Dweilen met schoonmaakazijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door Aylen, 9 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aylen

Aylen Niet meer actief

Op de benedenverdieping hebben wij laminaat en dat dweil ik 1x per week met heet water en allesreiniger. Nou wilde ik dat net weer doen, maar... allesreiniger op! Er stond nog een beetje schoonmaakazijn in de kast. Overblijfsel van de schoonmaakster die hier kwam toen ik hoogzwanger was. Ik heb dat schoonmaakazijn maar gebruikt om mee te dweilen, maar ik vind het resultaat helemaal niks. Het ruikt hier nu raar, er drogen vlekjes op, kortom: ik kan het straks dus opnieuw doen.

Toch zweerde die schoonmaakster bij schoonmaakazijn voor ongeveer alles. Waarom? Gebruiken jullie het graag (om mee te dweilen)?

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    schoonmaak azijn is om te ontkalken, je koffiezetapparaat of de douche.
    Ruikt niet lekker idd en je moet ook naspoelen.
    Zou nog maar eens goed een paar keer dweilen met schoon water.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik vond dat de vloer er ook raar van opdroogde, ik gebruik een vloerreiniger voor laminaat, volgens mij nu van kruidvat..

Schoonmaakazijn gebruik ik voor de badkamer (wel met een geurtje)

4. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Ik gebruik HG Laminaat reiniger voor mijn vloer hier.. Doet het altijd goed. Schoonmaakazijn word hier wel gebruikt voor de ramen of andere glasplaten.

5. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Schoonmaakazijn werd bij ons aanbevolen door de laminaatverkoper. Het werkt een stuk beter dan allesreiniger vind ik. Minder strepen/vlekken en schoner. Maar ik vind allesreiniger veel lekkerder ruiken. Ook al gebruik ik schoonmaakazijn met geurtje. Dus 1x per week/2 weken dweil ik met schoonmaakazijn en de rest van de keren met allesreiniger.

6. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

Schoonmaak azijn is perfect voor de vloer.. Beter dan allesreiniger..

Maar het stinkt wel het eerste uur..

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    allesreiniger word zowieso afgeraden om mee te dweilen omdat het een vetlaag achterlaat.
    Beste is dweilen met heet water en 1x per week met een goede laminaatreiniger

8. Aylen

Aylen Niet meer actief

Zoveel mensen, zoveel manieren :)

Even later ziet de vloer er toch wel heel goed uit na gedweild te hebben met dat azijn... alle vlekjes zijn weg. En de geur ook, nu de deur open heeft gestaan. Geen dubbel werk voor mij vandaag, ik laat het zo!

9. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Ligt misschien aan mijn zwangerschap maar ik vind schoonmaakazijn heerlijk ruiken;)

Het werkt super op onze natuurstenen vloer in de keuken en badkamer. Ik was er ook de ramen en spiegels mee. Voor de laminaat zou ik het niet snel genruiken, daar gebruik ik Andy voor laminaat voor, werkt bij ons prima!

Deel Deze Pagina