger van Meister, deze kost € 17,50 per fles (1 liter). Bij elke dweilbeurt gaat maar 1 dopje en ik doe er ongeveer 8 maanden mee (dweil 1 a 2 x per week). Lijkt mij juist niet duur dan omdat het zuinig spul is..

11. Alita

Alita Niet meer actief

Ik heb die van volgens mij hg gebruikt toen, en de vloer was nieuw..
    Maar heb ook tussendoor, erna dan, van alles gebruikt dus het zou kunnen.....
    We hebben een donkerbruine vloer al niet zo handig en dus altijd als ik met ajax heb gepoetst ziet deze er niet uit!!

Ga eens spieken voor dat wat jij gebruikt want dus valt idd best wel mee....

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    maar met 1 a 2 keer per week red ik het niet hier.

13. fafje

fafje Niet meer actief

ik zuig en dweil om de dag....heb ook een hond...en sowieso elke dag swifferen....ik gebruik speciale laminaat reiniger en dweil met die dweilen die j telkens van dat ding moet afhalen en opneiuw in sopje moet uitwringen...dus niet zo'n dweil met al die slierten dat maakt niet goed schoon...

Kheb ook nog zo'n ding voor op de swiffer die droog een glans geeft...microvezel achtig ding

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Bluewonder gebruiken wij ( we hebben alleen boven op 1 kamer en in de gang laminaat) en eigenlijk doen we maar dweilen 1 x in de 1 a 2 weken ofzo of het moet echt vuil zijn met honden poten of iets dergelijks (maar als het heeft geregend ofzo dan doen we de hond zijn poten eerst helemaal afdrogen!)
    Fijn spul, geen strepen, droogt snel en je hoeft het niet met een theedoek na te drogen, dat moest ik bij de allesreiniger wel...

15. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    HG is ook geen topspul wat ik eerder al zei..

Succes ermee!

16. 4days

4days Niet meer actief

Ik gebruik ook allesreiniger. En ik dweil 2 keer per week ofzo. We hebben helemaal geen huisdieren, dus met elke dag zuigen blijft het best schoon. Ik dweil wel regelmatig vaker maar dat is dan omdat ons zoontje iets over de grond gooit. ;) Over het algemeen de meest plakkerige spullen...

17. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik dweil met een stoomreiniger. Je hoeft geen chemische schoonmaakmiddelen te gebruiken en door de hoge temperatuur dood je alle bacterien. Ideaal!

18. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Dit doe ik ook wel eens bij onze vloer. Het kan alleen niet bij elk laminaat dus wie dit wil proberen; pas hiermee op en test het altijd eerst even uit in een hoekje achter de bank of onder een deurmat ofzo. Sommige laminaat kan namelijk veel sneller opbollen van de hitte!

19. mroos

mroos Niet meer actief

Misschien ben ik heel vies ofzo, maar hier maar 2 keer per week stofzuigen en 1 keer in de 2 weken dweilen(meestal water, soms van dat speciale laminaatreiniger).
    Nou lopen we hier ook nooit met schoenen of met blote voeten, en Boaz loopt nog niet, dus misschien dat het tzt wel meer wordt.
    Respect voor mensen die 2 keer per dag stofzuigen, waar halen ze de tijd vandaan:O

20. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Hier 1 keer per week. Afwisselend met de stoomreiniger (als ik zin heb) of met een leifheit dweil en pledge laminaat reiniger.

Deel Deze Pagina